Mikromomenty – wykorzystaj je w biznesie!

author
mikromomenty

Poczekalnia – czyli mikromomenty w służbie Twojego biznesu!

Być może nie pamiętasz tego strasznego czasu, kiedy w poczekalniach do lekarzy czy na lotniskach i dworcach nie było nic ciekawego do zrobienia. Jedyną alternatywę wobec bezproduktywnego czekania stanowiły wygniecione nudą kolorowe czasopisma sprzed 6 miesięcy. I mimo, że czasy czekania nie minęły bezpowrotnie – bo nadal nie wszystko zależy od nas – mamy obecnie więcej szans – w trakcie oczekiwania na cokolwiek – by spędzić czas produktywnie. Wszystko za sprawą naszych smartfonów! Okazuje się bowiem, że oczekując, nie korzystamy tylko z zabijaczy czasu jak powtarzalne gry czy rozmowy na komunikatorze! Każdy bodziec – nawet ten obarczony nudą – może być mikromomentem, który możemy wykorzystać biznesowo. A zatem sprawdź, jak sprawić, by mikromomenty pracowały na Ciebie!

Statystyki

Smartfon stał się niezbędny by zrobić wiele rzeczy. W najnowszych badaniach Google stwierdza, że 75% osób deklaruje, że ich smartfony pomagają im być bardziej produktywnymi. Jest w tym nawet coś więcej. 54% ludzi z tego samego badania twierdzi, że ich telefony zmniejszają stres i / lub niepokój w ich życiu.

Z tymi dobrymi emocjami można kojarzyć marki. Urządzenia mobilne szybko dostarczają odpowiedzi, inspiracji i zapewniają spersonalizowaną obsługę w wielu aspektach.

Mikromenty – kiedy?

Analitycy Google`a sprawdzili również wykorzystanie smartfonów w trakcie swojego rytmu dobowego i zidentyfikowali 5 podstawowych typów scenariuszy, kiedy używamy naszych telefonów i które mogą stanowić jednocześnie podpowiedź dla marketerów, kiedy napotykamy mikromomenty.

Iskra
Coś właśnie zaświtało w Twojej głowie? Coś usłyszanego czy zauważonego wyzwoliło w Tobie jakiś pomysł czy myśl? Okazuje się, że w wielu przypadkach właśnie wtedy sięgamy po telefon i jesteśmy bardzo bliscy dokonania emocjonalnego zakupu. Dlatego np. inspiracje podsuwane w social mediach, zapachy w sklepach czy inne detale, są tak skutecznym typem wabika.

Potrzeba
Tego specjalnie tłumaczyć nie trzeba. Wracamy do domu i przypominamy sobie, że nie mamy nic na obiad – może restauracja? Może miałem kupić farbę i pomalować pokój w weekend? Niezależnie od potrzeby, której nie zaspokoi tylko sklep spożywczy na rogu, szukamy pomocy i rekomendacji za pośrednictwem Google.

Pomoc w sklepie
Szczególnie częste w sklepach specjalistycznych. Wolimy poprosić o pomoc wyszukiwarkę niż obsługę, która zresztą często jest niedostępna na zawołanie. Będąc w sklepach używamy też telefonów, by odnaleźć kupony na dany produkt, recenzje czy wskazówki co do produktów, które mogą uzupełnić nasz zakup.

Mikro-produktywność
Jedziesz pociągiem czy uberem? Utknięcie w poczekalni? Czekasz na opóźniony lot? Okazuje się, że wykorzystujemy ten czas dokonując wielu zakupów, o których z różnych powodów wcześniej zapomnieliśmy. Obok tego, w takich chwilach często czytamy odłożone na później artykuły, komentujemy posty w social mediach czy po prostu planujemy. Tym samym dochodzimy do ostatniego punktu…

Planowanie
Uwielbiamy planować z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Trasę, rezerwacje w hotelu i atrakcje, które zamierzamy sprawdzić. Menu restauracyjne i godziny otwarcia. Wypad do kina czy teatru. Dlatego tak bardzo ważne jest, by akurat strona Twojej restauracji, hotelu czy danego miejsca wartego odwiedzenia, było dobrze spozycjonowana w Google i wyświetlała się poprawnie na urządzeniu mobilnym. Masz tylko moment, by zachęcić potencjalnego klienta do siebie.

Podsumowanie

Smartfony nie tylko pomagają ludziom w załatwianiu spraw, ale także dają poczucie spełnienia: 60% pytanych twierdzi, że telefon pomaga im czuć się pewniej i lepiej.

Ponieważ urządzenia mobilne służą do zwiększania produktywności, ważne jest, aby zastanowić się, w jaki sposób twoja marka tworzy mobilne doświadczenia, które zaspokajają potrzeby ludzi w danym zakresie – czy odpowiadasz na mikromomenty. Bezproblemowe rozwiązania i wartościowy content mogą sprawić, że zbudujemy przewagę konkurencyjną właśnie na tych unikalnych momentach dostarczając rozwiązania odpowiadające potrzebom, które pojawiają się tu i teraz. 79% respondentów twierdzi, że jest bardziej prawdopodobne, że powróci do witryny mobilnej i / lub udostępni ją, jeśli będzie ona łatwa w użyciu i dostarczy pomocnych rozwiązań w swojej specjalizacji.

Te 5 sytuacji przypomina nam również, aby nie traktować telefonów komórkowych jako pojedynczego kanału medialnego, ale raczej takiego, w którym intencje i sytuacje, w których znajdują się konsumenci wpływają jednocześnie na ich interakcje z treściami danej marki. Podejście uniwersalne działa tylko częściowo, więc planując swoje działania należy, tam gdzie to możliwe, rozważyć pory dnia, pogodę, nastroje czy chociażby niedziele niehandlowe, gdy potencjalny klient zwraca się do swoich telefonów o pomoc. Jeśli możesz dopasować jeden z tych sposobów myślenia, osoba będąca po drugiej stronie będzie bardziej otwarta na twoje wiadomości i ofertę!

W naszych kampaniach Google AdWords wykorzystujemy mikromomenty, by napędzać biznesy naszych klientów. Chcesz to wykorzystać? Napisz do nas! 

darmowa wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies