Marketing internetowy w wyszukiwarkach

author
marketing internetowy w wyszukiwarkach

Marketing internetowy w wyszukiwarkach (czyli SEM) – co to jest?

Marketing w wyszukiwarkach internetowych czyli Search Engine Marketing (magiczny skrót SEM) stał się w ostatnich latach jedną z najpopularniejszych metod promocji biznesu. Aktualnie coraz większa liczba firm przenosi się do internetu. Sklepy stacjonarne coraz częściej rozszerzają sprzedaż również o internet. Znaczna większość małych firm usługowych działających lokalnie posiada swoją stronę wizytówkową. Na SEM składa się optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek (SEO) oraz kampanie płatne (PPC), czyli linki sponsorowane rozliczane przeważnie w modelu CPC (za kliknięcie w link). Dlaczego marketing internetowy w wyszukiwarkach jest ważny dla Twojego biznesu?

Obecność w wyszukiwarce Google – dlaczego ważna?

Z internetu mobilnego korzysta już około 3,5 mld użytkowników na całym świecie. Internet towarzyszy nam podczas większości naszych aktywności. W pracy, podczas jazdy tramwajem, na wakacjach. Coraz więcej spraw załatwiamy za pośrednictwem smartphone’a. Od zakupów (nawet tych podstawowych spożywczych), przez rezerwację biletów do muzeum i kina, po sprawy urzędowe. Dużą ilość czasu poświęcamy szukając za pośrednictwem wyszukiwarki rozmaitych usług oraz punktów, które w danym momencie są nam potrzebne. Google rozwijając funkcjonalność swojej wyszukiwarki umożliwia nam w komfortowy sposób dotarcie do różnych informacji.

Search Engine Results Page (SERP) – wyniki wyszukiwania

Po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki Google wyświetlają nam się wyniki – płatne i organiczne. Wyniki płatne to nic innego jak linki sponsorowane Google Ads. Co to jest Google Ads (dawniej AdWords)? – Przeczytaj wpis! Niekiedy szukając rozmaitych produktów natrafimy również w tym miejscu na reklamę produktową Google Shopping, czyli porównywarkę cenową, gdzie od razu zostaniemy przekierowani na kartę danego produktu. Tutaj dowiesz się czym jest porównywarka cenowa Google Zakupy! Oto podstawowe wyniki wyszukiwania, jakie możemy napotkać w Google: 

marketing internetowy serp

 

 

 

1 – Reklama Google Ads

2 – Wyniki organiczne

 

 

3 – Google Shopping

marketing internetowy gmc

4 – Wizytówka Twojej firmy w wyszukiwarce Google – Google Moja Firma

Reklama w wyszukiwarce Google pozwala na wykorzystanie rozmaitych kanałów promocji. Jednym z nich jest możliwość reklamy w Google Moja Firma. Google wciąż poszerza funkcjonalność wizytówek dla biznesu. Prowadząc lokal usługowy lub np. restaurację warto wypełnić rzetelnie swoją wizytówkę. Klient z poziomu wyszukiwarki będzie mógł poznać najszybszą trasę do Twojego lokalu, zamówić stolik, poznać godziny otwarcia, a nawet dowiedzieć się w jakich godzinach w Twoim lokalu jest największe obłożenie gośćmi.

Warto dbać również o stronę wizualną – wrzucić możliwie jak najwięcej zdjęć z wnętrza knajpy. Zdjęcia muszą być dobrej jakości. Istotne jest również, aby zachęcić gości do wystawiania opinii o Twoim lokalu. Wizytówki Google bogate w treść, oceny oraz opinie i odpowiedzi na pytania będą zachęcać potencjalnego klienta do zapoznania się z Twoją ofertą, a także będą pokazywać się wyżej wśród konkurencji w wynikach wyszukiwania na mapach Google.

Jak poprawnie skonfigurować konto Google Moja Firma – sprawdź nasz artykuł!

marketing internetowy google moja firma

Optymalizacja strony WWW – osiągnij wyższe pozycje w wynikach organicznych dzięki działaniom on-site!

Jeśli chcemy zaistnieć w wynikach organicznych wyszukiwarki Google musimy dbać o poprawną optymalizację naszej strony WWW oraz o unikalny, wartościowy content. Zapisz się na nasz kurs SEO, aby poznać tajniki optymalizacji od naszych specjalistów! Jednym z ważniejszych czynników rankingowych Google jest również prędkość ładowania na urządzeniach mobilnych. Przez brak responsywności strony WWW możesz stracić wielu potencjalnych klientów. Warto pamiętać, że coraz większa liczba internautów dokonuje zakupów bezpośrednio poprzez urządzenia mobilne (smartfony i tablety). Użytkownicy w Polsce w dalszym ciągu często finalizują zakup na laptopach, bądź komputerach stacjonarnych, ale przeważnie ścieżka zakupowa zaczyna się wcześniej – właśnie na komórce, podczas podróży tramwajem czy w trakcie przerwy w pracy.

Systemy reklamowe w innych wyszukiwarkach – zwiększ zasięg swoich reklam!

Nie ulega wątpliwości, że w Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google. Inaczej sytuacja przedstawia się m.in. w Japonii, Rosji oraz USA, gdzie gigant z Mountain View ma prężnie działającą konkurencję.

Yahoo! Japan – najczęściej odwiedzany portal internetowy w Japonii, należący do amerykańskiej firmy Yahoo! Poza klasyczną wyszukiwarką oferuje on klienta poczty e-mail, serwis VOD oraz hosting. Usługi oferowane przez Yahoo! Japan są bardzo popularne w Japonii, stąd też ogromny potencjał ma ich system reklamowy. Reklamy docierają do 80% japońskich użytkowników. Poprzez Yahoo! Japan Promotional Ads możemy uruchomić reklamy tekstowe zbliżone funkcjonalnością do reklam Google Ads w Sieci Wyszukiwania. Obecne będą w wynikach wyszukiwania Yahoo! Japan. Rozliczane są one w modelu CPC i zawierają dwa nagłówki, link oraz opis. Yahoo! Japan posiada również swoja sieć reklamową Yahoo! Display Ad Network (reklamy displayowe) oraz porównywarkę cenową.

Yandex – ósma największa wyszukiwarka na świecie, popularna w Rosji, Białorusi, Kazachstanie oraz na Ukrainie. Bez wątpienia Yandex jest wyjątkowo zasięgowym narzędziem do pozyskania klientów zza naszej wschodniej granicy. Yandex.Direct umożliwia tworzenie reklam tekstowych, których wyszukiwanie odbywa się przy pomocy wcześniej ustalonych słów kluczowych. Reklamy umożliwiają różne rodzaje kierowania, m.in. po wieku użytkownika i urządzeniach. Istnieje możliwość rozliczania się w modelu CPC, jak i CPM. Reklamy w Yandex Direct mają możliwość importowania kampanii z innych systemów reklamowych PPC, m.in. z Google Ads.

Bing – należąca do Microsoftu, jedna z trzech największych wyszukiwarek obok Google i Yahoo! Z uwagi na to, że jest domyślną wyszukiwarką na urządzeniach Microsoftu, m.in. smartfonach, w ostatnich latach zyskała na znaczeniu jako cenny kanał marketingowy. Bing Ads w swoim działaniu jest zbliżone do Google Ads. Reklamy z systemu reklamowego Microsoftu wyświetlają się zarówno w wyszukiwarce Bing, jak i Yahoo!

Verseo jest w gronie agencji posiadających certyfikat Bing Ads Accredited Professional.

Sprawdź artykuł na temat naszego agencyjnego certyfikatu Bing Ads!

Podsumowanie

Marketing internetowy w wyszukiwarkach umożliwia dotarcie do Twoich potencjalnych klientów dokładnie w momencie rozpoczęcia procesu zakupowego. Miej przewagę nad swoją konkurencją i bądź obecny w tym kanale marketingowym. Skontaktuj się z nami celem ustalenia indywidualnej strategii SEM i zacznij działania promocyjne już dziś!

darmowa wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies