Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Marketing internetowy a tradycyjny – wady i zalety

Marketing internetowy a tradycyjny – wady i zalety - zdjęcie nr 1

Marketing internetowy a tradycyjny – wady i zalety - zdjęcie nr 2

Czym jest marketing tradycyjny?

Mówi się, że marketing istnieje od zawsze. Pierwsza wymiana handlowa między ludźmi była już wynikiem wykorzystania strategii marketingowej, aby każda ze stron coś zyskała. Mówi się też o tym, że marketing powstał wraz z powstaniem pierwszego domu towarowego na świecie w roku 1650. Jednakże dopiero w XX wieku zajęto się tym zjawiskiem w sposób szerszy. Marketing tradycyjny coraz częściej jest nazywany marketingiem offline. Marketing internetowy a tradycyjny dzieli więc miejsce reklamy. – w wypadku tradycyjnego są to wszystkie działania prowadzone w miejscach rzeczywistych, poza Internetem. Mogą to być plakaty, ulotki, banery reklamowe wieszane na budynkach, miejscach przeznaczonych pod wielkopowierzchniową reklamę czy też okleiny na samochodach. Jednak za reklamę tradycyjną uznaje się też reklamę prasową, radiową i telewizyjną.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Jak wygląda marketing internetowy?

Marketing internetowy jest stosunkowo nową formą. Pojawił się wraz z rozwojem sieci internetowej, która debiutowała w Polsce na początku lat 90tych XX wieku. Coraz lepsze, bardziej funkcjonalne strony internetowe, pozwoliły na wykorzystywanie ich do zachęcania potencjalnych klientów firmy do kontaktu. Jednak kolejnym epokowym momentem dla marketingu internetowego stało się spopularyzowanie social mediów. Zapomniana już Nasza Klasa, działający od 2004 roku w Polsce Facebook, czy od 2006 roku Twitter, pozwoliły na promowanie w nowy sposób firm, usług i produktów. Obecnie także na Instagramie i Snapchacie można prowadzić kampanie reklamowe za pośrednictwem ich użytkowników – ambasadorów marek. Można więc powiedzieć, że marketing internetowy, a tradycyjny to dobra suplementarne, bo tam gdzie docierał marketing tradycyjny teraz dociera internetowy.

Główne rodzaje marketingu internetowego

Można tu wyróżnić wiele rodzajów strategii marketingowych. Między innymi rozróżnia się marketing mobilny, który jest najmłodszą formą reklamy. Są to działania kierowane do użytkowników urządzeń moblinych jak smartfony i tablety, ale też rozumie się przez to reklamę „ruchomą”, czyli oklejone samochody pokazujące reklamę firmy. Szeroko rozpowszechniony stał się też marketing polityczny czy sportowy, ale są one strategiami wykorzystywanymi poprzez działania w social mediach, czyli portalach społecznościowych.

Stricte internetowym marketingiem jest marketing szeptany, czyli promowanie usług i produktów marki przez wykorzystywanie przekazu od innych odbiorców poprzez wiadomości na forach internetowych itp. Bardzo istotny jest też marketing w wyszukiwarkach internetowych, często w skrócie nazywany SEM i nie da się ukryć, że jest to obecnie najlepsza forma promocji w Internecie.

Marketing w wyszukiwarkach internetowych

Jak można prowadzić działania promocyjne w wyszukiwarkach internetowych, które są własnością innych korporacji? Wedle ich zasad. Na przykład samo Google Inc. właściciel najczęściej używanej wyszukiwarki internetowej umożliwia jej użytkownikom poprawienie widoczności swojej firmy w wynikach wyszukiwania. Do tego celu wykorzystuje się narzędzie nazwane Google AdWords, czyli kampanie linków sponsorowanych. Taka reklama jest płatna, ale może być idealnie dopasowana do przekazu firmy oraz jej potrzeb reklamowych. Same linki nie narzucają się innym użytkownikom wyszukiwarki, ponieważ pokazuję się naturalnie na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania lub jako reklama produktów nad wynikami. Dlatego też ten rodzaj marketingu jest tak skuteczny, bowiem jest doskonale widoczny, ale tylko osobom szukającym konkretnych produktów lub usług.

Marketing internetowy a tradycyjny – wady i zalety

Marketing internetowy a tradycyjny różnią się między sobą pod wieloma względami. Jednak obie formy mogą mieć wady i zalety. Zależy to od strategii marketingowej obranej przez firmę oraz jej klientów docelowych. Marketing internetowy dociera do szerszej grupy lepiej określonych odbiorców co jest zaletą. Z kolei ceny reklamy offline często są wyższe niż cena wynajęcia powierzchni reklamowej na stronie internetowej. Zaletą marketingu internetowego jest też rozliczanie kosztów reklam, bowiem np. w wypadku Google AdWords możliwa jest płatność w modelu PPC, czyli za faktycznie dokonane przez Internautę przejście na stronę internetową firmy, a nie tylko za zobaczenie reklamy jak to ma miejsce w marketingu tradycyjnym.

Kolejna rzecz, która różnią obie formy marketingu to wpływ na odbiorcę. Marketing tradycyjny wykorzystuje statyczne reklamy, a internetowy może wykorzystać dynamiczne formy. Marketing internetowy a tradycyjny rozróżnia też dopasowanie reklam do klienta. W formie online można dopasować reklamę do tego, czego klient szuka, a w formie tradycyjnej każdy klient zobaczy to samo. Prócz tego w marketingu internetowym, zwłaszcza w marketingu w wyszukiwarkach internetowych można dokładnie zmierzyć efekty. A przy reklamie tradycyjnej wskaźnikiem może być np. nakład gazety, w której zamieszczono reklamę, choć to nie oznacza, że każda osoba, która tę gazetę kupiła faktycznie reklamę zobaczyła.

Podsumowując można powiedzieć, że marketing internetowy dociera konkretnie do potencjalnego klienta, jest tańszy, bardziej dynamiczny co też może przyczynić się do podjęcia akcji przez konsumenta, a efekty takiej kampanii można mierzyć. Przy czym w tradycyjnym marketingu trudno zmierzyć efekty, a jeśli nawet to wyniki nie są dokładne, reklama jest bardzo ogólna, a koszty kampanii są wysokie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany