Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Marketing FMCG – jak kupujemy dobra szybkozbywalne w sieci?

Marketing FMCG – jak kupujemy dobra szybkozbywalne w sieci? - zdjęcie nr 1

Marketing FMCG – jak kupujemy dobra szybkozbywalne w sieci? - zdjęcie nr 2

Marketing FMCG – jak klienci podejmują decyzję?

Google zapytało 1800 kupujących towary konsumpcyjne o to co ich motywuje, co przeszkadza, czego szukali i jak to odnajdywali. Oczywiście wszystko zależy od branży, więc w badaniu skupiono się na produktach do pielęgnacji skóry, pielęgnacji niemowląt i… karmie dla zwierząt domowych. Wyniki? Poniekąd zaskakujące. Oto co wiemy:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Ścieżka zakupowa a marketing FMCG – czy istnieje?

Owszem istnieje, ale jako dawca produktu, musimy ją zacząć wcześniej niż klasyczną podróż. Kiedy podróżujemy, znamy cel – wiemy co lub kogo chcemy odwiedzić. Okazuje się jednak, że aż 60% kupujących w sieci nie wie, z jaką marką będzie związana finalizacja sprzedaży. Oznacza to, że ponad połowa ludzi kupujących w sieci powodowana jest contentem, który napotyka przeszukując sieć. Dlatego oprócz podawania map, które pozwolą konsumentowi przejść z punktu A do punktu B w procesie sprzedaży, musisz sprawić, by zainteresował się właśnie tym celem i mapą w takiej, a nie innej skali. 🙂 Aż 8 na 10 z tych 60% nie posiada żadnej marki, do której byłoby (w tych trzech obszarach) istotnie przywiązanych, co wbija kolejny gwóźdź do teorii o istotności elementu lojalności wobec marek. Okazuje się bowiem, że im lepszy dostęp do informacji, badań i opinii (a to wszystko jest dla kupujących szalenie istotne), tym mniejsza lojalność wobec tradycyjnie wybieranych marek. W naszych działaniach marketingowych jest zatem kluczowe, by podać treści będące spersonalizowaną odpowiedzią na potrzebę lub czynności, które w jakiś sposób jej towarzyszą. W branży FMCG często podkreśla się rolę lojalnych klientów, ale badania jednoznacznie wskazują, że za większy kawałek tortu są odpowiedzialni klienci okazjonalni. Dlatego też – dla dóbr produktów szybko rotujących – tak ważna jest aktywność marek w digital maketingu. To tam leżą skuteczne i tanie metody pozyskiwania nowych klientów.

Ja kupuję, więc produkt ma być dla mnie – personalizacja procesu

3/4 kupujących w sieci skanuje rodzaje ofert za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Dzięki wzroście konkretnych zapytań, możemy zatem prześledzić, co obecnie zyskało na znaczeniu wśród poszukujących odpowiedzi i jakimi kryteriami kierują się przy wyborze. I tak – w ostatnich latach- mamy duże przyrosty zapytań jak np. „szampon na _____” lub „krem, by uniknąć _____”. Nasze pytania stają się coraz bardziej zawężone i coraz częściej dotykają prywatnych kwestii. Kupując chcemy wiedzieć już na wstępie jak dany produkt rozwiązuje MÓJ problem. Dlatego też content marketing oparty na tzw. „długich ogonach”, staje się coraz popularniejszą metodą pozyskiwania nowych klientów.

Ok, wiemy, że ludzie wyszukują informacji – ale czy wiemy czy to działa na nich?

Tak! 80% wyszukujących informacje w Google twierdzi, że wyniki i dalsze treści wpłynęły na ich decyzje zakupowe. Ponadto, w ciągu 2 ostatnich lat, zauważono prawie 100% wzrost zapytań jak „najlepsza marka ____ to”. Ponadto 67% zapytanych klientów potwierdziło, że tym chętniej dokonają zakupu, im informacja jest lepiej skrojona – chociażby pod względem lokalizacyjnym. Oczywiście nie bez znaczenia są też pozostałe elementy witryn czy aplikacji mobilnych – jak wygoda użytkowania i swobodny dostęp do podstawowych informacji, jak procedura wysyłki czy użytkowania produktów.

 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany