Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Marketing afiliacyjny — przykłady i zalety

Marketing afiliacyjny — przykłady i zalety - zdjęcie nr 1

Sieć afiliacyjna

Chociaż marketing afiliacyjny funkcjonuje od dawna, cały czas się rozwija… Tym samym zwiększa swój udział w marketingu internetowym jako jedno ze skutecznych narzędzi pozwalających osiągnąć założone cele biznesowe. Warto się więc nim zainteresować, ponieważ skrywa w sobie ogromny potencjał. Poznaj najważniejsze zalety marketingu afiliacyjnego i poznaj funkcjonowanie na konkretnych przykładach. 

Marketing afiliacyjny — jak działa?

Marketing afiliacyjny (znany również jako program partnerski czy marketing efektywnościowy) jest techniką marketingową, która opiera się na relacjach między reklamodawcą (sprzedawcą) z partnerami (wydawcami). W całym procesie może uczestniczyć również sieć afiliacyjna, którą można potraktować jako organizatora programu partnerskiego.

Marketing afiliacyjny to proces, w którym uczestniczą cztery strony:

  • sieć afiliacyjna,
  • reklamodawca,
  • wydawca,
  • użytkownik.

Reklamodawca ma produkt, który chce sprzedać. Wydawca ma kanał, za pośrednictwem którego może zamieścić informację o oferowanym produkcie. Sieć afiliacyjna pomaga w nawiązaniu współpracy z reklamodawcą a wydawcą. Ostatnim ogniwem w tym procesie jest użytkownik, który po obejrzeniu reklamy klika w link kierujący na stronę sprzedawcy i tam dokonuje zakupu.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Tutaj ponownie swoją rolę odgrywa sieć afiliacyjna. Śledzi ona dokonywane transakcje, które – jeśli dojdą do skutku – oznaczają wypłatę prowizji dla organizatora programu partnerskiego oraz wydawcy.

Sieć afiliacyjna

Jak wybrać sieć afiliacyjną?

Wybór odpowiedniej sieci afiliacyjnej zależy od wielu czynników, takich jak branża, rodzaj oferowanych produktów lub usług, które chcesz promować, a także celów marketingowych, które chcesz osiągnąć.

”Wybór zaufanej platformy nie jest prosty. Jak podaje InfluencerMarketingHub, ponad 90% wydawców dołącza do dwóch i więcej sieci, a blisko 40% korzysta na co dzień nawet z 3 i więcej z nich. Powodem jest najczęściej niekompletna oferta i wysokość stawek oferowanych w programach” –  tłumaczy Weronika Mazerska, Affiliate Project Manager polskiej sieci afiliacyjnej MyLead.

Oto kilka kroków, które warto przejść podczas wyboru sieci afiliacyjnej:

  1. Określ swoje cele biznesowe i marketingowe: zastanów się, czy chcesz zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych klientów czy też zwiększyć świadomość marki? Znając swoje cele, będziesz mógł wybrać najlepszą sieć afiliacyjną, która odpowiada na Twoje potrzeby.
  2. Znajdź sieci afiliacyjne w Twojej branży: istnieją różne sieci afiliacyjne, które specjalizują się w różnych branżach, takich jak e-commerce, usługi finansowe, turystyka, zdrowie i uroda, edukacja itp. Przeszukaj internet i poszukaj sieci afiliacyjnych, które mają doświadczenie w Twojej branży.
  3. Sprawdź reputację sieci afiliacyjnej: przeczytaj recenzje i opinie innych użytkowników na forach internetowych lub w mediach społecznościowych.
  4. Zwróć uwagę na koszty: każda sieć afiliacyjna pobiera opłaty za udział w programie. Przeczytaj uważnie warunki i cenniki, aby uniknąć nieoczekiwanych kosztów.
  5. Sprawdź dostępne narzędzia i wsparcie: ważne jest, aby sieć afiliacyjna oferowała narzędzia marketingowe, takie jak bannery, linki partnerskie, e-maile, a także wsparcie techniczne i doradztwo.
  6. Porównaj oferty: po zebraniu informacji o kilku sieciach afiliacyjnych, porównaj ich oferty, koszty i warunki. Wybierz tę, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom i celom biznesowym.

Wybór odpowiedniej sieci afiliacyjnej może wymagać trochę czasu i wysiłku, ale dobrze przemyślany, może przyczynić się do sukcesu Twojego programu.

“Wszystkie udogodnienia, które posiadamy w ofercie MyLead to korzyści zarówno dla wydawcy, który ma możliwość promocji programów z różnych nisz, jak i reklamodawcy, którego produkty i usługi promowane są przez użytkowników posiadających doświadczenie w konkretnej branży” – dodaje Weronika Mazerska. 

MyLead to platforma powstała w 2014 roku, która oferuje dostęp do programów partnerskich w kilkunastu kategoriach i modelach rozliczeniowych.

Przykłady kampanii afiliacyjnych

Kampanie w ramach marketingu afiliacyjnego zewsząd otaczają użytkownika. Często nawet nie ma on świadomości, że klikając w konkretny link i dokonując zakupu stanowi czwarty element ogniwa. Dlatego warto poznać najpopularniejsze formy programów partnerskich – wraz z przykładami.

Bannery reklamowe

Bannery reklamowe to jeden z najpopularniejszych sposobów, który ma zachęcić do kliknięcia i przejścia na stronę reklamodawcy. Kliknięcie oznacza wygenerowanie konkretnego linku, na podstawie którego sieć afiliacyjna rozpoznaje wejście na stronę internetową i zakup bezpośrednio z bannera.

Przykładem tego rodzaju są bannery np. w serwisach:

  • parentingowych, które zachęcają do zakupu produktów dla niemowląt i starszych dzieci,
  • biznesowych, które zachęcają do zakupu e-booka o tematyce skierowanej do przedsiębiorców.

Najważniejsze jest to, aby banner zamieszczać wyłącznie w takich serwisach, które tematycznie powiązane są z oferowanym produktem. Zwiększa to jego zasięg oraz siłę oddziaływania.

Rankingi ofert

Zestawienia ofertowe to dobry sposób, aby zachęcić użytkownika do kliknięcia linku afiliacyjnego. Prezentując konkretne produkty w formie rankingów, zwiększamy prawdopodobieństwo skłonienia użytkownika do wykonania konkretnej, akcji np. zakupu.

Za przykład mogą posłużyć serwisy porównujące np. konta osobiste, konta oszczędnościowe, lokaty, ubezpieczenia komunikacyjne itp. Mają one formę rankingów, które zawierają szczegółowe informacje o konkretnych produktach – wraz z możliwością, np. założenia konta osobistego, dokonania zakupów. Klikając w dany link, użytkownik zostaje przekierowany na stronę internetową reklamodawcy (np. banku, towarzystwa ubezpieczeniowego).

Uwaga! Rankingi ofertowe należy opublikować w serwisie internetowym, który tematycznie związany jest z produktem.

Bardzo często zdarza się, że takie strony powstają wyłącznie z myślą o zarabianiu w ramach marketingu afiliacyjnego. Ruch na witrynę ściągany jest m.in. poprzez pozycjonowanie, kampanie Google Ads itp.

Mailing

Maile reklamowe spływające na skrzynkę pocztową użytkownika także mogą stanowić element marketingu afiliacyjnego. Klikając grafikę (najczęściej taką formę mają maile), użytkownik zostaje przekierowany na stronę reklamodawcy – generowany jest przy tym specjalny link.
Przykładem takiej formy marketingu afiliacyjnego jest np. wiadomość przesyłana w formie graficznej, pod którą ukryty jest link afiliacyjny.

Social media

Dynamiczny rozwój portali społecznościowych sprawia, że marketing afiliacyjny wykorzystywany jest właśnie w social media. Za pośrednictwem swojego profilu można zamieszczać specjalne linki.
Przykładem może być link afiliacyjny do designerskiej lampy sufitowej zamieszczony na profilu studia zajmującego się aranżacją wnętrz itp.

Blog

Link afiliacyjny można w sposób całkowicie naturalny zamieścić na blogu. W tym przypadku możliwości są bardzo szerokie: począwszy od podpięcia go pod grafikę czy logo, a skończywszy na podlinkowaniu konkretnych produktów.

Przykładem może być blog kosmetyczny, w którym promowane są kosmetyki pochodzące ze sklepów internetowych. Wystarczy stworzyć ranking takich produktów i podlinkować nazwę.

Marketing afiliacyjny - korzyści

Marketing afiliacyjny – poznaj korzyści

Marketing afiliacyjny to technika marketingowa, która niesie korzyści – z punktu widzenia reklamodawcy oraz wydawcy.

Reklamodawca może skorzystać z taniej i efektywnej formy promowania swoich produktów bez konieczności poświęcania czasu na działania reklamowe. Wydawca może zarabiać na promowaniu produktów za pośrednictwem swoich kanałów. Jednocześnie sam decyduje o tym, z którego kanału skorzysta – chodzi o to, aby wykorzystać te najbardziej skuteczne.

Warto przy tym podkreślić, że marketing afiliacyjny jest skuteczną formą reklamy. Oparty na systemie prowizyjnym, motywuje wydawcę do podejmowania wyłącznie takich działań, które faktycznie pomagają w pozyskaniu klientów i zwiększeniu sprzedaży produktu oferowanego przez reklamodawcę. Sprzedawca ma więc pewność, że wydawca działa na 100% swoich możliwości, aby wypromować produkt lub usługę.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany