Marketing afiliacyjny – przykłady i zalety

author
marketing afiliacyjny

Chociaż marketing afiliacyjny funkcjonuje od dawna, cały czas się rozwija… Tym samym zwiększa swój udział w marketingu internetowym jako jedno ze skutecznych narzędzi pozwalających osiągnąć założone cele biznesowe. Warto się więc nim zainteresować, ponieważ skrywa w sobie ogromny potencjał. Poznaj najważniejsze zalety marketingu afiliacyjnego i poznaj funkcjonowanie na konkretnych przykładach. 

Marketing afiliacyjny – jak działa?

Marketing afiliacyjny (znany również jako program partnerski czy marketing efektywnościowy) jest techniką marketingową, która opiera się na relacjach między reklamodawcą (sprzedawcą) z partnerami (wydawcami). W całym procesie może uczestniczyć również sieć afiliacyjna, którą można potraktować jako organizatora programu partnerskiego.

Marketing afiliacyjny to proces, w którym uczestniczą cztery strony:

  • sieć afiliacyjna,
  • reklamodawca,
  • wydawca,
  • użytkownik.

Reklamodawca ma produkt, który chce sprzedać. Wydawca ma kanał, za pośrednictwem którego może zamieścić informację o oferowanym produkcie. Sieć afiliacyjna pomaga w nawiązaniu współpracy z reklamodawcą a wydawcą. Ostatnim ogniwem w tym procesie jest użytkownik, który po obejrzeniu reklamy klika w link kierujący na stronę sprzedawcy i tam dokonuje zakupu.

Tutaj ponownie swoją rolę odgrywa sieć afiliacyjna. Śledzi ona dokonywane transakcje, które – jeśli dojdą do skutku – oznaczają wypłatę prowizji dla organizatora programu partnerskiego oraz wydawcy.

Przykłady kampanii afiliacyjnych

Kampanie w ramach marketingu afiliacyjnego zewsząd otaczają użytkownika. Często nawet nie ma on świadomości, że klikając w konkretny link i dokonując zakupu stanowi czwarty element ogniwa. Dlatego warto poznać najpopularniejsze formy programów partnerskich – wraz z przykładami.

Bannery reklamowe

Bannery reklamowe to jeden z najpopularniejszych sposobów, który ma zachęcić do kliknięcia i przejścia na stronę reklamodawcy. Kliknięcie oznacza wygenerowanie konkretnego linku, na podstawie którego sieć afiliacyjna rozpoznaje wejście na stronę internetową i zakup bezpośrednio z bannera.

Przykładem tego rodzaju są bannery np. w serwisach:

  • parentingowych, które zachęcają do zakupu produktów dla niemowląt i starszych dzieci,
  • biznesowych, które zachęcają do zakupu e-booka o tematyce skierowanej do przedsiębiorców.

Najważniejsze jest to, aby banner zamieszczać wyłącznie w takich serwisach, które tematycznie powiązane są z oferowanym produktem. Zwiększa to jego zasięg oraz siłę oddziaływania.

Rankingi ofert

Zestawienia ofertowe to dobry sposób, aby zachęcić użytkownika do kliknięcia w link afiliacyjny. Prezentując konkretne produkty w formie rankingów, istnieje większe prawdopodobieństwo skłonienia użytkownika do wykonania konkretnej akcji, np. zakupu.

Za przykład mogą posłużyć serwisy porównujące np. konta osobiste, konta oszczędnościowe, lokaty, ubezpieczenia komunikacyjne itp. Mają one formę rankingów, które zawierają szczegółowe informacje o konkretnych produktach – wraz z możliwością, np. założenia konta osobistego, dokonania zakupów. Klikając w dany link, użytkownik zostaje przekierowany na stronę internetową reklamodawcy (np. banku, towarzystwa ubezpieczeniowego).

Uwaga! Rankingi ofertowe należy opublikować w serwisie internetowym, który tematycznie związany jest z produktem.

Bardzo często zdarza się, że takie strony powstają wyłącznie z myślą o zarabianiu w ramach marketingu afiliacyjnego. Ruch na witrynę ściągany jest m.in. poprzez pozycjonowanie, kampanie Google Ads itp.

Mailing

Maile reklamowe spływające na skrzynkę pocztową użytkownika także mogą stanowić element marketingu afiliacyjnego. Klikając w grafikę (najczęściej taką formę mają maile), użytkownik zostaje przekierowany na stronę reklamodawcy – generowany jest przy tym specjalny link.
Przykładem takiej formy marketingu afiliacyjnego jest np. wiadomość przesyłana w formie graficznej, pod którą ukryty jest link afiliacyjny.

Social media

Dynamiczny rozwój portali społecznościowych sprawia, że marketing afiliacyjny wykorzystywany jest właśnie w social media. Za pośrednictwem swojego profilu można zamieszczać specjalne linki.
Przykładem może być link afiliacyjny do designerskiej lampy sufitowej zamieszczony na profilu studia zajmującego się aranżacją wnętrz itp.

Blog

Link afiliacyjny można w sposób całkowicie naturalny zamieścić na blogu. W tym przypadku możliwości są bardzo szerokie: począwszy od podpięcia go pod grafikę czy logo, a skończywszy na podlinkowaniu konkretnych produktów.

Przykładem może być blog kosmetyczny, w którym promowane są kosmetyki pochodzące ze sklepów internetowych. Wystarczy stworzyć ranking takich produktów i podlinkować nazwę.

Marketing afiliacyjny – poznaj korzyści

Marketing afiliacyjny to technika marketingowa, która niesie korzyści – z punktu widzenia reklamodawcy oraz wydawcy.

Reklamodawca może skorzystać z taniej i efektywnej formy promowania swoich produktów – bez konieczności poświęcania czasu na działania reklamowe. Wydawca może zarabiać na promowaniu produktów za pośrednictwem swoich kanałów. Jednocześnie sam decyduje o tym, z którego kanału skorzysta – chodzi o to, aby wykorzystać te najbardziej skuteczne.

Warto przy tym podkreślić, że marketing afiliacyjny jest skuteczną formą reklamy. Oparty na systemie prowizyjnym, motywuje wydawcę do podejmowania wyłącznie takich działań, które faktycznie pomagają w pozyskaniu klientów i zwiększeniu sprzedaży produktu oferowanego przez reklamodawcę. Sprzedawca ma więc pewność, że wydawca działa na 100% swoich możliwości, aby wypromować produkt lub usługę.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies