Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Kampanie internetowe – na co postawić?

Kampanie internetowe – na co postawić? - zdjęcie nr 1

Kampanie internetowe – na co postawić? - zdjęcie nr 2

Marketing internetowy to narzędzie, dzięki któremu można poszerzyć grono potencjalnych klientów z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów komunikacji. Jeśli chcesz zaistnieć w sieci i tam zbudować swój wizerunek, musisz zacząć działać. Sprawdź, jakie kampanie internetowe są koniecznością.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Chcąc zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce, warto postawić na kampanię w ramach Google Ads. To świetne rozwiązanie dla tych osób, które nie chcą miesiącami czekać na efekty pozycjonowania. Dzięki płatnej reklamie, Twoja strona internetowa pojawi się w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe.

Jak to wygląda z punktu widzenia użytkownika?

Wpisuje w wyszukiwarkę Google określone słowo kluczowe, np. narty biegowe.
Na samej górze wyników wyszukiwania pojawiają się reklamy – opatrzone są zieloną etykietą „reklama”.

reklama tekstowa google ads

Klikając, zostaje przekierowany do strony www.
Dla użytkownika reklamy Google Ads wyglądają właściwie identycznie jak wyniki organiczne. Jednak wyświetlają się powyżej wyników organicznych, dzięki czemu są lepiej widoczne.

Warto przy tym podkreślić, że dzięki Google Ads można skorzystać z innych form reklamy – zarówno w wyszukiwarce Google, jak i serwisie YouTube.

Reklama tekstowa na urządzenia mobilne

Pozwala połączyć się użytkownikowi telefonicznie z wyszukaną firmą. Dzięki temu można nawiązać szybki kontakt, chcąc np. zamówić pizzę, dorobić klucze, wynająć samochód.

Reklama dynamiczna

To także rodzaj reklamy tekstowej, jednak sposób jej tworzenia różni się nieco od standardowych reklam. W tym przypadku reklamodawca wskazuje tylko jeden wiersz opisu, natomiast nagłówek, strona docelowa i słowa kluczowe dobierane są przez Google.

Reklama w YouTube

To propozycja dla firm, które dysponują materiałem video. Do wyboru są: 6-sekundowe niepomijalne filmy, dłuższe reklamy pojawiające się jako „przerywniki”, filmy występujące jako sugestie kolejnych materiałów video.

Reklama w poczcie Gmail

Komunikaty reklamowe mogą trafiać bezpośrednio do skrzynki pocztowej użytkownika. Klikając w nie, odbiorca zostaje przekierowany na konkretną stronę internetową.

Zalety Google Ads

W Google Ads, mimo że stanowi płatną kampanię reklamową, warto zainwestować. To opcja, która niesie za sobą wiele korzyści i jest niezwykle efektywna.

Duży zasięg

Reklama dociera do bardzo szerokiego grona użytkowników, wśród których znajdują się potencjalni klienci. Wystarczy, że wpiszą określone słowa kluczowe w wyszukiwarce, by Twoja reklama wyświetliła się.

Szybkie efekty

Google Ads pozwala osiągnąć szybkie efekty – w przeciwieństwie m.in. do pozycjonowania. W tym przypadku strona www pojawia się na samym szczycie wyników wyszukiwania już nawet następnego dnia po stworzeniu kampanii. Nie trzeba więc czekać wielu miesięcy, aby witryna pojawiła się w TOP10. To świetne rozwiązanie dla firm, które dopiero zaczynają realizację kampanii internetowej.

Możliwość dostosowania kampanii do budżetu

Planer słów kluczowych to narzędzie, które pozwala oszacować koszty reklamy przy użyciu konkretnej frazy. Dzięki temu można zaplanować kampanię, nie przekraczając założonego budżetu.

Wygodne monitorowanie efektów

Reklamy wyświetlane w ramach Google Ads można stale monitorować i analizować. Pozwala to oszacować opłacalność kampanii i w razie konieczności wprowadzać modyfikacje.

Z Google Ads możesz skorzystać samodzielnie. Jeśli jednak stawiasz pierwsze kroki w tej dziedzinie, lepiej poprosić o wsparcie specjalistę. Możesz zgłosić się do certyfikowanej agencji, która przeprowadzi za Ciebie efektywną kampanię – zgodnie z założonym celem.

Content marketing

Content marketing stanowi alternatywę dla tradycyjnych form reklamy. Pozwala poszerzać grono klientów poprzez wartościową treść publikowaną w wielu miejscach w Internecie. Od dawna wiadomo, że bezpośrednie przekazy reklamowe nie mają już racji bytu. Nikt nie chce być „atakowany” nachalnymi reklamami, dlatego od razu są odrzucane przez odbiorców. Zupełnie inaczej jest w przypadku content marketingu – tutaj wartościowa treść przeplata się z subtelną zachętą do skorzystania z oferty firmy.

Jak pokazują statystyki:

  • nawet 95% kupujących nabiera zaufania do firmy po zapoznaniu się z treścią dostępną w sieci,
  • aż 96% użytkowników szuka informacji o produktach / usługach u liderów w branży.

Warto zatem wykorzystać możliwości drzemiące w content marketingu i dążyć do tego, aby stać się ekspertem w oczach odbiorców.

Rodzaje narzędzi content marketingowych

Treść dostarczana użytkownikom może przybrać różną formę. Nie musisz ograniczać się wyłącznie do jednej – działania warto prowadzić na kilku płaszczyznach jednocześnie.

Blog firmowy

Poprzez artykuły blogowe możesz dzielić się swoją wiedzą. Dobrze, jeśli mają formę poradnikową – to zwiększa szansę na zainteresowanie wpisami. Wybieraj przy tym tematy istotne z punktu widzenia potencjalnych klientów.

Webinary

Stanowią alternatywę dla stacjonarnych konferencji i seminariów, ponieważ są prowadzone online. Zaletą jest możliwość prowadzenia dialogu z potencjalnym klientem, co zwiększa jego zaangażowanie.

Artykuły tematyczne w serwisach zewnętrznych

Artykuły tematyczne publikowane w portalach zewnętrznych (także jako artykuły sponsorowane) zwiększają świadomość marki i jednocześnie budują wizerunek eksperta.

E-booki

E-booki to treść prezentowania w formie poradników, raportów i wielu innych publikacji – dłuższych niż standardowe artykuły. Udostępniane w sieci, np. w zamian za podanie adresu e-mail, dostarczają wiele ciekawych informacji branżowych.

Publikacja e-booków w Internecie pomaga w: generowaniu leadów, budowaniu wizerunku eksperta, promowanie firmy. To wszystko przełoży się na wzrost sprzedaży.

Zalety content marketingu

Content marketing ma wiele zalet, dzięki któremu prowadzona kampania internetowa pozwoli osiągnąć założone cele biznesowe.

Zwiększasz zasięg komunikacji

Możesz spodziewać się wzrostu ruchu na stronie internetowej. Jeśli komunikaty będą naprawdę dobre, treść ma szansę rozprzestrzenić się wirusowo, docierając do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Wzmacniasz pozycję w Google

Google uwielbia wartościową treść, która jest przydatna użytkownikom. Dlatego publikowane artykuły – na blogu czy serwisach zewnętrznych – mogą przyczynić się do wzrostu pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wzbudzasz zaufanie konsumentów

Dostarczanie przydatnej treści, która pomaga rozwiązać konkretny problem, pozwala zbudować zaufanie konsumentów. Stając się lojalnymi odbiorcami, prędzej czy później przekształcą się w aktywnych klientów.

Staniesz się branżowym ekspertem

Publikując wysokiej jakości content – na blogu, serwisach zewnętrznych itp. – jawisz się jako specjalista w branży. W ten sposób nie tylko budujesz świadomość marki, ale też wzbudzasz zaufanie. Przekłada się to na wzrost zamówień – zakupy u eksperta to gwarancja bezpieczeństwa i dobrego wyboru.

Nie zastanawiaj się nad tą formą kampanii internetowej. Content marketing pozwala uzyskać nawet trzykrotnie więcej potencjalnych klientów niż płatna reklama w wyszukiwarce. Opracuj strategię (samodzielnie lub z agencją content marketingową), a następnie zacznij działać.

Facebook

Większość użytkowników aktywnie działa w mediach społecznościowych, wśród których prym wiedzie Facebook. Warto więc kampanię internetową prowadzić właśnie tam, aby dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Podstawą jakichkolwiek działań jest stworzenie Fanpage (FP) – strona, za pośrednictwem której z firmą będą komunikowali się klienci – stali oraz potencjalni. Przyda się jednak nie tylko do nawiązywania relacji z odbiorcami i angażowania ich w działania. Jest nieoceniona również wtedy, gdy zamierzasz skorzystać z płatnych reklam wyświetlanych jako sponsorowane.

Kampania na Facebooku może obejmować:

  • systematyczne prowadzenie FP – m.in. dodawanie wpisów dotyczących swojej oferty, tego co dzieje się w firmie itp.,
  • reklamę płatną – może wyświetlać się na tablicy użytkownika jako oferta sponsorowana albo w boxie po prawej stronie.

Typy kampanii na FB

Jeżeli chcesz w pełni wykorzystać możliwości Facebooka, ustal w pierwszej kolejności swój cel. W zależności od tego, czy zależy Ci np. na konwersji, budowaniu świadomości marki czy aktywności związanej z postem strony, sprawdzą się różne typy kampanii.

Do wyboru masz:

  • promocję strony,
  • promocję postów,
  • kliknięcia.

Zalety kampanii internetowej na Facebooku

Obecność firmy na Facebooku i prowadzenie kampanii reklamowej niesie za sobą wiele korzyści.

Interakcja w czasie rzeczywistym

Facebook pozwala prowadzić interakcję z użytkownikami w czasie rzeczywistym. Wpływa to pozytywnie na wizerunek i jednocześnie pozwala na szybkie dopasowywanie produktów / usług na miarę potrzeb klientów.

Możliwość zwiększenia świadomości marki

Dzięki postom oraz płatnym reklamom, zwiększasz świadomość marki. Firma staje się rozpoznawalna, co zwiększa szansę na pozyskanie nowych klientów. Warto przy tym pamiętać, aby zapewnić odbiorcom szybkie odpowiedzi, umieszczać interesujące treści itp. Pozytywne doświadczenia pomogą osiągnąć założone cele.

Dostęp do narzędzi analitycznych

Prowadząc kampanię na Facebooku, zyskujesz dostęp do praktycznych narzędzi analitycznych. Dzięki temu możesz ocenić zachowania użytkowników, zasięg postów, liczbę polubień, udostępnień itp. Pozwala to modyfikować kampanie tak, aby zapewnić im jak największą skuteczność.

Kampanie w innych mediach społecznościowych

Aktywnie możesz działać również w innych mediach społecznościowych. Obecność na Instagramie to świetne rozwiązanie, jeśli np. prowadzisz restaurację, butik odzieżowy, sklep z biżuterią itp.

Warto swoją obecność zaznaczyć również w LinkedIn – szczególnie, jeśli ze swoją ofertą wychodzisz do klientów B2B. Kampania internetowa w tym serwisie pozwalają na dużą precyzję targetowania, co przekłada się na możliwość dotarcia do nawet bardzo wąskiej grupy specjalistów.
Zaprezentowane powyżej kampanie internetowe możesz prowadzić jednocześnie. Takie wielopłaszczyznowe działanie pomoże osiągnąć założone cele biznesowe w znacznie krótszym czasie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany