Kampania na Facebooku – 7 kroków

author
kampania na facebooku 7 kroków

Interesuje Cię kampania na Facebooku? Czas start!

Odpowiednie wykorzystanie Facebooka staje się podstawowym elementem w niemal każdej strategii marketingowej. A jeśli chcesz, aby Twoje posty na Facebooku zyskały większą widoczność, konieczne będzie skorzystanie z płatnych reklam.
Jak zatem uruchomić reklamę na Facebooku i jakie rzeczy wziąć pod uwagę podczas jej tworzenia? Tego dowiesz się w tym artykule. Rozsądna kampania na Facebooku powinna z powodzeniem rozkręcić Twój biznes.

1. Utwórz firmową stronę na Facebooku

Jeśli jeszcze jej nie masz, od tego trzeba oczywiście zacząć. Wszystkie posty powinny być umieszczane w imieniu firmy, a nie z pozycji swojego osobistego profilu. Wypełnij swoją stronę biznesową jak największą ilością przydatnych treści, wykorzystując odpowiednio dobrane słowa kluczowe w sekcji „informacje”.

2. Przejdź do menadżera reklamy na Facebooku

Wszystkie kampanie reklamowe Facebooka prowadzone są za pośrednictwem narzędzia menedżer reklam. Dostępny jest on bezpośrednio pod adresem https://www.facebook.com/ads/manager
Po przejściu do menedżera reklam, możesz poruszać się po nim, wykorzystując rozwijalne menu w lewym górnym rogu strony. Aby stworzyć pierwszą reklamę, kliknij zielony przycisk „Utwórz” po prawej stronie.

kampania na facebooku

Powinno to doprowadzić Cię do strony, która pozwoli wybrać cel reklamy. Przydatne informacje odnośnie do samych celów możesz znaleźć na oficjalnej stronie Facebooka lub już całkiem niedługo w naszym nowym poradniku z Facebook Ads, który pojawi się na przełomie czerwca i lipca 2019 roku.

3. Kampania na Facebooku – ustal swoje cele

Samo uruchomienie reklam na Facebooku może w różnoraki sposób wesprzeć działanie Twojej firmy. Warto zatem przemyśleć przykładowe cele, jakie możesz sobie postawić:

  • Podnoszenie jakości sprzedaży

Poprawa jakości sprzedaży zaczyna się od lepszego targetowania. Dzięki dobrze zaplanowanej strategii marketingowej na Facebooku dotrzesz do grupy docelowej w sposób bardziej efektywny. To, że grupa docelowa jest większa, nie musi automatycznie przełożyć się na większe zyski. Popracuj zatem nad dopracowaniem swoich reklam tak, aby trafiły do określonej grupy, która ma większe szanse na zareagowanie na reklamę.

  • Zwiększanie wartości firmy

Facebook może pomóc w przesuwaniu klientów w kolejnych etapach procesu sprzedażowego i zwiększać świadomość marki.

  • Efektywna rekrutacja

Reklamy na Facebooku to nie tylko sprzedaż. Takie działania mogą być doskonałym sposobem na szukanie nowych pracowników. Zwiększenie zasięgów w mediach społecznościowych to dobra metoda na dotarcie do potencjalnych talentów.

Jak dobrze dobrać takie cele? Zadaj sobie poniższe pytania:

  • W czym może pomóc mi ta reklama?

Przykładowo wprowadziłeś nową serię produktów i chcesz o nich poinformować docelowych klientów. W tym celu można rozważyć uruchomienie kampanii produktowo-edukacyjnej, w ramach której każdy uczestnik otrzymuje również kupony. Kupony/niewielkie pakiety upominkowe świetnie nadają się do nawiązania pierwszego kontaktu pomiędzy użytkownikiem a produktem.

  • Dlaczego to robię?

Czy kampania jest naprawdę potrzebna? Jakie są alternatywy?

  • Jakich rezultatów oczekuję?

Zapisz kilka szacunkowych liczb, takich jak 5000 nowych fanów, 450 dodatkowych sprzedaży w wybranym miesiącu, zwiększenie konwersji o 10% itp.

Wyznacz jasny i zrozumiały cel, który można mierzyć dalej po zakończeniu kampanii na Facebooku.

4. Określ grupę docelową

Następnie zdefiniuj, do kogo ma dotrzeć Twoja reklama. Jeśli jesteś lokalną firmą, zacznij od wprowadzenia konkretnej lokalizacji, w której działasz. Wybierz wiek i płeć, jeśli są one istotne.

kampania reklamowa facebook

Narzędzie to daje naprawdę ciekawe możliwości. Jeśli klikniesz na „szczegółowe opcje targetowania”, pojawi się rozwijane menu, oferujące różne informacje dostarczane przez użytkowników Facebooka.
Powiedzmy, że jesteś gabinetem dentystycznym szukającym nowych pacjentów. Kolejno w opcjach dane demograficzne > wydarzenia z życia znajdziesz opcję „krótko po przeprowadzce”. W ten sposób znajdziesz osoby, które niedawno przeprowadziły się do miejscowości, w której znajduje się Twój gabinet. Z racji tego, że znalazły się w nowym miejscu, mogą szukać nowego dentysty. Jest zatem większa szansa na to, że staną się oni Twoimi potencjalnymi klientami.

5. Ustal budżet

Gdy już wybrałeś grupę docelową, zdecyduj, ile chciałbyś wydać na reklamę. Kiedy ustawiasz budżet, ważne jest, aby pamiętać, że ta liczba reprezentuje maksymalną kwotę, którą chcesz wydać. Możesz również ustawić swój budżet na:

  • Dzienny – maksymalna kwota, którą możesz wydać w ciągu dnia.
  • Dożywotni – dożywotni budżet to maksimum, które wydasz podczas całego okresu funkcjonowania reklamy.

6. Wybierz umiejscowienie reklam

Za pomocą reklam na Facebooku możesz wybrać lokalizacje, w których pojawi się Twoja reklama. Reklamy mogą pojawić się w news feedzie na urządzeniach mobilnych, czy też w news feedzie na komputerach stacjonarnych. Możesz również tworzyć reklamy, które będą pojawiać się na Instagramie.

Facebook zaleca korzystanie z domyślnych miejsc dla wybranego celu, co umożliwia Facebookowi optymalizację ich umiejscowienia. Przekłada się to na lepsze wyniki reklam przy jak najniższym średnim ogólnym koszcie.

7. Testuj

Teraz, gdy Twoja kampania marketingowa na Facebooku weszła w życie, musisz nieustannie optymalizować wszystko, co się da. Przydatne tutaj są testy A/B. Polegają one na porównywaniu funkcjonowania reklam, po wprowadzeniu do nich małych zmian. Pomaga to optymalizować ich umiejscowienie, treść, obrazki i mnóstwo innych szczegółów.
Poprzez swoje testy możesz też ustalić, w które dni reklama funkcjonuje najwydajniej, jakie rodzaje treści najlepiej trafiają do odbiorców oraz które reklamy są najbardziej skuteczne.

Facebook zapewnia wiele przydatnych statystyk do testów typu A/B, które pomogą Ci łatwo zoptymalizować strategię marketingową na Facebooku. Aby uzyskać dostęp do informacji z Facebooka, po prostu kliknij swoją stronę na Facebooku, a następnie przejdź do zakładki „Statystyki” na górnym pasku, tuż obok „Powiadomienia”. Znajdziesz tam dane dotyczące kosztów kliknięć, wskaźnika klikalności, całkowitego zasięgu reklamy i więcej!

Podsumowanie

Uruchomienie reklamy na Facebooku nie jest takie trudne, a jej odpowiednie zoptymalizowanie może dać świetne korzyści. Dzięki tym 7 krokom na pewno uda Ci się skuteczniej stworzyć odpowiednią kampanię marketingową na tej popularnej platformie. Zachęcam Cię również do przeczytania artykułu o remarketingu na Facebooku – potężnego narzędzia wspomagającego sprzedaż.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies