kampania brandowa google ads

Kampania brandowa Google Ads (Google AdWords) – czy to ma sens?

To pytanie nurtuje wielu reklamodawców. Wśród nich panuje mylne przekonanie, że skoro decydujemy się na reklamę w wyszukiwarce to raczej po to, by zainteresować nią nowych klientów a nie tych, którzy dobrze znają naszą markę. Jednak twierdzenie, że osoby znające nasz brand nie muszą generować dodatkowych kosztów, skoro i bez tego mogą przejść bezpośrednio do strony lub kliknąć w link z wyników organicznych, jest błędne. Czas obalić ten mit i przedstawić twarde dowody na to, że kampanie brandowe mają sens, a często są wręcz konieczne! A zatem: kampania brandowa Google Ads – dlaczego?

Powód nr 1: Konkurencja nie śpi

W wielu branżach panuje walka o pozycje pomiędzy konkurencyjnymi firmami na hasła związane z świadczonymi usługami czy oferowanymi produktami. Z roku na rok coraz więcej firm korzysta z reklamy w internecie, a liczba miejsc reklamowych w wyszukiwarce jest ograniczona. Dlatego często dochodzi do takich zagrywek jak wyświetlanie się reklamy na markę konkurecji i “podbieranie” im klientów. Kampanie brandowe pozwalają w takich sytuacjach się obronić i być na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania, a to z kolei pomaga w retencji naszych klientów.

Powód nr 2: Większa widoczność

Widoczność marki zarówno w płatnych wynikach wyszukiwania jak i w wynikach organicznych podnosi naszą wiarygodność w oczach konsumentów.

Do tego zajmując większą przestrzeń sprawiamy, że gdziekolwiek internauta kliknie, to i tak finalnie trafi na naszą stronę. A przecież na komórkach to zajmuje cały ekran.

Ponadto, dzięki rozszerzeniom reklam Google AdWords, nie tylko zwiększamy rozmiar reklamy, ale także możemy poprowadzić do konkretnych podstron i użyć dodatkowego przekazu. Przykład poniżej:

kampania na brand google ads

Powód nr 3: Wpływ na poprawę jakości konta

Kampanie brandowe cechuje bardzo wysoki współczynnik klikalności. Ma to bezpośrednie przełożenie na wynik jakości całego konta. Co za tym idzie, wyższy ranking konta ma wpływ na niższe stawki CPC na całym koncie. Czyli finalnie może dojść do sytuacji, w której koszt takiej kampanii zwróci się w postaci zaoszczędzonej kwoty na kliknięciach dzięki wyższemu wynikowi jakości.

Powód nr 4: Niskie koszty, duże zyski

Kliknięcia w kampaniach brandowych są bardzo tanie, nieporównywalnie tańsze niż na słowa non-brand. Często nawet średni koszt konwersji z kampanii brandowych jest niższy niż średnia cena za klik w pozostałych kampaniach!

A skoro kliknięcia są bardzo tanie, to i ogólny koszt takiej kampanii jest niski i wynosi zaledwie kilka procent całego budżetu.

Powód nr 5: Wspomaganie konwersji w innych kampaniach

Ścieżka zakupowa klientów bywa czasem wyjątkowo kręta. Zanim dokonają konwersji, potrafią wejść kilka razy na stronę: np. przez Facebooka czy wejścia organiczne. Pominięcie takiej reklamy może mieć nie tylko negatywny wpływ na inne kampanie, lecz również na spadek przychodów z innych źródeł ruchu.

Powód nr 6: Swoboda przekazu reklamy

Niewątpliwą przewagą płatnego wyniku wyszukania nad wynikiem organicznym jest duża elastyczność widocznego opisu. Możemy w nim zawrzeć w nim informacje o firmie, czasowych promocjach, dostosować tekst reklamy do sezonu czy pochwalić się nowymi osiągnięciami. W przypadku reklamy zajmie nam to kilka minut, a zaindeksowanie nowego opisu w wynikach naturalnych z pewnością potrwa dużo dłużej.

Powód nr 7: Różne warianty tekstu reklamy

Nigdy nie mamy pewności, czy stworzony przez nas opis jest najodpowiedniejszy, a nic bardziej nie pomaga w zrozumieniu intencji użytkowników niż testowanie. Korzystając z kampanii w Google Ads możemy swobodnie dodawać kilka wersji reklam aby na podstawie danych móc stwierdzić, która wariant reklamy okazał się skuteczniejszy i móc go do woli ulepszać.

Powód nr 8:  Bo to zajmuje chwile

Stworzenie kampanii brandowej, w której mamy klika słów kluczowych i reklam zajmuje mało czasu. Oczywiście, nie możemy tutaj działać w pośpiechu i bez zastanowienia się nad treściami reklam, jednak kilkanaście minut na przygotowanie w zupełności wystarczy. Weryfikacja kampanii przez Google też nie będzie długo trwała.

Powód nr 9:  Gdy zbędne, łatwo wyłączyć

Jeśli jednak z jakichś powodów koszty takiej kampanii były niewspółmierne do zysków lub też wolumen wyszukiwań brandowych fraz nie był wysoki, taką reklamę w prosty sposób można wyłączyć. Nie będzie to miało wpływu na pozostałe kampanie.

Powód nr 10: Last, but not least; SKUTECZNOŚĆ

Tego nie trzeba tłumaczyć – spośród wszystkich kampanii na koncie kampanie brandowe mają najlepsze wyniki i najwyższy współczynnik konwersji, a jej efekty widać bardzo szybko.

Ale czy zawsze warto ją tworzyć?

Jeśli dotyczy to firm, dopiero rozpoczynając swą działalność, z marką nieznaną jeszcze konsumentom, czy też są małymi, lokalnymi firmami z ograniczonym budżetem, możemy z niej zrezygnować, ponieważ liczba wyszukiwań i tak nie będzie duża. Jednak nie można powiedzieć, że taka kampania przyniesie złe rezultaty i to będą źle zainwestowane pieniądze.

Jeśli te 10 argumentów są dla Ciebie przekonujące – po prostu stwórz taką kampanię, Jeśli nadal uważasz, że to nie ma sensu, chociaż spróbuj i upewnij się, czy miałeś rację!

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies