Ten tekst przeczytasz w 8 minut

2 komentarze

KALENDARZ MARKETINGOWY 2020

KALENDARZ MARKETINGOWY 2020 - zdjęcie nr 1

KALENDARZ MARKETINGOWY 2020 - zdjęcie nr 2

W Verseo kierujemy się filozofią planowania pracy, a następnie pracą nad planem! (modyfikacją, optymalizacją i analizą) 🙂 Kalendarz marketingowy na kolejny rok tworzymy zazwyczaj w grudniu roku poprzedzającego. Dlaczego tak późno? Dlatego, że marketing internetowy ciągle ewoluuje i zmusza nas, marketingowców, do bycia zawsze up-to-date z koncepcjami i projektami, tak aby nie rozczarować naszych odbiorców.
Jeżeli i Ty dopiero zabierasz się za planowanie działań content marketingowych w Twojej firmie, to dobrze się składa!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

W tym poście pokażemy jak zbudować kalendarz marketingowy, natomiast już na wejściu znajdziesz wszystkie daty, które mogą być dla Ciebie interesujące. Bazując na ogromnym doświadczeniu, zarówno naszym, jak i naszych klientów, stworzyliśmy 5 praktycznych wskazówek, które krok po kroku pozwolą Ci opracować plan marketingowy na rok 2020, bez względu na to w jakiej branży działasz i ile budżetu planujesz wydać.

Styczeń

1. Nowy Rok i Światowy Dzień Kaca
3. Światowy dzień słomki do picia
4. Światowy dzień Braille’a
5. Dzień bitej śmietany
6. Trzech Króli
7. Dzień dziwaka
8. Dzień Elvisa Presley’a
10. Dzień Obniżania Kosztów Energii
13. Międzynarodowy Dzień Koszuli i finał WOŚP
16. Dzień Pikantnych Potraw
18. Dzień Kubusia Puchatka
19. Dzień Popcornu i Światowy Dzień Śniegu
20. Blue Monday 🙁
21.Dzień Babci
22. Dzień Dziadka
23. Dzień bez opakowań foliowych
24. Dzień środków masowego przekazu
25. Dzień Sekretarki i Asystentki
27. Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu
28. Międzynarodowy Dzień Mobilizacji przeciwko Wojnie Nuklearnej i Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych
29. Dzień Składanki i Łamigłówki
30. Dzień Głupkowatych Powitań na Poczcie Głosowej
31. Międzynarodowy Dzień Przytulania

Luty

Dzień gumy do żucia i Międzynarodowy Dzień bez Oleju Palmowego
2. Dzień Pozytywnego Myślenia
3. Dzień Ciasta Marchewkowego
4. Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem
5. Światowy Dzień Nutelli
7. Dzień Najwyższej Izby Kontroli
8. Święto Służby Więziennej
9. Międzynarodowy Dzień Pizzy
11. Światowy Dzień Chorego i Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112
13. Światowy Dzień Radia
14. Walentynki
15. Dzień Singla
16. Międzynarodowy Dzień Listonoszy i Doręczycieli Przesyłek
17. Dzień Kota
20. Tłusty czwartek!
21. Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
22. Europejski Dzień Ofiar Przestępstw
23. Międzynarodowy Dzień Pomocy Potrzebującym
24. Dzień niespodziewanego całusa
25. Światowy Dzień Powolności
26. Środa Popielcowa
27. Światowy Dzień Organizacji Pozarządowych

Marzec

1. Między­na­ro­dowy Dzień Przy­tu­la­nia Biblio­te­ka­rza
2. Dzień Staroci
3. Międzynarodowy Dzień Pisarzy
4. Międzynarodowy Dzień Mistrza Gry
5. Dzień Teściowej
6. Środa Popielcowa
8. Międzynarodowy Dzień Praw Kobiet, Dzień Kobiet
9. Światowy Dzień Didżeja
10. Dzień Mężczyzn
11. Światowy Dzień Sanitarny
12. Światowy Dzień Drzemki w Pracy
14. Dzień Liczby Pi
15. Dzień Walki z Chrapaniem
16. Dzień Pandy
17. Dzień Św. Patryka
20. Międzynarodowy Dzień Szczęścia i Dzień Bez Mięsa
21. Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową
22. Światowy Dzień Wody
23. Dzień Przyjaźni Polsko-Węgierskiej
24. Europejski Dzień Lodów Rzemieślniczych
25. Międzynarodowy Dzień Gofra
26. Międzynarodowy Dzień Szpinaku
27. Międzynarodowy Dzień Teatru
28. Dzień Żelków i Międzynarodowy Dzień bez kłamstwa
29. Dzień Metalowca
30. Światowy Dzień Muffinka
31. Światowy dzień Budyniu

Kwiecień

1. Prima aprilis
2. Międzynarodowy Dzień Książki Dla Dzieci
3. Dzień Tęczy
4. Światowy Dzień Bezdomnych Zwierząt
5. Niedziela Palmowa
6. Międzynarodowy Dzień Walki na Poduszki
7. Światowy Dzień Zdrowia
8. Międzynarodowy Dzień Opozycji Przeciw GMO
9. Wielki Czwartek i Dzień Rodzeństwa
10. Wielki Piątek
11. Wielka Sobota i Dzień Czekolady
12. Wielkanoc
13. Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej
14. Święto Chrztu Polski
15. Światowy Dzień Trzeźwości
16. Europejski dzień kontroli prędkości
17. Światowy Dzień Kostki Rubika
18. Światowy Dzień Ochrony Zabytków
19. Dzień rowerowy
21. Parilia
22. Dzień Ziemi
23. Dzień DNA
24. Światowy Dzień Książki i praw Autorskich
25. Dzień Sekretarki
26. Międzynarodowy Dzień Psa Ratowniczego
27. Światowy Dzień Grafika
28. Dzień Sera Camembert
29. Międzynarodowy Dzień Tańca
30. Międzynarodowy Dzień Jazzu

Maj

1. Święto Pracy
2. Dzień Flagi RP
3. Święto Konstytucji 3 Maja
4. Międzynarodowy Dzień Gwiezdnych Wojen
5. Dzień bez makijażu
6. Międzynarodowy Dzień Bez Diety
7. Europejski Dzień e-Aktywności Obywatelskiej
8. Światowy Dzień Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca
9. Dzień Unii Europejskiej
10. Międzynarodowy Dzień Kierowcy Zawodowego
11. Dzień bez Śmiecenia
12. Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek
15. Międzynarodowy Dzień Pończoch Nylonowych #nylonday
17. Międzynarodowy Dzień Telekomunikacji
18. Światowy Dzień Pieczenia
19. Dzień Dobrych Uczynków
20. Międzynarodowy Dzień Płynów do Mycia Naczyń
21. Światowy Dzień Rozwoju Kulturalnego
22. Dzień Pac-Mana
23. Światowy Dzień Żółwia
24. Światowy Dzień Ślimaka
25. Dzień Ręcznika
26. Dzień Mamy
28. Światowy Dzień Hamburgera
29. Dzień Działacza Kultury
30. Dzień Bez Stanika
31. Dzień bez Tytoniu i Bez Majtek

Czerwiec

1. Dzień dziecka
2. Dzień bez krawata
3. Dzień Savoir-Vivre
4. Dzień Demokracji
5. Dzień Ochrony Środowiska
6. Dzień Jojo
7. Dzień Seksu
8. Światowy Dzień Robienia na Drutach w Miejscach Publicznych
9. Dzień Przyjaciela
10. Światowy Dzień Jazdy Nago na Rowerze
11. Boże Ciało
12. Dzień Stylisty Paznokci
13. Światowy Dzień Wellness
14. Światowy Dzień Krwiodawstwa
15. Międzynarodowy Dzień Surfingu
18. Międzynarodowy Dzień Sushi
19. Dzień Kota Garfielda
21. Międzynarodowy Dzień Jogi
22. Światowy Dzień Garbusa
23. Dzień Ojca
24. Dzień Przytulania
25. Światowy Dzień Smerfa
27. Światowy Dzień Rybołówstwa
28. Narodowy Dzień Pamięci Poznańskiego Czerwca 1956
29. Dzień Ratownika WOPR
30. Dzień Asteroid

Lipiec

1. Światowy Dzień Architektury i Międzynarodowy Dzień Owoców
2. Międzynarodowy Dzień UFO
3. Dzień Czerwonej Ostrej Papryczki Chili
4. Święto Hot Doga
5. Dzień Łapania za Biust
6. Światowy Dzień Pocałunku
7. Światowy Dzień Czekolady
9. Dzień Chodzenia Do Pracy Inną Drogą
10. Dzień Nikoli Tesli
13. Dzień Frytek
14. Dzień Łapania za Pupę
15. Dzień bez Telefonu Komórkowego
17. Światowy Dzień Emoji
18. Międzynarodowy Dzień Nelsona Mandeli
20. Międzynarodowy Dzień Szachów
24. Dzień Policjanta
25. Dzień Bezpiecznego Kierowcy
26. Dzień Administratora
27. Dzień Samotnych
28. Dzień Kultu Masy Mięśniowej
30. Międzynarodowy Dzień Sernika i Międzynarodowy Dzień Przyjaźni
31. Dzień Skarbowości

Sierpień

1. Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego i Światowy Dzień Karmienia Piersią
2. Międzynarodowy Dzień Piwa i Piwowara
6. Światowy Dzień Musztardy
8. Wielki Dzień Pszczół
10. Dzień Przewodników i Ratowników Górskich
11. Dzień Konserwatora Zabytków
12. Międzynarodowy Dzień Młodzieży
13. Międzynarodowy Dzień Osób Leworęcznych
14. Dzień Energetyka
15. Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny
18. Międzynarodowy Dzień Latarni Morskich
19. Światowy Dzień Pomocy Humanitarnej
20. Dzień wyznawania miłości
21. Światowy Dzień Optymisty
24. Dzień Windowsa
28. Światowy Dzień Publicznego Czytania Komiksów
31. Dzień Blogów

Wrzesień

1. Obchody Wybuchu II Wojny Światowej
2. Dzień Dużego Rozmiaru
3. Dzień Wieżowców
5. Międzynarodowy Dzień Dobroczynności
8. Dzień Dobrych Wiadomości
9. Międzynarodowy Dzień Urody
13. Dzień Całowania Chłopaków w Usta
19. Dzień Emotikona
20. Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
21. Światowy Dzień Orderu Uśmiechu
22. Światowy Dzień bez Samochodu
26. Europejski Dzień Języków (Międzynarodowy Dzień Języków Obcych)
29. Dzień Kawy
30. Dzień Chłopaka

Październik

1. Międzynarodowy Dzień Wegetarianizmu i Dzień Muzyki
4. Światowy Dzień Zwierząt Hodowlanych
5. Światowy Dzień Nauczyciela
9. Międzynarodowy Dzień Pisania Listów
10. Światowy Dzień Owsianki
13. Dzień Dawcy Szpiku
15. Światowy Dzień Mycia Rąk
16. Dzień Szefa
17. Międzynarodowy Dzień Walki z Ubóstwem
20. Międzynarodowy Dzień Szefa Kuchni
21. Dzień Bez Skarpetek
22. Dzień Praw Rodziny
24. Światowy Dzień Walki z Otyłością
25. Światowy Dzień Makaronu
28. Światowy Dzień Animacji
30. Dzień Spódnicy
31. Halloween

Listopad

1. Wszystkich Świętych
2. Zaduszki
4. Dzień Taniego Wina
5. Dzień Postaci z Bajek
7. Światowy Dzień Feministek
10. Dzień Młodzieży i Dzień Jeża
11. Święto Niepodległości
15. Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu
17. Dzień Studenta
21. Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień
25. Dzień tramwajarza i kolejarza
28. Dzień Pocałunku
29. Andrzejki

Grudzień

1. Światowy Dzień Puszczania Bąków
5. Międzynarodowy Dzień Wolontariusza
6. Mikołajki
10. Dzień Bota
11. Międzynarodowy Dzień Tanga
15. Dzień Herbaty
21. Dzień Orgazmu
24. Wigilia Bożego Narodzenia
25. Święto Bożego Narodzenia
26. Drugie Święto Bożego Narodzenia
30. Dzień serka wiejskiego
31. Sylwester

Jak zaplanować treści marketingowe na rok 2020? – 5 wskazówek

Nie wszystkie posty możesz zaplanować z rocznym wyprzedzeniem. Do tego Cię nawet nie zachęcamy! Kto wie co wydarzy się za pół roku? Dlatego tworząc kalendarz marketingowy 2020, weź pod uwagę przede wszystkim większe projekty, które Twoja firma ma zamiar zrealizować i które mogą wymagać contentowej otoczki. Poniższe wskazówki, jak krok po kroku zbudować własny kalendarz marketingowy, powinny pomóc:

Cele firmy na rok 2020

To właśnie cele biznesowe firmy wyznaczają cele marketingowe i sprzedażowe, które musi uwzględnić dział marketingu tworząc plan na kolejny rok. Cały content musi bowiem spełniać najważniejsze cele z punktu widzenia biznesowego. Mimo, że publikowane treści mogą mieć bardzo różny charakter: humorystyczny, edukacyjny czy ekspercki, to całość i tak podlega najważniejszej ocenie w oczach właścicieli: jakie efekty te działania przyniosły i czy pomogły zwiększyć sprzedaż?

Co działo się w zeszłym roku może i sprawdzić się w 2020!

Jak mawiają “klasyka nie wychodzi z mody” 🙂 Niektóre kampanie możesz więc śmiało powielić w roku kolejnym (w powielaniu nie chodzi o to, by skopiować treści jeden do jeden, a o to by wykorzystać dobrze działający content i potraktować go jako bazę do nowego, który opublikujesz w 2020 roku). W tym celu sprawdź co dokładnie zadziałało, m.in co podobało się Twoim odbiorcom i jakie treści generowały największą sprzedaż. Liczba Twoich odbiorców cały czas się powiększa, istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że duża jej część nie słyszała o czymś o czym pisałeś na blogu pół roku temu. Przeanalizuj co nadaje się do kolejnego wykorzystania, czyli tak zwanego recyklingu treści i z czego w przyszłym roku możesz stworzyć coś nowego, co da jeszcze większą wartość Twoim odbiorcom (np. cykl porad na blogu możesz zamienić na ebooka i przesyłać go każdemu kto zapisze się na newsletter itp.).

Święta i nietypowe daty – ważne z punktu widzenia Twojego biznesu.

Żaden biznes nie może sobie pozwolić na zignorowanie najważniejszych dni w roku jak Święta Bożego Narodzenia czy Wielkanoc! Chcąc nie chcąc, w okolicach tych Świąt wyniki sprzedażowe biją rekordy. Warto jednak wykorzystać też te “mniejsze” święta, które również stanowią okazję do zwiększenia sprzedaży. Na potrzeby tych dni firmy mogą tworzyć odpowiedni content mający na celu kreowanie wizerunku marki oraz dotarcie do tych użytkowników, na których najbardziej im zależy. Niektóre nietypowe dni mogą być doskonałą okazją do stworzenia treści, które jeszcze na długo zapamiętają Twoi odbiorcy! Aby Ci to ułatwić, powyżej przedstawiamy listę dat wszystkich Świąt i nietypowych dni w 2020!

Kim są i kim będą Twoi klienci w 2020 roku?

Z punktu widzenia każdego marketera istotne będzie poznanie cech i zachowań wyróżniających Twoich klientów. Dowiedz się co obecnie lubią Twoi odbiorcy i jakie tematy są dla nich na tak zwanym topie. Przeanalizuj przesłanki i trendy aby wstępnie ustalić jak przyciągnąć Twoich potencjalnych klientów w kolejnym roku. Wspomóż się niezbędnymi narzędziami, takimi jak Google Analytics czy Facebook Audience Insights. Przeanalizowanie całej ścieżki zakupowej klienta może być nie lada wyzwaniem, zwłaszcza, że tak jak podaje Hubspot, era lejka sprzedażowego powoli się nie sprawdza. Kupujący nie działają bowiem już na tyle przewidywalnie jak wcześniej. Podejmując decyzję o zakupie wspierają się wieloma źródłami, na swojej ścieżce korzystają z kilku kanałów, a ostateczną decyzję o zakupie podejmują dopiero po X-krotnym kontakcie z Twoją marką.

Formy treści, które warto wybrać w 2020!

Po wykonaniu analiz i zebraniu interesujących Cię danych wspomnianych w czterech powyższych punktach, czas podjąć decyzję o formatach treści, które wykorzystasz w 2020 roku. Jest ich całkiem sporo! Listę podajemy poniżej:

  • blog lub regularnie aktualizowana treść strony;
  • media społecznościowe. Określ te, których będziesz używać do promowania swoich treści. Zastanów się czy w przyszłym roku nie rozpocząć działań w nowym kanale?
  • e-mail. Już teraz zaplanuj wstępnie komunikaty, którymi chcesz przyciągać potencjalnych klientów. Możesz też stworzyć tak zwane sekwencje e-mailowe, np. w Hubspot.
  • podcasty! W 2019 roku zauważyliśmy znaczny wzrost zainteresowania tą formą przekazywania treści, szczególnie w branży B2B podcasty cieszyły się dużym zainteresowaniem i z całą pewnością w 2020 roku będą zyskiwały na popularności.
  • wideo. Rok 2020 to także rok wideo. Tworząc wstępny kalendarz marketingowy na 2020 rok weź pod uwagę, że stworzenie filmiku to często praca kilku osób. Warto zatem mieć już wstępny plan, w którym określisz kampanię do której wykorzystasz format wideo oraz zbierzesz materiały, które będą potrzebne do jego stworzenia. (np. case study klientów itp., animacje instruktażowe)
  • czasopisma, broszury lub biuletyny. Świat druku się zmienia, ale nie znika!

Wszelkie projekty, które planujesz w 2020 roku możesz uporządkować w kalendarzu! A więc jeśli w kolejnym roku chcesz zorganizować konferencję, warsztaty czy drzwi otwarte warto je uwzględnić. Na pewno offlinowe eventy będą potrzebowały onlinowej otoczki. 🙂

Teraz możesz przejść do tworzenia kalendarza marketingowego 2020.
Dla inspiracji wrzucamy podgląd kalendarza, na którego przykładzie możesz stworzyć swój własny. Pamiętaj, że jesteś na etapie wstępnego planowania działań marketingowych na kolejny rok, dlatego w tym miejscu nie musisz uwzględniać szczegółowego opisu koncepcji, ważne aby uporządkować sobie projekty, które chcesz by Twoja firma zrealizowała w 2020 roku. Do dzieła! 🙂

kalendarz marketingowy przykład

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany