Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Jak osiągnąć dobre wyniki dla reklam z PLA? Oto 10 zasad

Jak osiągnąć dobre wyniki dla reklam z PLA? Oto 10 zasad - zdjęcie nr 1

Jak osiągnąć dobre wyniki dla reklam z PLA? Oto 10 zasad - zdjęcie nr 2

Dobra widoczność reklamy to jeden z celów każdej kampanii. O czym warto pamiętać w przypadku tworzenia reklam PLA (Product Listing Ads)? Oto garść sprawdzonych rad, dzięki którym Twoje reklamy z PLA osiągną dobre wyniki.

Zasada 1. Aktywne konto Google Merchant Center – w tym celu warto ustawić odpowiednie powiadomienia mailowe oraz systematycznie sprawdzać zakładkę Dashboard.

Zasada 2. Wysoka jakość feedu w Google Merchant Center – tak jak w przypadku „klasycznej” kampanii w Google AdWords: wysoka jakość przykłada się na lepszą widoczność reklamy. Jak pomóc swojej reklamie? Zaglądając do zakładki Diagnostic, wyszukując wskazane tam błędy w feedzie i poprawiając je.

Zasada 3. Unikalny produkt w reklamie – nie oznacza to oczywiście pochwały rękodzieła i (bardzo) krótkich serii produktów, tylko umieszczenie w feedzie unikalnego identyfikatora produktu. Może być to np. GTIN (Global Trade Item Number – Globalny Numer Jednostki Handlowej), numery katalogowe lub oznaczenia związane z marką produktu. Dlaczego jest to tak ważne? Umieszczenie takiego oznaczenia podnosi wiarygodność reklamy, ułatwia dotarcie potencjalnemu klientowi do produktu, którego poszukuje, lepiej dopasowuje je do zapytania. Google to lubi, więc szansa na pokazanie naszej reklamy wysoko w PLA rośnie.

Zasada 4. Najczęściej wyszukiwane hasła, które pasują do naszej oferty, powinny znaleźć się w tytułach właściwych dla nich produktów. Chcesz mieć pewność, że sięgasz po faktycznie najczęściej wybierane i wpisywane przez internautów hasła? Skorzystaj z odpowiednich narzędzi: Raport Wyszukiwania Haseł w Google AdWords, raport Search Terms w Google Analytics lub Search Queries w Google Webmaster Tools.

Zasada 5. Grafika dobrej jakości w reklamie. Twoja reklama będzie chętniej wyświetlana jeśli grafika użyta w feedzie będzie wysokiej jakości: rozsądny warunek minimum to 800×800 pikseli, pojedyncza grafika nie powinna jednak ważyć więcej niż 4MB. Oczywiście warto zadbać o oto, by grafika wyraźnie przedstawiała produkt i eksponowała jego charakterystyczne i kluczowe dla potencjalnego klienta cechy – tak by nie musiał on poszukiwać innych, bardziej reprezentatywnych zdjęć.

Zasada 6. Uzupełnij feed o atrybut Google Product Category lub Product Type. To ułatwi wyświetlanie Twoich reklam.

Zasada 7. Dodaj inne pomocne atrybuty danego produktu w feedzie; to nie tylko ułatwi wyświetlanie Twoich reklam, ale także pomoże podjąć odpowiednią decyzję potencjalnym klientom. Za pomocne atrybuty można uznać np. kolor, rozmiar, numer identyfikacyjny (np. fasonu w przypadku odzieży) – po prostu wszystko, co pomoże w odnalezieniu się wśród różnych wariantów tego samego produktu.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Zasada 8. Dobra ekspozycja produktu w wyszukiwarce podstawą sukcesu. Na dobrą widoczność produktów wpływa regularne sprawdzanie m.in. benchmarków CPC i CTR, raportów Auction Insight czy symulatorów stawek.

Zasada 9. Wykorzystaj możliwość nadania priorytetów swoim kampaniom. W ustawieniach kampanii PLA do wyboru są trzy warianty: priorytet niski, średni i wysoki. Dopasuj to do swoich celów biznesowych.

Zasada 10. Zadbaj o spójność Twojej oferty z trendami w wyszukiwaniach. Sprawdzaj co wyszukują Twoi potencjalni klienci i pod tym kątem kształtuj swoje kampanie oraz działania marketingowe. Trzymanie ręki na pulsie jest tym, co doceniają internauci. Nie bój się więc nawiązań do tego, czym żyje aktualnie Twoja grupa docelowa (oczywiście jeśli pasuje to w niewymuszony sposób do Twojej oferty). Zostań swoim własnym trendsetterem zapoznając się z zawartością www.google.com/trends. Sprawdź jaki temat zyskuje na popularności i czym żył Internet w tym roku (Uwaga! Przeglądanie trendów naprawdę wciąga!)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany