Jak dzięki optymalizacji strony zdobyć klientów?

author
jak zdobyć klientów

Jak zdobyć klientów dzięki optymalizacji strony?

Zdobyć klientów – właśnie to stawiasz sobie za podstawowy cel prowadzonej działalności. I słusznie, bo im jest ich więcej, tym większy generujesz zysk. Problem w tym, że współczesny klient uwielbia robić zakupy, jednak nie lubi, gdy mu się coś sprzedaje. Zmień więcej podejście – przestań więc ich zdobywać, a zrób wszystko, by to oni Ciebie szukali. Wykorzystaj potencjał drzemiący w optymalizacji witryny – to pierwszy krok w stronę większej liczby klientów.

Poszukiwanie w internecie firm sprzedających produkty / usługi  od lat jest już normą. Sieć jest więc miejscem, w którym natkniesz się na setki potencjalnych klientów – pod warunkiem, że masz własną stronę internetową. Jednak nie byle jaką, a spełniającą odpowiednie standardy. Nie chodzi wyłącznie o ciekawy layout, hipnotyzującą treść czy dostosowanie do wymogów user experience (z ang. doświadczenie użytkownika). Chociaż są to kluczowe elementy, istotną rolę odgrywa dopasowanie witryny do wymogów Google.

Zacznij od optymalizacji strony www…

Dobra strona internetowa musi spełniać określone zasady – ważne z punktu widzenia wyszukiwarki. Problem w tym, że Google nie ujawnia konkretnych algorytmów, na podstawie których jedne strony lokuje na wysokich pozycjach, a inne tłamsi, w efekcie czego giną w czeluściach wyników wyszukiwania. Dlatego warto bazować na doświadczeniu specjalistów w zakresie pozycjonowania, którzy wykonają audyt SEO dla konkretnej strony www, a następnie przeprowadzą optymalizację witryny.

Mianem optymalizacji określa się szereg czynności, których celem jest dostosowanie witryny do wymogów robota wyszukiwarki Google (lub innych, jednak to właśnie Google jest potentatem w tym aspekcie).

Zakres działania w ramach optymalizacji może uwzględniać m.in.:

    • dostosowanie meta tagów – ze szczególnym uwzględnieniem strony głównej i podstron z menu powiązanych tematycznie z frazami,
    • wykonanie przekierowań – po to, aby strona była dostępna pod jednym adresem,
    • usunięcie duplikatów treści i wypełnienie witryny unikalnymi tekstami  zawierającymi konkretne frazy,
    • sprawdzenie czy witryna jest indeksowana przez Google,
    • poprawa szybkości ładowania się strony,
    • poprawa struktury strony, aby witryna była czytelna dla robota wyszukiwarki,
    • odpowiednie wykorzystanie tagów HTML (nagłówki, ALT itp.).

Optymalizacja nie jest działaniem jednorazowym. Czynności przeprowadzane są regularnie – wszystko po to, by osiągnąć założone cele.

… by czerpać z niej korzyści

Zastanawiasz się, w jaki sposób optymalizacja wpłynie na pozyskiwanie nowych klientów? Wydaje Ci się, że nie ma to żadnego związku, bo jak dostosowanie meta tagów czy dodanie nowych podstron ma przekonać klientów do skorzystania z usług / zakupu produktów?

Optymalizacja strony odgrywa istotną rolę, mimo że bezpośrednio nie wpływa na pozyskanie większej liczby osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Dobrze przeprowadzone działania sprawią, że klienci sami do Ciebie dotrą. Wynika to z dwóch głównych powodów.

  • Lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania

Konkurencyjne firmy toczą zacięte walki, aby znaleźć się na jak najwyższych pozycjach w Google. Gra jest warta świeczki, ponieważ aż 9 na 10 osób kończy poszukiwania na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania. Jeśli Twoja strona znajduje się w otchłani internetu, istnieje bardzo niewielkie prawdopodobieństwo, że klient sam się do Ciebie zgłosi. Wybierze konkurencję, której oferta zostanie podana mu niczym na talerzu – pojawi się w TOP10.  

Jeśli strona zostanie poprawnie zoptymalizowana, będzie w większym stopniu pokrywać się z oczekiwaniami Google. Stwarza to szansę, że witryna wywinduje się na wyższe pozycje – może uplasować się nawet w pierwszej dziesiątce. Efekt? Klienci będą zgłaszać się do Ciebie sami – bez nakłaniania do skorzystania z oferty.

  • Większy ruch na stronie

Rosnące zainteresowanie Twoją ofertą szybko zauważysz po zwiększonym ruchu na stronie internetowej. Co prawda większa liczba odwiedzin nie wpływa 1:1 na efektywne pozyskiwanie klientów. Stwarza jednak szansę na to, że potencjalny klient zamieni się w tego realnego.

W zwiększaniu ruchu na stronie ważną rolę odgrywa nasycenie witryny odpowiednimi słowami kluczowymi. Nie mogą to być przypadkowe frazy, ponieważ – o ile faktycznie mogą wpłynąć na wzrost liczby odwiedzin, o tyle nie przełożą się na pozyskanie klienta. Unikaj raczej ogólnych fraz – na takie słowa kluczowe dużo trudniej się pozycjonować i trafić do TOP 10.

Skoncentruj się raczej na frazach konwertujących:

    • lokalnych – np. „dekarz Wrocław”, „operacja zaćmy Lublin”,
    • long tail – np. „tanie dachy z blachy”, „operacja zaćmy gdzie najszybciej na NFZ”.

Osoby wpisujące takie wyrażenia w wyszukiwarkę:

    • wiedzą, czego szukają,
    • są zdeterminowani do zakupu,
    • otrzymują odpowiedź na konkretny problem.

Dzięki temu istnieje duże prawdopodobieństwo, że większy ruch na stronie będzie wiązał się z wyższą konwersją.

Czym skutkuje zła optymalizacja?

Optymalizacja optymalizacji nierówna. Aby działania przyniosły oczekiwane efekty, czynności muszą zostać przeprowadzone w odpowiedni sposób. Źle dobrane meta tagi, duplikaty treści, niedopasowane frazy, błędne linkowanie, wtyczki ograniczające szybkość ładowania się witryny – oto jak tanie SEO może zaszkodzić. Takie lekceważące podejście może mieć zgubne skutki – zrujnuje stronę internetową, która straci w oczach Google.

Zła optymalizacja to często domena firm, które w swojej ofercie kuszą niską ceną. Jak myślisz, ile czasu pozycjoner poświęci witrynie, otrzymując wynagrodzenie w kwocie np. 300 zł? W tym przypadku cena najczęściej przekłada się na jakość przeprowadzonej optymalizacji.

Dlatego tutaj nie ma miejsca na powierzchowne działania i brak dokładności. Tylko starannie opracowana strategia poprzedzona rzetelnym audytem SEO pomoże w osiągnięciu lepszych wyników wyszukiwania i w zwiększeniu liczby odwiedzin na stronie. Efekt? Klienci sami będą się do Ciebie zgłaszać. To dużo lepsze niż nakłanianie ich do skorzystania z oferty, prawda?

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Pingwin - i wszystko jasne!

Pingwin - i wszystko jasne!

Google potwierdziło na swoim blogu, że algorytm  Pingwin został zaktualizowany. Data 23 września 2016 zapisze się w historii jako dzień ...
CZYTAJ WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies