Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Brak komentarzy

Jak dzięki optymalizacji strony zdobyć klientów?

Jak dzięki optymalizacji strony zdobyć klientów? - zdjęcie nr 1

jak zdobyć klientów dzięki seo

Jak zdobyć klientów dzięki optymalizacji strony?

Zdobyć klientów – właśnie to stawiasz sobie za podstawowy cel prowadzonej działalności. I słusznie, bo im jest ich więcej, tym większy generujesz zysk. Problem w tym, że współczesny klient uwielbia robić zakupy, jednak nie lubi, gdy mu się coś sprzedaje. Zmień więcej podejście – przestań więc ich zdobywać, a zrób wszystko, by to oni Ciebie szukali. Wykorzystaj potencjał drzemiący w optymalizacji witryny – to pierwszy krok w stronę większej liczby klientów.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Poszukiwanie w internecie firm sprzedających produkty / usługi  od lat jest już normą. Sieć jest więc miejscem, w którym natkniesz się na setki potencjalnych klientów – pod warunkiem, że masz własną stronę internetową. Jednak nie byle jaką, a spełniającą odpowiednie standardy. Nie chodzi wyłącznie o ciekawy layout, hipnotyzującą treść czy dostosowanie do wymogów user experience (z ang. doświadczenie użytkownika). Chociaż są to kluczowe elementy, istotną rolę odgrywa dopasowanie witryny do wymogów Google.

Optymalizacja strony internetowej – dlaczego to ważne?

Nie wystarczy mieć stronę internetową, aby zwiększyć swoje szanse na dotarcie do szerokiego grona klientów. Nic Ci po niej, gdy już na starcie przegrasz z konkurencją, która prześciga Cię w widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. To właśnie o najwyższe pozycje w Google toczy się największy bój. Każdy chce zająć możliwe wysokie miejsce, ale nie wszyscy mają możliwość dotarcia na sam szczyt. 

Jak się tam znaleźć? Jeszcze nikt nie poznał do końca zasad, w oparciu o które funkcjonuje algorytm Google. Można jedynie przypuszczać, dlaczego niektóre strony trafiają na wysokie pozycje, a inne giną w czeluściach wyników wyszukiwania. Właśnie na tym opiera się optymalizacja stron internetowych, która stanowi punkt wyjścia do kolejnych działań wspierających pozycjonowanie.   

Jeżeli będziesz postępować zgodnie ze wskazówkami ekspertów, Twoja strona internetowa ma szansę pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania. Stąd już krok do tego, aby znaleźli Cię Twoi klienci. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą to osoby zainteresowane wstępnie współpracą z Tobą. Bo to w końcu oni zrobili wszystko, aby do Ciebie dotrzeć, tj. wpisali w wyszukiwarkę określone słowo kluczowe (ale o tym później). 

Zacznij od optymalizacji strony www…

Dobra strona internetowa musi spełniać określone zasady – ważne z punktu widzenia wyszukiwarki. Problem w tym, że Google nie ujawnia konkretnych algorytmów, na podstawie których jedne strony lokuje na wysokich pozycjach, a inne tłamsi, w efekcie czego giną w czeluściach wyników wyszukiwania. Dlatego warto bazować na doświadczeniu specjalistów w zakresie pozycjonowania, którzy wykonają audyt SEO dla konkretnej strony www, a następnie przeprowadzą optymalizację witryny.

Wiele się mówi o tym, jak ważna jest optymalizacja strony www. Nasuwa się więc pytanie – co należy rozumieć pod tym pojęciem? W najprostszym ujęciu są to czynności, których celem jest dostosowanie witryny do wymogów robota wyszukiwarki Google (lub innych, jednak to właśnie Google jest potentatem w tym aspekcie).

Zakres działania w ramach optymalizacji może uwzględniać m.in. poniższe kwestie:

  • Dostosowanie meta tagów

Chociaż meta tagi nie wpływają już bezpośrednio na pozycję w wynikach wyszukiwania, nie należy lekceważyć ich znaczenia. Ważne jest uwzględnienie strony głównej i podstron z menu powiązanych tematycznie z frazami. 

  • Dobór i wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych

Analiza słów kluczowych to ważny element optymalizacji. Od właściwego ich doboru zależy to, na jakie frazy strona będzie się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Należy zatem uwzględnić szereg elementów, m.in. liczbę miesięcznych wyszukiwań (nie jest to jednak kryterium bezwzględnym), sezonowość, konkurencyjność, dopasowanie do specyfiki branży. Nie można przy tym kierować się wyłącznie frazami ogólnymi (więcej o tym nieco niżej). 

  • Optymalizacja adresów URL

Adresy URL są ważnym elementem, ponieważ ułatwiają nawigację oraz wpływają na użyteczność strony. Ich optymalizacja pod kątem SEO uwzględnia wiele elementów, m.in. wykorzystanie właściwych słów kluczowych w strukturze, unikanie stosowania znaków specjalnych, tworzenie przekierowań adresów URL będących kopiami, usuwanie (lub przekierowanie) błędnych lub nieaktywnych adresów. 

Warto przy tym pamiętać, aby adresy URL zawsze tworzyć według tego samego klucza. Należy do zatem opracować, a następnie trzymać się ustalonych zasad. 

  • Usunięcie duplikatów treści 

Zamieszczanie zduplikowanych treści – takich, które już się pojawiły na innej stronie – jest nie tylko nieetyczne, ale również niekorzystne z punktu widzenia pozycjonowania. Optymalizacja musi zatem uwzględniać usunięcie duplikatów. Ich pozostawienie może skutkować nałożeniem filtra, czego konsekwencją jest spadek widoczności. 

  • Wypełnienie witryny unikalnymi tekstami  zawierającymi konkretne frazy

Przygotowując unikalne teksty na stronę internetową, należy umieścić w nich uprzednio wybrane słowa kluczowe. Same treści powinny być przy tym właściwie sformatowane, np. pod kątem nagłówków H1 i niższego rzędu, z przeprowadzonym linkowaniem wewnętrznym (o tym w kolejnym punkcie), z wypunktowaniami. 

Warto przy tym pamiętać, aby zachować umiar w nasycaniu treści frazami. Wykorzystanie ich w nadmiarze oraz w sposób całkowicie naturalny (tzw. keyword stuffing) może zostać błędnie odczytane przez roboty Google jako próba manipulowania wynikami wyszukiwania. 

  • Przeprowadzenie linkowania wewnętrznego

Prawidłowo przeprowadzone linkowanie wewnętrzne uważa się za jeden z najważniejszych elementów optymalizacji strony www. Istotą jest dodanie odnośnika wychodzącego z jednej podstrony, a kierującej do innej zakładnik w obrębie tej samej witryny. 

Dlaczego to ważne? Linkowanie wewnętrzne pomaga w indeksacji strony www przez roboty wyszukiwarki, a ponadto ułatwia nawigację użytkownikowi. Dodatkową korzyścią jest zmniejszenie współczynnika odrzuceń – liczby przypadków, w których internauta wejdzie na stronę i szybko z niej wyjdzie, nie wykonując żadnego innego ruchu. Należy także zwrócić uwagę na wydłużenie czasu przebywania na stronie – użytkownik przeklikujący między kolejnymi zakładkami dłużej pozostanie w kontakcie z witryną. 

  • Sprawdzenie czy witryna jest indeksowana przez Google

Nawet najbardziej rozbudowana strona www może być niewidoczna dla robotów wyszukiwarki. Dlatego optymalizacja zakłada również sprawdzenie, czy witryna jest indeksowana przez Google. Jak tego dokonać?

Najprostszy sposób to wpisanie nazwy domeny w pole wyszukiwania Google. Jeśli adres URL pojawi się w wynikach wyszukiwania, strona jest widoczna. Inną możliwością jest skorzystanie ze specjalnych narzędzi wykorzystywanych w ramach pozycjonowania, np. Google Search Console. 

  • Poprawa szybkości ładowania się strony

O tym, że szybkość ładowania się strony wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania, wiadomo już od 2010 roku. Dlatego i ten element optymalizacji ma ogromne znaczenie – nie tylko z punktu widzenia Google, ale również użytkownika. Jeżeli witryna ładuje się zbyt długo, istnieje duże prawdopodobieństwo, że internauta szybko zrezygnuje. 

Jak sprawdzić szybkość ładowania się strony? Z pomocą przychodzi kilka narzędzi, np. Pingdom Tools: Website Speed Test, Mobile-Friendly Test. Jeżeli okaże się, że prędkość ładowania witryny jest znacznie dłuższy niż oczekiwany, warto wprowadzić pewne modyfikacje, np. zmniejszyć zużycie serwera, wybrać sprawdzony system zarządzania treścią, zoptymalizować grafiki itp. 

  • Poprawa struktury strony, aby witryna była czytelna dla robota wyszukiwarki

Struktura serwisu musi być tak przygotowana, aby strona była czytelna i przyjazna – zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak również odbiorców. Znaczenie ma wyodrębnienie poszczególnych zakładek – tak, aby dotyczyły one jednego obszaru tematycznego. Warto na to zwrócić uwagę, ponieważ im więcej podstron, tym witryna może rankować na większą liczbę fraz. Ponadto większa liczba zakładek to znacznie większe możliwości przeprowadzenia linkowania wewnętrznego. 

Optymalizacja nie jest działaniem jednorazowym. Czynności przeprowadzane są regularnie – wszystko po to, by osiągnąć założone cele. 

… by czerpać z niej korzyści

Zastanawiasz się, w jaki sposób optymalizacja wpłynie na pozyskiwanie nowych klientów? Wydaje Ci się, że nie ma to żadnego związku, bo jak dostosowanie meta tagów czy dodanie nowych podstron ma przekonać klientów do skorzystania z usług / zakupu produktów?

Optymalizacja strony odgrywa istotną rolę, mimo że bezpośrednio nie wpływa na pozyskanie większej liczby osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Dobrze przeprowadzone działania sprawią, że klienci sami do Ciebie dotrą. Wynika to z dwóch głównych powodów.

  • Lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania

Konkurencyjne firmy toczą zacięte walki, aby znaleźć się na jak najwyższych pozycjach w Google. Gra jest warta świeczki, ponieważ aż 9 na 10 osób kończy poszukiwania na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania. Z czego to wynika? Istnieje przeświadczenie, że wszystkie odnośniki znajdujące się na kilku pierwszych podstronach są najbardziej wiarygodne. Ponadto mało kto ma czas i ochotę, aby przeglądać setkę wyników wyszukiwania – dla wygody ogranicza się zaledwie do kilkunastu adresów. Dla Ciebie oznacza to tylko jedno – jeśli Twoja strona znajduje się w otchłani internetu, istnieje bardzo niewielkie prawdopodobieństwo, że klient sam się do Ciebie zgłosi. Wybierze konkurencję, której oferta zostanie podana mu niczym na talerzu – pojawi się w TOP10.  

Chociaż na lepszą widoczność strony w wynikach wyszukiwania wpływa wiele elementów optymalizacji połączonych ze sobą, spore znaczenie ma linkowanie wewnętrzne. Dlaczego? Prawidłowo wykonane pomaga w budowaniu tematyczności witryny. Dzięki temu roboty wyszukiwarki mogą prawidłowo połączyć ją z mnóstwem wyrażeń tematycznych, które wpisują użytkownicy. 

Jeśli strona zostanie poprawnie zoptymalizowana, będzie w większym stopniu pokrywać się z oczekiwaniami Google. Stwarza to szansę, że witryna wywinduje się na wyższe pozycje – może uplasować się nawet w pierwszej dziesiątce. Efekt? Klienci będą zgłaszać się do Ciebie sami – bez nakłaniania do skorzystania z oferty. 

Oczywiście musisz mieć świadomość, że rezultaty nie pojawiają się z dnia na dzień. Optymalizacja strony internetowej to dopiero pierwszy krok, ponieważ znaczenie mają także inne działania prowadzone w ramach SEO.  Dzięki nim nie tylko masz szansę zdobyć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale również ją utrzymać. 

  • Większy ruch na stronie

Rosnące zainteresowanie Twoją ofertą szybko zauważysz po zwiększonym ruchu na stronie internetowej. Co prawda większa liczba odwiedzin nie wpływa 1:1 na efektywne pozyskiwanie klientów. Jednak znacznie to zwiększy szansę na to, że potencjalny klient zamieni się w tego realnego. 

W zwiększaniu ruchu na stronie ważną rolę odgrywa nasycenie witryny odpowiednimi słowami kluczowymi. Nie mogą to być przypadkowe frazy, ponieważ – o ile faktycznie mogą wpłynąć na wzrost liczby odwiedzin, o tyle nie przełożą się na pozyskanie klienta. A Tobie przecież chodzi przede wszystkim o to, aby ze swoją ofertą trafiać do konkretnych osób, które zdecydują się na skorzystanie z usług lub dokonają zakupu, prawda? 

Częstym błędem popełnianym przy optymalizacji jest nasycenie treści ogólnymi słowami kluczowymi. Takie frazy faktycznie mają sporą liczbę miesięcznych wyszukiwań, więc mogą wpłynąć na większy ruch na stronie. Zastanów się jednak, czy zależy Ci wyłącznie na ruchu, czy może Twoim celem jest wysoka konwersja?  

Co możesz zrobić? 

  1. Unikaj raczej ogólnych fraz

Na takie słowa kluczowe dużo trudniej się pozycjonować i trafić do TOP 10. Ponadto są one skierowane do osób na innym etapie lejka sprzedażowego. 

  1. Skoncentruj się raczej na frazach konwertujących:
  • lokalnych – np. „dekarz Wrocław”, „operacja zaćmy Lublin”,
  • long tail – np. „tanie dachy z blachy”, „operacja zaćmy gdzie najszybciej na NFZ”.

Chociaż mogą charakteryzować się mniejszą liczbą miesięcznych wyszukiwań, bardziej trafiają w potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów. Dlaczego? Osoby wpisujące takie wyrażenia w wyszukiwarkę:

  • wiedzą, czego szukają,
  • są zdeterminowani do zakupu,
  • otrzymują odpowiedź na konkretny problem.

Dzięki temu istnieje duże prawdopodobieństwo, że większy ruch na stronie będzie wiązał się z wyższą konwersją.

Czym skutkuje zła optymalizacja?

Optymalizacja optymalizacji nierówna. Aby działania przyniosły oczekiwane efekty, czynności muszą zostać przeprowadzone w odpowiedni sposób. Źle dobrane meta tagi, duplikaty treści, niedopasowane frazy, błędne linkowanie, wtyczki ograniczające szybkość ładowania się witryny – oto jak tanie SEO może zaszkodzić. Takie lekceważące podejście może mieć zgubne skutki – zrujnuje stronę internetową, która straci w oczach Google.

Zła optymalizacja to często domena firm, które w swojej ofercie kuszą niską ceną. Jak myślisz, ile czasu pozycjoner poświęci witrynie, otrzymując wynagrodzenie w kwocie np. 300 zł? W tym przypadku cena najczęściej przekłada się na jakość przeprowadzonej optymalizacji.

Teoretycznie możesz zdecydować się na samodzielnie zrealizowanie działań z zakresu optymalizacji. Będzie to dużo łatwiejsze, jeśli wcześniej zdecydujesz się na przeprowadzenie audytu SEO. Z tym jednak wiąże się szereg niedogodności. Przede wszystkim możesz nie mieć wystarczającej wiedzy z zakresu doboru odpowiednich słów kluczowych, prowadzenia linkowania wewnętrznego czy poprawy struktury strony pod kątem oczekiwań robotów wyszukiwarki itp. Druga kwestia to czas – optymalizacja jest pracochłonnym zajęciem, więc nie przeprowadzisz jej w ciągu kilku godzin. Dlatego należy sobie odpowiedzieć na pytanie – czy jesteś w stanie poświęcić czas kosztem czasu przeznaczonego na rozwój biznesu?  

W działaniach skoncentrowanych na optymalizacji strony internetowej nie ma miejsca na powierzchowność i brak dokładności. Tylko starannie opracowana strategia poprzedzona rzetelnym audytem SEO pomoże w osiągnięciu lepszych wyników wyszukiwania i w zwiększeniu liczby odwiedzin na stronie. Efekt? Klienci sami będą się do Ciebie zgłaszać. To dużo lepsze niż nakłanianie ich do skorzystania z oferty, prawda?

Pamiętaj! Prawidłowo przeprowadzona optymalizacja to dopiero początek. Kluczem do sukcesu jest realizowanie działań z zakresu pozycjonowania. Tylko codzienna praca uwzględniająca systematyczne monitorowanie wyników i wdrażanie modyfikacji w stworzony plan pozwala osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlatego wszelkie działania SEO warto zlecić ekspertom z tej dziedziny.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany