Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Inteligentne kampanie produktowe Google – co to i jak działa

Inteligentne kampanie produktowe Google – co to i jak działa - zdjęcie nr 1

Inteligentne kampanie produktowe Google – co to i jak działa - zdjęcie nr 2

Inteligentne Kampanie Produktowe – kolejne rozwiązanie „Smart” od Google

Wygląda na to, że rodzina kampanii „smart” zaczyna się powiększać. Nic dziwnego, że Google decyduje się na tego typu rozwiązania. Inteligentne kampanie Google umożliwiają mało doświadczonym użytkownikom samodzielnie prowadzić skuteczne kampanie reklamowe.
Inteligentne kampanie produktowe to kolejna propozycja z dziedziny kampanii „smart”. Pozwalają one zwiększyć wartość konwersji oraz zasięg Twojej kampanii. Łącząc kampanię produktową oraz bazując na listach remarketingowych w sposób zautomatyzowany umieszcza reklamy w witrynach i dostosowuje stawki za kliknięcia.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

W jaki sposób to działa?

Nowe typy kampanii Google są oparte o „machine learning” i to on jest odpowiedzialny za tworzenie i egzekwowanie „inteligentnych” decyzji – więcej informacji tutaj.
Aby systemy te były skuteczne, potrzebują czasu na naukę oraz danych, by móc się doskonalić. Im więcej danych, tym kampania staje się bardziej skuteczna i rentowna. Podstawowe kwestie z tej dziedziny pozwalają lepiej zrozumieć nowe typy kampanii od Google.

Inteligentne kampanie produktowe bazują na algorytmach samouczących się, wykorzystując dane z Twojego pliku produktowego, ale również dane z Twojego konta Google Ads (wcześniej prowadzone kampanie produktowe i listy remarketingowe). W trakcie okresu testowego sprawdzane są różne kombinacje wyświetlanych tekstów i zdjęć, które są pokazywane w sieci wyszukiwania Google, w sieci reklamowej Google, na YouTube oraz Gmailu.

Jak zacząć?

Inteligentne kampanie produktowe są podtypem standardowej kampanii produktowej, więc przede wszystkim musisz mieć założone konto Google Merchant Center z aktywnym plikiem produktowym. Kolejną ważną kwestią jest to, że nie możesz zacząć swojej kampanii od kampanii „smart”. Wymogiem koniecznym jest uzyskanie minimum 20 konwersji w ciągu ostatnich 45 dni w kampanii produktowej. Jest jeszcze kilka kwestii, które musisz sprawdzić przed startem, większość tych punktów na pewno jest skonfigurowanych, jeśli wcześniej na koncie były prowadzone kampanie produktowe:

> poprawnie skonfigurowane konwersje, w taki sposób, aby konwersje były zliczane wraz z wartością zakupu (najlepiej zaciągnąć transakcje z Google Analytics, o ile jest poprawnie skonfigurowany moduł e-commerce)
> dodać globalny tag witryny – jeśli wcześniej stosowaliście remarketing dynamiczny, taki tag na pewno jest obecny na stronie
> powiązaną z kontem listę remarketingową zawierającą minimum 100 użytkowników

Jakiego typu reklamy są wyświetlane i gdzie?

Inteligentne kampanie produktowe obejmują reklamy produktowe oraz reklamy displayowe, co umożliwia wyświetlanie reklam w ramach jednej kampanii w sieci wyszukiwania Google, w sieci reklamowej Google, na YouTube oraz w Gmailu. Reklamy są tworzone w sposób zautomatyzowany i wybierany jest odpowiedni format w taki sposób, aby dostosować się do przestrzeni reklamowej. Przekaz reklamowy jest tworzony na podstawie wyszukiwanych haseł, zamiaru użytkowników, a także wcześniejszych interakcji z Twoją witryną. Dodatkowo stawki są dobierane w taki sposób, aby zmaksymalizować wartość uzyskanych konwersji. Brzmi dobrze?

Co musisz jeszcze wiedzieć przed startem?

1. Budżet

Oszacuj swoje dotychczasowe wydatki na kampanie produktowe oraz remarketingowe i ustaw dzienny budżet na tym samym poziomie. Jeśli nie chcesz testować nowego typu kampanii na wszystkich produktach, możesz wydzielić jedną markę lub kategorię i ustawić dla nich inteligentną kampanię produktową, a dla pozostałych standardową kampanię. Należy jednak pamiętać, że inteligentna kampania produktowa ma wyższy priorytet kampanii niż zwykłe kampanie produktowe i remarketingowe.

2. ROAS

Inteligentne kampanie produktowe bazują na strategii ustalania stawek opartej o docelowy ROAS (zwrot z inwestycji w reklamę). Dla przykładu, jeśli na każde wydane 10 zł chcesz zarobić 50 zł, wówczas ustawiasz ROAS na poziomie 500%. Tutaj też trzeba być ostrożnym i oszacować docelowy ROAS na podstawie wcześniej uzyskanych wyników. Jeśli we wcześniejszych kampaniach zarabialiście 300 zł dziennie za wydane 50 zł to nie ustawiajcie ROAS na poziomie 1000%, ponieważ budżet dzienny nie będzie się wydawał i nie uzyskacie satysfakcjonującej liczby konwersji. Można nie ustawiać docelowego ROAS, jednak osobiście przetestowałam to rozwiązanie i go nie polecam. Lepiej ustawić je po prostu na niższym poziomie.

3. Parametry niestandardowe

Są one odpowiedzialne za gromadzenie danych o produktach, którymi są zainteresowani użytkownicy Twojej witryny. Na tej samej zasadzie działa remarketing dynamiczny. Teoretycznie możemy wystartować z kampanią „smart” bez tych parametrów, lecz wówczas nie wykorzystamy jej pełnego potencjału.

4. Okres testowy

Z racji tego, że inteligentne kampanie produktowe bazują na algorytmach samouczących się, potrzebny jest czas oraz odpowiednia ilość danych. Na pewno lepiej sprawdzi się ona na kontach, gdzie już od dłuższego czasu były prowadzone skuteczne kampanie produktowe oraz remarketingowe. Dodatkowo należy dać systemowi od 2 do 3 tygodni na naukę, zanim ocenimy skuteczność danej strategii. Nie należy po tygodniu zmieniać docelowego ROAS tylko dlatego, że spadła ilość konwersji. Należy zauważyć, że system optymalizuje kampanię pod wartość transakcji, a nie ich ilość. Również zmiany czynników zewnętrznych mają wpływ na skuteczność kampanii, więc rozsądnie jest testować tę kampanię poza okresami wzmożonej aktywności klientów – np. Świąt.

5. Priorytet kampanii

Ostatnią ważną kwestią jest priorytet kampanii i najlepszą praktyką jest, aby wstrzymać produkty w standardowej kampanii produktowej, jeśli chcemy je wyświetlać w kampanii inteligentnej. Nie stosując się do tego zalecenia, zaburzamy „naukę algorytmom”.

Myślę, że każdy reklamodawca, który szuka nowych rozwiązań i nowych technologii, powinien przetestować ten typ kampanii. Ja swoimi spostrzeżeniami podzielę się w kolejnym artykule na temat implementacji inteligentnej kampanii produktowej oraz przedstawię wyniki z jej testu. Stay tuned!

Tymczasem – jeżeli interesują Cię narzędzia Google, które mogą okazać się pomocne w prowadzeniu biznesu – polecam nasz darmowy poradnik z top narzędzi Google dla firmy! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany