Integracja kont YouTube i AdWords

Integracja kont YouTube i AdWords to sprawdzony sposób na osiągniecie jeszcze lepszych wyników kampanii i uzyskanie dodatkowych danych. Można przeprowadzić to na 2 sposoby.

Na początek krótkie wyjaśnienie dlaczego warto zintegrować konta AdWords i YouTube, w imię czego poświęcimy swój cenny czas. Łącząc kanał YouTube z kontem AdWords uzyskujemy dostęp do dodatkowych statystyk związanych z ilością wyświetleń filmu, nakładek typu „call to action” oraz statystyk remarketingu i zaangażowania np. uzyskanych wyświetleń. Prowadząc kampanie wiemy doskonale, ze danych czyli potencjalnego źródła przewagi nad konkurencją nigdy za dużo.

Wiemy już dlaczego warto zintegrować te konta, teraz czas na podpowiedź jak to zrobić. Przedstawiamy dwie metody.

1 metoda – z poziomu YouTube
Aby połączyć kanał YouTube z kontem AdWords, wykonaj poniższe czynności.

1. Zaloguj się na kanale YouTube.
2. Kliknij na ikonę kanału lub nazwę w górnym rogu strony, by wybrać kanał do połączenia.
3. Kliknij na „Mój kanał”.
4. Kliknij na „Menedżer filmów”.
5. W sekcji „Kanał” kliknij na Zaawansowane.
6. W sekcji „Połącz z kontem AdWords dla wideo” kliknij na „Połącz” z kontem AdWords.
7. Postępuj według wyświetlonych instrukcji i kliknij na „Zakończ”.
8. Gdy właściciel konta AdWords zatwierdzi wniosek, Twój kanał YouTube zostanie połączony z jego kontem AdWords.

blog-yt

2 metoda – z poziomu konta Google Adwords
Wykonaj poniższe instrukcje, aby połączyć kanał YouTube z kontem AdWords.

1. Zaloguj się na konto AdWords.
2. Kliknij obok nazwy konta AdWords u góry strony.
3. Kliknij na „Połączone konta”.
4. Na stronie „Połącz z kanałem YouTube” kliknij na +KANAŁ przy kanale, który chcesz połączyć z kontem AdWords.
5. W oknie dialogowym „Połącz z kanałem YouTube” wyszukaj film YouTube z kanału albo wpisz URL, a następnie kliknij Dalej.
6. Postępuj zgodnie z instrukcjami, a następnie kliknij na „Zamknij”.
7. Gdy właściciel kanału YouTube zatwierdzi wniosek, ten kanał będzie połączony z Twoim kontem AdWords.

blog-yt-2

Na koniec mamy kilka praktycznych uwag ułatwiających życie 🙂

  • Połączenie kanału YouTube z kontem Google AdWords pozwala promować filmy i daje dostęp do raportów z poziomu AdWords.
  • Możesz kontrolować, jakie dane są dostępne dla konta Google AdWords, w tym liczbę wyświetleń, remarketing i uzyskane działania.
  • Możesz połączyć kilka kont Google AdWords z kanałem YouTube i na odwrót.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies