ile zarabia specjalista seo

Przez ostatnie 7 lat prowadzenia firmy razem z Mateuszem Bieganowskim, nauczyliśmy się wielu rzeczy w obszarze rekrutacji, szkoleń i zarządzania zespołem. Mamy zatem już własny system, który pozwala nam podejmować zazwyczaj trafne decyzje co do przyjmowanych współpracowników, ale też wiemy co zrobić, by ludzi zjednać i finalnie w firmie utrzymać. Jest sporo czynników, które są istotne w całym tym procesie i jednym z najważniejszy jest transparentność. W tym tekście zajmiemy się działem pozycjonowania, gdzie pytanie o to ile zarabia specjalista SEO jest – pośród i innych – bardzo ważne. 

To ile zarabia specjalista SEO 

Jeżeli czytasz ten tekst, to najbardziej chcesz zapewne wiedzieć ile zarabia specjalista SEO więc nie będę dłużej trzymał Cię w niepewności. Sytuacja wygląda następująco:

A zatem masz wyłożone wszystko czarno na białym, jak wyglądają wynagrodzenia w dziale SEO Verseo. Dlaczego postanowiliśmy upubliczniać te dane?

Dlaczego warto dzielić się zarobkami w SEO?

Brak transparentności w obszarze płac ma dalekosiężny wpływ na ogólny obraz rynku pracy w Polsce i skutkuje w moim odczuciu następująco:

– brak umiejętności wyceny własnej pracy,

– zaniżanie stawek,

– wysokość wynagrodzeń uzależniona od płci,

– wynagrodzenia oderwane od miarodajnych wskaźników,

– słaba dynamika wzrostu płac w sektorze prywatnym i publicznym.

Każdy się zgodzi, że nie są to pozytywne zjawiska i wszystkie działania sprzyjające polepszeniu sytuacji są po prostu cenne. Na potwierdzenie tych słów mam sporo komentarzy i wiadomości prywatnych na LinkedInie (gdzie pierwotnie udostępniliśmy to podsumowanie wynagrodzeń w seo), gdzie ludzie faktycznie dziękują nam za podanie danych. Dzięki temu po prostu łatwiej im nawigować po rynku pracy, a przykład Verseo jest reprezentantywny. Jesteśmy jedną z większych agencji SEO i SEM w kraju i funkcjonujemy w Poznaniu, który też pod względem zarobków w tej branży stanowi dobry benchmark. 

Czy to ile zarabia specjalista SEO jest kluczowe?

Wypłaty są ważne i może nawet najważniejsze w samej pracy, ale kiedy zazębiają się i z innymi przyjemnymi okolicznościami, wówczas naprawdę nie trzeba walczyć i dobre rekrutacje i skład. Jeżeli wszystko oparte jest na racjonalnych i sensownych podstawach, wówczas dzieje się samo – grunt to utrzymać prostotę. Prostota w Verseo polega np na tym, że: 

  • w przypadku Verseo nie musisz budować mozolnie stażu pracy, by wbijać się na wyższe zarobki. Już po roku możesz zarabiać dobre pieniądze. Wypłata uzależniona jest od tego co robisz, a nie tego, od jakiego czasu to czynisz
  • sztywne plany to nie my – każdy SEOwiec może brać dodatkowe projekty, proponować nowe rozwiązania i zarabiać dodatkowe pieniądze,
  • nie ma sztywnej strategii pozycjonowania – każdy SEOwiec ma swoją metodologię działania, którą może swobodnie wdrażać.
  • średnie prowizje SEO rosną o 25% rok do roku,
  • nie ma górnego limitu zarobków,
  • wymiana wiedzy i dostęp do wewnętrznych i zewnętrznych szkoleń.

Wymagania dla specjalistów SEO w Verseo

Zarobki specjalistów SEO to jedno, ale równie ważną kwestią jest to, co trzeba umieć, by móc co miesiąc cieszyć się daną wypłatą.

– Stażysta: Warto znać podstawy WordPressa i HTML – najważniejsza jednak na tym etapie jest wola. 

– Junior SEO Specialist: umiejętność szybkiego uczenia się oraz chęć zdobywania nowych doświadczeń, podstawowa znajomość HTML/CSS/Wordpress oraz podstawowa wiedza o SEO.

– SEO Specialist: wymagania jak wyżej oraz znajomość podstaw PHP. Względna samodzielność w podejmowaniu decyzji i doświadczenie analityczne w kontekście SEO.

– Senior SEO Specialist: wymagania dla SEO Specjalisty oraz minimum 2 letnie doświadczenie w dziale SEO. Umiejętność samodzielnego tworzenia długoterminowych strategii rozwoju dla klienta oraz udział w całym cyklu życia klienta w naszej firmie (od pomocy przy pozyskaniu, przez analizy, codzienną pracę, po spotkania i raportowanie wyników).

– Executive SEO Specialist: kilkuletnie doświadczenie z bardzo dobrymi wynikami, bardzo dobra znajomość php, html, css oraz znajomość wszystkich najważniejszych platform e-commerce oraz najważniejszych CMS.

* narzędzia SEO, które na co dzień wykorzystują nasi pozycjonerzy to: Semstorm, Senuto, Ahrefs, Google Keyword Planet, Majestic, Moz, SEOQuake, SemRush, Screaming Frog, SiteLiner, Surfer SEO, SEOStation, Answer The Public, Google Search Console, Google Analytics. 

Nasi specjaliści mają wiedzę na temat wszystkich wiodących platform i technologii. 

To jak – gotowi by dołączyć do Verseo? 🙂

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

4 comments

  1. Andrzej

    Hmmm, netto B2B…? No to SEO Specialist 4770 zł minus podatek dochodowy, minus pełen ZUS, to jak na Poznań „tyłka” nie urywa 😉

    • Maciej Popiołek

      Maciej Popiołek

      Średnie wynagrodzenie specjalisty SEO to, jak można przeczytać w artykule, 5730 😉 Do tego stanowiska można dojść już po roku, a dodatkowo brać dodatkowe projekty.

  2. Robert

    Dziękuję za transparentność i podane wymagania, z którymi w pełni się zgadzam. Jesteś w stanie podać jakie stosujecie wskaźniki w kontekście obliczania wynagrodzenia?

    • Maciej Popiołek

      Maciej Popiołek

      Wskaźniki wytyczające wynagrodzenia? Bo jeżeli chodzi o to, jak policzyliśmy te z arta, to po prostu przeliczyliśmy skumulowane wynagrodzenia ze stycznia przez liczbę danych stanowisk. 🙂

Copyright © 2020 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies