Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

3 komentarze

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? - zdjęcie nr 1

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? - zdjęcie nr 2

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? 5 ważnych informacji!

Pytanie o to, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej pada wyjątkowo często. Naszych klientów interesuje od czego uzależniona jest cena pozycjonowania, co wchodzi w jej zakres, a za co ewentualnie przyjdzie im dopłacić. Odpowiedzi na te pytania przedstawiają praktyki przyjęte w Verseo, inne agencje mogą w odmienny sposób podchodzić do kosztów usługi pozycjonowania stron internetowych.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

1. Od czego zależy ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Przede wszystkim od ilości fraz, ich poziomu trudności (parametr konkurencyjności), czasu trwania umowy i przyjętego modelu rozliczania się (za efekt, stała opłata lub model hybrydowy). Wpływ na cenę usługi pozycjonowania strony internetowej, ma także to, czy jest to rozbudowa dotychczasowej współpracy (pozycjonując kilka witryn w Verseo można liczyć na niższe ceny). Na końcową cenę nie ma wpływu technologia, w jakiej została zbudowana strona, ilość zakładek, branża czy wiek witryny.

2. Co wchodzi w cenę usługi pozycjonowania?

Najogólniej rzecz ujmując, w cenie są działania, które pozycjoner uważa za niezbędne do osiągnięcia wyników. Oznacza to, że przeprowadzamy audyt strony internetowej i linków, tworzymy strategię prac pozycjonerskich, wykonujemy optymalizację witryny, zamawiamy i wprowadzamy nowe treści pod kątem słów kluczowych, linkujemy witrynę. Chętnie poinformujemy także, jak prowadzić firmowego bloga, by zwiększyć płynące z niego korzyści pod kątem SEO. W razie potrzeby dodajemy nowe podstrony (np. gdy strona to one page) czy zdejmujemy kary od Google (bany i filtry) – nie wiąże się to z dodatkowymi opłatami. Nie deklarujemy, że będziemy w skali miesiąca dodawać np. 20 linków – zakres linkowania (ilość, częstotliwość, typ linków itp.) jest ustalany indywidualnie. Każda strona ma inne potrzeby, które określamy na podstawie audytu. Jak widać, jest wiele czynników, które wpływają na odpowiedź na bazowe pytanie – ile kosztuje pozycjonowanie?

3. Jakich działań nie obejmuje usługa pozycjonowania strony internetowej?

Pozycjonowanie nie obejmuje m. in. wykonywania kopii zapasowej strony internetowej dla klienta, aktualizacji jego wersji CMS-a (oraz wtyczek, dodatków, modułów itp. z których korzysta), gruntownej przebudowy strony pod kątem jej przyspieszenia, usuwania śladów włamań na stronę czy zabezpieczenia antywirusowego. W ramach SEO nie zajmujemy się dodawaniem treści, grafik, podstron na życzenie klienta, które nie są związane z pozycjonowaniem. Oznacza to, że pozycjoner w ramach usługi doda do strony zakładkę dedykowaną produktowi, który znajduje się na liście słów kluczowych, ale utworzenie np. galerii (a więc podstrony nie mającej większego wpływu na SEO) wyceni dodatkowo. W razie wątpliwości warto skontaktować się ze swoim opiekunem handlowym i uzyskać informację czy dana czynność będzie wykonana nieodpłatnie w ramach usługi czy za dodatkową dopłatą. Pozycjoner nie prowadzi także firmowych blogów dla swoich klientów czy profili w mediach społecznościowych. Pytanie ile kosztuje pozycjonowanie strony, nie ogranicza się zatem tylko do agencji, ale też wewnętrznych zasobów i ich mocy twórczej.

4. Za co można dopłacić?

Oprócz standardowych działań pozycjonerskich istnieje możliwość wdrożenia dodatkowych rozwiązań, które są wyceniane osobno. Wśród nich znajdują się m. in.
– płatne publikacje na zewnętrznych portalach branżowych,
– przygotowanie dodatkowych treści na stronę, niezwiązanych z pozycjonowanymi frazami (np. unikalne opisy produktów, kategorii, usług itp.),
– stworzenie dedykowanych zapleczy pozycjonerskich na wyłączność, mających postać branżowych blogów,
– przygotowanie treści na firmowego bloga,
– wdrożenie wersji strony dedykowanej na urządzenia mobilne.
W przypadku zainteresowania dodatkowymi rozwiązaniami zachęcamy do kontaktu z opiekunem handlowym, który przedstawi szczegóły.

5. Czy odmawiamy podjęcia się pozycjonowania strony internetowej?

W bardzo rzadkich przypadkach odpowiedź na powyższe pytanie brzmi „tak”. Wiąże się to najczęściej z sytuacjami, gdy strona internetowa nie pozwala na przeprowadzenie niezbędnych prac optymalizacyjnych, potencjalny klient nie wyraża już na starcie zgody na przebudowę strony internetowej (w sytuacji gdy otrzymuje informację o konieczności wykonania tego) lub wybrany  zestaw słów kluczowych nie rokuje powodzenia. Nie podejmujemy się także pozycjonowania stron naruszających obowiązujące prawo.

Komentarze (3)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? - zdjęcie nr 5

    Ukryty

    27 lut 2018, 10:49

    Pozycjonowanie to mżonka, szkoda czasu i pieniedzy, oplacalnosc pozycjonowania dla Klienta skonczyla sie z rokiem 2013 kiedy google wprowadzilo tak drastyczne zmiany ze po ich wprowadzeniu wypracowanie tych samych efektow zajmuje 100x wiecej czasu i pieniedzy. Jesli ktos mysli ze mozna dzis za 300 zl miesiecznie osiagnac cokolwiek w Google to jest co najmniej nie poprawnym optymista ….

    Nie ma takiej opcji.

    Jesli usluga czy produkt jest dobra obroni sie sama i zarobi na reklame tj AdWords, jesli usluga jest kiepska to nawet gdyby ktos za darmo dostal TOP1 w google na topowa fraze w swojej branzy – nic nie zarobi.

    • Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? - zdjęcie nr 6

      Krzysztof Masłowski

      27 lut 2018, 12:12

      Wyszukiwarka Google i jej zasady działania nie zmieniły się znacząco po 2013 i nadal dla wielu klientów nawet 50% przychodów pochodzi z wyników organicznych Google. Jak dobrze Pan zauważył w 2013 zmieniły się algorytmy Google, które utrudniły sam proces pozycjonowania oraz znacząco podniosły koszty samej usługi po stronie agencji co skutecznie wyrzuciło z rynku małe agencje, które nie potrafiły sobie z tym poradzić.
      I za 300 zł można zrobić wiele dla małego lokalnego rynku. Zmienia się także sam charakter pozycjonowania, gdzie nie chodzi już tylko po pozycje w wynikach, ale o całą widoczność strony/sklepu w wyszukiwarkach połączonej z poprawną optymalizacją współczynnika sprzedaży.

  • Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? - zdjęcie nr 7

    Marcin

    28 lut 2018, 11:28

    Nie mogę zgodzić się z opinią z komentarza iż pozycjonowanie to mrzonka. To prawda, że przy wspomnianym budżecie 300 zł to rzeczywiście można raczej pomarzyć o rezultatach ale przy większych kwotach i regularnych działaniach jak najbardziej ma to sens.

    _____________________