Historia etykiety reklamy Google AdWords

author

Archeologia w Google – jak zmienia się wyszukiwarka i jak my razem z nią!

Wygląd reklam Google AdWords podlega stałej ewolucji – Google dba o to byśmy systematycznie byli zaskakiwani czymś nowym. Zapraszamy więc na małą podróż w czasie – przypomnijmy sobie jak kiedyś wyglądały reklamy Google Adwords.

W lutym Google wyrzuciło etykietę „Reklama” na zielonym tle na rzecz wersji z cienką zieloną ramką na białym tle. Zmienia to zupełnie nasze spojrzenie na sposób, w jaki Google traktuje etykietowanie reklam w swoich wynikach wyszukiwania, opublikowanych po raz pierwszy w dniu 25 lipca 2016 r.

Debiut krótkotrwałej, zielonej etykiety „Reklama” Google dotyczącej reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania oznaczył się przede wszystkim tym, że kolory były takie same, zarówno w reklamach i wynikach organicznych przy wyświetlanym adresie URL. Zielona granica i czcionka używana w najnowszej odmianie są również tego samego koloru co wyświetlane adresy URL.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze aktualizacje dotyczące obsługi reklam tekstowych Google.

W 2007 r. Nastąpiło przesunięcie z długotrwałego niebieskiego na żółty. W 2008 roku Google krótko przetestowano kolor zielony, a następnie cofnięto się na żółty. W 2010 roku Google testowało różne odmiany, w tym jasnoniebieski i jasnoróżowo-fioletowy, te natomiast zastąpił żółty. Trwało to około roku, zanim żółty pojawił się ponownie w 2011 roku. W 2013 r. Google poprawił kolor żółty na bledszy odcień. Pod koniec 2013 r. Firma Google zaczęła testować etykietę z żółtą etykietą obok każdej reklamy tekstowej i usunęła tło. Żółta etykieta „Reklamy” wyskoczyła globalnie w 2014 roku w znacznie mniejszym rozmiarze niż po raz pierwszy pojawiła się podczas wstępnych testów. Ten rozmiar etykiety nie zmienił się aż do dzisiaj, pomimo zmian kolorów.

darmowa wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies