Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Gra o Tron w Google Trends – sprawdź co króluje w sieci!

Gra o Tron w Google Trends – sprawdź co króluje w sieci! - zdjęcie nr 1

Gra o Tron w Google Trends – sprawdź co króluje w sieci! - zdjęcie nr 2

Niemal 2 lata przyszło czekać fanom „Gry o tron” na kolejny sezon tego kultowego już serialu. Premiera nowych odcinków od kilku tygodni jest gorącym tematem – szczególnie, że 8. sezon jest jednocześnie ostatnim. To, że serial cieszy się ogromnym zainteresowaniem, jest widoczne w wyszukiwarce Google i narzędziu Google Trends. 

Jak pokazują statystyki zaprezentowane przez HBO, ostatni odcinek 7. sezonu serialu obejrzało ponad 16 mln widzów. Rekord oglądalności został jednak pobity przez pierwszy odcinek 8. sezonu – w dniu premiery obejrzało go ponad 17,4 mln osób. Zastanawia więc to, czy tak duża oglądalność znajduje przełożenie na wzrost liczby zapytań kierowanych w wyszukiwarkę Google. W znalezieniu odpowiedzi na to pytanie pomoże Google Trends – praktyczne narzędzie, dzięki któremu można poznać zainteresowania użytkowników wyszukiwarki.

Google Trends to niezwykle pomocne narzędzie, dzięki któremu można poznać statystyki wyszukiwania Google. Wyszukiwarka każdego dnia zbiera miliony zapytań, które wpisywane są przez internautów z całego świata. Na tej podstawie udostępnia najczęściej wyszukiwane frazy. Dzięki temu można szybko i łatwo sprawdzić, jak często dane słowo kluczowe jest wpisywane w wyszukiwarkę.

Warto podkreślić, że narzędzie to udostępniane jest za darmo. Dlatego może z niego korzystać każdy, kto chce ocenić popularność konkretnych fraz, poznając tym samym trendy wyszukiwań wśród użytkowników Google.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Narzędzie prezentuje trendy Google związane z zainteresowaniem konkretnym tematem w ujęciu czasowym oraz geograficznym. Swoje informacje opiera o dane z wyszukiwarki. Bazując na tym narzędziu, można dowiedzieć się m.in. czy konkretna fraza:

  1. cieszy się rosnącą popularnością, czy raczej zainteresowanie nią spada,
  2. ma charakter sezonowy itp.

Ciekawą opcją jest możliwość porównania różnych słów kluczowych pod względem popularności. Dzięki temu można wybrać taką frazę, która będzie cieszyła się większym zainteresowaniem w konkretnych kręgach odbiorców, np. na określonym obszarze.

Trendy Google – jak sprawdzić?

Google Trends to narzędzie bardzo proste w obsłudze. Dzięki swojej intuicyjności, nie przysparza żadnych problemów podczas korzystania z niego. Już na stronie głównej można sprawdzić, jakie są najczęściej wpisywane frazy w Google – wystarczy w niebieskie pole z lupą wpisać konkretne wyrażenie.

Na stronie głównej można też uzyskać informacje na temat:

  1. jakie są najczęściej szukane frazy Google, które zyskują popularność w ostatnim czasie,
  2. jak wyglądają trendy wyszukiwania Google w poszczególnych latach.

Oba aspekty stanowią cenne źródło wiedzy, co przydaje się m.in. podczas opracowywania strategii marketingowej czy realizowania działań w zakresie pozycjonowania.

Najczęściej wyszukiwane frazy w polskim Google w 2018

Sekcja „Rok w wyszukiwarce” to sposób, aby poznać najczęściej wpisywane frazy w Google w danym roku. Jeśli chodzi o 2018 rok, tematy, które zyskały na popularności w Polsce to m.in.:

  • Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2018,
  • Avicii,
  • Wybory Samorządowe 2018,
  • Tomasz Mackiewicz,
  • About You.

Odczytywanie danych co do ilości zapytań w Google w określonym przedziale czasowym nie jest skomplikowane. Informacje przedstawiane są w formie wykresu, a za pomocą udostępnianych filtrów można jeszcze bardziej zawęzić uzyskiwane wyniki. Wystarczy określić m.in.:

  • konkretny region, np. Polska,
  • zakres czasowy, np. ostatnia 1 godzina, ostatnie 7 dni, ostatnie 5 lat,
  • kategorię tematyczną, do której należy dana fraza,
  • wyszukiwarkę, np. Google, YouTube, Image.

Narzędzie wyświetla także podobne tematy oraz podobne zapytania – podaje najczęściej szukane słowa w Google.

O tym jak wyglądają trendy Google najłatwiej mówić w oparciu o konkretny przykład. Statystyki wyszukiwarki Google zaprezentujemy więc dla frazy związanej z „Grą o tron”.

W wyszukiwarkę wpisujemy frazę „gra o tron”. Wybieramy filtry dotyczące regionu (Polska), zakres czasowy od 13 kwietnia 2019 do 16 maja 2019 oraz kategorię tematyczną (filmy). Trendy wyszukiwania Google przedstawiają się następująco:

gra o tron w google trends

Analizując powyższy wykres, można zaobserwować pewną zależność: największe zainteresowanie tym tematem widoczne jest w dniu premiery poszczególnych odcinków 8. sezonu serialu w Polsce:

  • 15 kwietnia,
  • 22 kwietnia,
  • 29 kwietnia,
  • 6 maja,
  • 13 maja.

Największa ilość wyszukiwań w Google wcale nie przypadła na odcinek premierowy. Jak wynika z wykresu, „gra o tron” były to słowa najczęściej szukane w Google dopiero w dniu premiery trzeciego odcinka sezonu.

Na popularność frazy „gra o tron” można zerknąć także z dłuższej perspektywy czasowej. Wykres zainteresowania tym słowem kluczowym na przestrzeni ostatnich 5 lat przedstawia się następująco:

popularność w google trends

 

I w tym przypadku trendy wyszukiwania Google zbiegają się z datą emisji premierowych odcinków „Gry o Tron” kolejnych sezonów.

Google Trends daje również możliwość porównania ilości wyszukiwań w Google dwóch różnych fraz. W naszym przykładzie zestawiamy „grę o tron” z „house of cards”.

porównanie gra o tron a house of cards
Jak wynika z powyższego, znacznie większą popularnością cieszy się „Gra o tron” – to właśnie ta fraza w swoich szczytowych momentach osiąga znacznie większe zainteresowanie.

Google Trends i Planer Słów Kluczowych to dwa zupełnie narzędzia, których nie można traktować na równi. Chociaż dostarczają wiele ważnych informacji związanych z frazami, działają na zupełnie innej zasadzie.
Podstawową różnicą jest sposób obliczania oraz wyświetlania popularności danego słowa kluczowego. Podczas gdy Google Trends wskazuje na statystyki wyszukiwarki Google i zwraca uwagę na trendy wyszukiwania Google, tak Planer Słów Kluczowych pokazuje całkowitą ilość wyszukiwań w Google.

Mając na uwadze powyższe, oba narzędzia trzeba traktować jako wzajemnie uzupełniające się. Dzięki temu z wyszukiwarki Google można „wycisnąć” znacznie więcej i dużo dowiedzieć się o zainteresowaniach użytkowników, wśród których znajdują się potencjalni klienci.

Google Trends to narzędzie, które możesz wykorzystać m.in. do prowadzenia skuteczniejszych działań w portalach społecznościowych. Obserwując trendy wyszukiwania Google, można podchwycić popularną wśród internautów tematykę i na jej podstawie tworzyć np. wpisy publikowane na Fanpage’u.

Jeśli chodzi o Google Trends, SEO jest doskonale wspierane przez to narzędzie. Mimo że nie podaje konkretnej liczby zapytań związanych z daną frazą, doskonale wskazuje trendy Google dotyczące tego słowa kluczowego. Warto zatem z tego narzędzia korzystać – stanowi ono świetne uzupełnienie innych narzędzi, takich jak np. planer słów kluczowych w ramach Google Ads, answerthepublic.com czy płatnego SEMSTORM.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany