Google Sponsored Promotions, czyli reklama na Gmail’u

Ponad pół roku temu została uruchomiona nowa usługa Google pozwalająca na kierowanie reklam do użytkowników poczty Gmail (po betach testach od grudnia usługa jest dostępna dla wszystkich).

Założenia:

Reklamy wyświetlają się użytkownikom usługi Gmail w górnej części widoku skrzynki odbiorczej. Po kliknięciu reklamy otwiera nam się jej pełna treść. Reklama może mieć postać klasycznego newslettera. Dostępne są różne formaty reklamy, które automatycznie dostosowują się do rozmiaru ekranu (tego typu reklamy przekierowują użytkownika bezpośrednio na stronę internetową).

gmail1

Podobnie jak w przypadku innych usług Google AdWords ponosimy koszt jedynie wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę. Mamy wiele opcji kierowania reklam:

  1. kontekstowo – na podstawie słów kluczowych
  2. zgodnie z zainteresowaniami użytkowników
  3. według powiązań z domeną (system analizuje linki, które występują w temacie i treści wiadomości użytkownika)
  4. według profilu zawodowego
  5. według rodzaju urządzenia (desktop, Android, IOS)
  6. według wieku, płci, lokalizacji, języka
  7. Purchases – użytkownicy, którzy w ostatnim czasie dokonali zakupów w wybranej kategorii
  8. mix powyższych

Reklama na Gmail łączy w sobie nie tylko precyzyjne i dokładne możliwości kierowania reklamy do wybranej grupy odbiorców, ale także umożliwia nam zastosowanie dobrej jakości elementów graficznych, które dodatkowo wzmocnią nasz przekaz reklamowy (mamy możliwość zakodowania reklamy w HTML). W zależności od naszych celów reklamy mogą z powodzeniem zwiększać świadomość produktów/usług lub zachęcać do wykonania konkretnej akcji.

reklama na gmailu fasardi 1

Każdą reklamę możemy odpowiednio otagować, co ułatwi nam analizę efektów kampanii w Google Analytics (oddzielne źródło w Google Analytics). Każdy newsletter możemy otagować osobno.gmail2

Kampania pozwoli nam poznać dokładne CTR (efektywność reklamy), koszt pojedynczego „kliku” w reklamę, koszt przejścia bezpośrednio do strony docelowej (external click) oraz ilość osób, które zapisały reklamę w swojej skrzynce czy udostępniły ją dalej (Forwards).

Poniżej podane są przykładowe dane dla kampanii testowej. Dane w wierszach pokazują efektywność reklamy w zależności od dnia.

gmail3

Dodatkowo mamy ciekawe opcje optymalizacji kampanii zgodnie z kosztem konwersji (jako konwersję możemy ustawić przejście do wybranej strony, wypełnienie danych w formularzu, zakup na serwisie, itp.)

Całość jest obudowana w panel zbierający i przedstawiający dane naszej kampanii w dość czytelnym zestawieniu.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies