Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Google Sponsored Promotions, czyli reklama na Gmail’u

Google Sponsored Promotions, czyli reklama na Gmail’u - zdjęcie nr 1

Google Sponsored Promotions, czyli reklama na Gmail’u - zdjęcie nr 2

Google Sponsored Promotions, czyli reklama na Gmail’u - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Google Sponsored Promotions, czyli reklama na Gmail’u

Zamknij

Ponad pół roku temu została uruchomiona nowa usługa Google pozwalająca na kierowanie reklam do użytkowników poczty Gmail (po betach testach od grudnia usługa jest dostępna dla wszystkich).

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Założenia:

Reklamy wyświetlają się użytkownikom usługi Gmail w górnej części widoku skrzynki odbiorczej. Po kliknięciu reklamy otwiera nam się jej pełna treść. Reklama może mieć postać klasycznego newslettera. Dostępne są różne formaty reklamy, które automatycznie dostosowują się do rozmiaru ekranu (tego typu reklamy przekierowują użytkownika bezpośrednio na stronę internetową).

gmail1

Podobnie jak w przypadku innych usług Google AdWords ponosimy koszt jedynie wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę. Mamy wiele opcji kierowania reklam:

  1. kontekstowo – na podstawie słów kluczowych
  2. zgodnie z zainteresowaniami użytkowników
  3. według powiązań z domeną (system analizuje linki, które występują w temacie i treści wiadomości użytkownika)
  4. według profilu zawodowego
  5. według rodzaju urządzenia (desktop, Android, IOS)
  6. według wieku, płci, lokalizacji, języka
  7. Purchases – użytkownicy, którzy w ostatnim czasie dokonali zakupów w wybranej kategorii
  8. mix powyższych

Reklama na Gmail łączy w sobie nie tylko precyzyjne i dokładne możliwości kierowania reklamy do wybranej grupy odbiorców, ale także umożliwia nam zastosowanie dobrej jakości elementów graficznych, które dodatkowo wzmocnią nasz przekaz reklamowy (mamy możliwość zakodowania reklamy w HTML). W zależności od naszych celów reklamy mogą z powodzeniem zwiększać świadomość produktów/usług lub zachęcać do wykonania konkretnej akcji.

reklama na gmailu fasardi 1

Każdą reklamę możemy odpowiednio otagować, co ułatwi nam analizę efektów kampanii w Google Analytics (oddzielne źródło w Google Analytics). Każdy newsletter możemy otagować osobno.gmail2

Kampania pozwoli nam poznać dokładne CTR (efektywność reklamy), koszt pojedynczego „kliku” w reklamę, koszt przejścia bezpośrednio do strony docelowej (external click) oraz ilość osób, które zapisały reklamę w swojej skrzynce czy udostępniły ją dalej (Forwards).

Poniżej podane są przykładowe dane dla kampanii testowej. Dane w wierszach pokazują efektywność reklamy w zależności od dnia.

gmail3

Dodatkowo mamy ciekawe opcje optymalizacji kampanii zgodnie z kosztem konwersji (jako konwersję możemy ustawić przejście do wybranej strony, wypełnienie danych w formularzu, zakup na serwisie, itp.)

Całość jest obudowana w panel zbierający i przedstawiający dane naszej kampanii w dość czytelnym zestawieniu.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany