google adwords co to jest

Google Adwords – co to jest?

Planując działania marketingowe wokół naszej strony internetowej musimy zadbać o racjonalny, w stosunku do budżetu i celu biznesowego, dobór kanałów promocji. Bezkonkurencyjny, jeśli chodzi zasięg, a także ilość dostępnych formatów reklamowych i funkcjonalności stał się w ostatnich latach system reklamowy Google – Google Adwords. Zadajesz sobie pytanie Google AdWords co to jest?

Ten system pozwala na emisję reklam tekstowych, graficznych oraz video. Rozpoczynając promocję naszej witryny w Internecie zastanawiamy się na jakim kanale się skupić i na który przeznaczyć większy budżet. Wielu klientów waha się pomiędzy powierzeniem agencji interaktywnej pozycjonowania strony w wynikach organicznych, a zleceniem poprowadzenia kampanii pay per click. Dobrze zaplanowana kampania e-marketingowa powinna zakładać wzajemne uzupełnianie się obu kanałów promocji, celem pozyskania wartościowego ruchu na naszej stronie internetowej. Pozycjonowanie w wynikach organicznych jest procesem długotrwałym i oczekiwanie na jego rezultaty może zająć miesiące. Na pierwsze efekty Adwords możemy liczyć znacznie szybciej, a samą kampanię jesteśmy w stanie uruchomić z dnia na dzień, przez co widoczność naszej strony internetowej wzrasta od razu! 

Google Adwords – gdzie dotrzemy do potencjalnych klientów z naszą reklamą?

Z reklamą Adwords głównie kojarzą się kampanie w sieci wyszukiwania Google. Są one oznaczone zielonym znaczkiem ‘reklama’, czasem pojawia się również kolor żółty. Linki sponsorowane Adwords pojawiają się u góry wyników wyszukiwania oraz na dole strony. Po środku znajdują się tzw. wyniki organiczne Google. Wcześniej reklamy Google Adwords pojawiały się również w boxie po prawej strony wyników wyszukiwania, jednakże zrezygnowano z tego rozwiązania. Aktualnie Google dąży do możliwego zwiększania widoczności reklam kosztem wyników organicznych.

co to jest google adwords

Z reklamami Google Adwords spotkamy się w trakcie codziennego surfowania po sieci. Na powierzchniach reklamowych innych stron internetowych, wyświetlamy się z bannerami kierującymi do naszej witryny. Bannery mogą przybierać różną formę, od tekstowych, przez przez graficzne, po dynamicznie generowane bannery elastyczne dostosowujące się do danej powierzchni reklamowej bez konieczności przygotowywania kreacji w różnych rozmiarach.

google adwords co to jest

Google Adwords to także reklama na Youtube. Miesięcznie platformę Youtube regularnie odwiedza blisko 16 milionów Polaków, także ma niezaprzeczalny potencjał reklamowy. Na Youtube docieramy do potencjalnych klientów stosunkowo niskim kosztem za interakcję z naszą reklamą (często nawet 5 groszy za obejrzenie materiału video). Sprawdź najkrótszy format reklamowy dostępny, który wyjaśniamy w tym wpisie.

W Google Adwords możemy reklamować się również poprzez kampanie Google Sponsored Promotions. Jest to nic innego, jak reklama skierowana do użytkowników poczty Gmail. Wyświetlają się one w górnej części skrzynki odbiorczej, a także mogą być wysyłane w formie zbliżonej do newslettera. Lądują wówczas w zakładce ‘Oferty’.

Rozszerzenia kampanii Adwords w Sieci Wyszukiwania – jak użyć?

Google wciąż poszerza funkcjonalność reklam Adwords w Sieci Wyszukiwania. Mądrze wykorzystując rozszerzenia zwiększamy widoczność naszych reklam w wynikach wyszukiwania (Przy zastosowaniu wszystkich rozszerzeń nasza reklama na urządzeniu mobilnym może zająć nawet cały ekran!). Zastosowanie rozszerzeń wpływa również na wynik jakości, jednakże ich głównym zadaniem jest segmentacja informacji dla użytkownika i dodanie funkcjonalności skracających drogę między potencjalnym klientem, a firmą. Dzięki zastosowaniu rozszerzenia połączeń, użytkownik szukający usług ze smartphone’a może połączyć się bezpośrednio z naszą firmą poprzez kliknięcie numeru w reklamie.

Jest również możliwe wysłanie do nas SMS poprzez rozszerzenie wiadomości. Funkcjonalności te idealnie sprawdzają się dla branży usługowej. Zwłaszcza w przypadku np. pomocy drogowej, gdzie liczy się tempo dotarcia do usługodawcy.  

Reklama w Google Adwords – ile wydam?

Nie istnieje minimalna, ani maksymalna kwota jaką możemy przeznaczyć na kampanię Google Adwords. Kluczowy jest tu cel biznesowy jaki chcemy osiągnąć. Adwords daje nam szerokie możliwości dotarcia do potencjalnego klienta we wszystkich obszarach Internetu. Reklamą Adwords możemy skłonić użytkownika do podjęcia konkretnego działania. Prowadząc małą firmę usługową, działając na rynku lokalnym, w budżecie 1000 zł można znacznie zwiększyć widoczność strony w sieci i przyczynić się do zwiększenia ilości połączeń telefonicznych, bądź wysłanych formularzy. Prowadząc dużą kampanię brandową na Youtube, wydając 65 tys. można uzyskać blisko 9 milionów wyświetleń reklamy w skali miesiąca. Trudno wyobrazić sobie takie rezultaty w podobnym budżecie reklamując się w telewizji. Dobra znajomość branży, w której działamy oraz wyznaczenie jasnych celów biznesowych, a w dalszej perspektywie sumiennie prowadzona i optymalizowana kampania Google Adwords, przyczyni się do uzyskania wymiernych efektów przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów.  95% polskich internautów jest w zasięgu Sieci Reklamowej Google! Już wiesz co to jest Google AdWords? Zacznij reklamować się z Adwords już dziś!

darmowa wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies