Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

2 komentarze

Firma w Google Maps – jak założyć krok po kroku

Firma w Google Maps – jak założyć krok po kroku - zdjęcie nr 1

Firma w Google Maps – jak założyć krok po kroku - zdjęcie nr 2

Firma w Google Maps – jak założyć krok po kroku - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Firma w Google Maps – jak założyć krok po kroku

Zamknij

Moja firma w Google Maps – jak i po co?

Google Moja Firma jest jednym z podstawowych narzędzi reklamowania firmy lokalnej. Jest to usługa całkowicie darmowa dostępna dla każdego użytkownika serwisu Google. Stworzenie konta Google Moja Firma może zwiększyć szanse na pojawienie się wizytówki zarówno na Mapach Google jak i w wynikach organicznych. Będzie ona uwzględniała informacje o firmie takie jak adres, numer telefonu, godziny otwarcia czy typy przyjmowanych płatności.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Tworzenie oraz weryfikacja konta Google Moja Firma

  1. Po zalogowaniu na swoim koncie Google wejdź na stronę i zaloguj się.
  2. Zostaniemy przeniesieni do okna wyboru nazwy naszej firmy

google moja firma

  1. Następnym krokiem będzie dokładne podanie lokalizacji firmy. Należy tutaj pamiętać, że pod ten adres przyjdzie kartka z kodem weryfikacyjnym. Możemy tutaj również zaznaczyć, iż świadczymy usługi na pewnym obszarze i dojeżdżamy do klienta. W takim przypadku będziemy mogli określić obszar na podstawie kodu pocztowego, dokładnych miejsc (na przykład miast) lub poprzez wskazanie promienia wokół naszej firmy.

google moja firma jak założyć

4. Kategoria naszej firmy. Będzie ona widoczna na wizytówce naszej firmy.

jak założyć google firma

  1. Dane kontaktowe. Będą one wyświetlane użytkownikom, chcącym się z nami skontaktować. Należy tutaj pamiętać, że strona internetowa, którą podamy, powinna posiadać (na przykład w zakładce Kontakt) dane adresowe zgodne z naszą wizytówką. Dane te będą również wykorzystywane jeśli użytkownik skorzysta z funkcji wyznaczania “Trasy” do naszej lokalizacji dostępnej na wizytówce.

firma w google maps jak

6. Gdy już zakończymy wypełnianie naszych danych i stworzona zostanie nasza lokalizacja musimy ją zweryfikować.

jak założyć profil firmy w google maps

Opcja przesłania kartki przez Google jest podstawowym sposobem weryfikacji. Podajemy imię osoby kontaktowej i po wysłaniu musimy odczekać do 2 tygodni na przybycie kartki pocztowej z kodem weryfikacyjnym, który będziemy mogli wprowadzić w panelu Google My Business w zakładce “Zweryfikuj lokalizacje”. Jeżeli w możliwościach weryfikacji pojawią Ci się dodatkowe opcje jak przesłanie sms-a lub telefon warto wybrać jedną z nich, ponieważ znacznie przyspiesza to finalizację weryfikacji. Wybierając sms otrzymasz wiadomość z kodem weryfikacyjnym. Wybierając telefon po chwili zadzwoni do Ciebie automat, który poda kod do wpisania. W ten sposób w ciągu kilku chwil zweryfikujesz swoją stronę. Zdarza się, że wybranie opcji sms lub telefon nie zadziała za pierwszym razem. Nie zrażaj się wtedy, lecz spróbuj jeszcze raz – aż do skutku.

google firma jak założyć profil

7. W celu zoptymalizowania naszej wizytówki musimy ją uzupełnić i dodać godziny pracy, opis a także zdjęcia. Nie zajmie Ci to więcej niż kilka minut.

firma w google maps - jak założyć

 

Po wszystkim pozostanie Ci dopieszczenie swojej wizytówki – możesz dodać do niej filmy i zdjęcia (zarówno wnętrz jak i na zewnątrz), ale również poprosić swoich przeszłych i przyszłych klientów o dodanie opinii, co jest szczególnie ważne dla osób poszukujących kontaktu z wybranymi usługodawcami. Siła rekomendacji jest nie do przecenienia! 🙂

Co równie ważne – od niedawna – pojawiła się możliwość dodawania krótkich wpisów (max 300 słów) do swojego profilu. Możesz tam dzielić się np. zmianami, nowościami w usługach czy produktach, jak również newsami związanymi z życiem firmy. Regularne publikowanie wpisów będzie również pożyteczne dla Twojego wizerunku i pozycjonowania na mapkach Google.

Sprawdź więcej przydatnych narzędzi Google dla firm – 24 najlepszych z nich znajdziesz w naszym darmowym poradniku do pobrania tutaj!

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany