Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Dynamiczny remarketing w AdWords – pasuje idealnie!

Dynamiczny remarketing w AdWords – pasuje idealnie! - zdjęcie nr 1

Dynamiczny remarketing w AdWords – pasuje idealnie! - zdjęcie nr 2

Reklama idealna to ta promująca rzecz poszukiwaną w danej chwili przez klienta. To reklama, która po prostu czyta mu w myślach! Czy istnieje taki ideał? Tak – to remarketing dynamiczny w Google AdWords.

Remarketing dynamiczny w Google AdWords wykorzystuje prawidłowość, że personalizacja korzystnie wpływa na zainteresowanie potencjalnych odbiorców. To dopasowanie reklamy do osoby na podstawie informacji o tym, co oglądała na promowanej witrynie. Jest to reklama graficzna, a więc mocniej oddziałująca na potencjalnego klienta. Opiera się ono na 3 krokach:

  • Krok 1: Internauta odwiedza naszą witrynę i zapoznaje się z interesującym go asortymentem , usługą, częścią oferty.
  • Krok 2: Tag remarketingowy Google lub tag Google Analytics rejestrują zainteresowania potencjalnych klientów – jakie produkty oglądali. Np. w sklepie internetowym z galanterią skórzaną klientka oglądała torebki, a nie rękawiczki. Spośród torebek najbardziej interesowały ją wieczorowe i kopertówki, a nie mieszczące laptopa. Dokonała także selekcji torebek pod kątem marki.
  • Krok 3: Internaucie wyświetlane są reklamy remarketingowe w sieci reklamowej Google. Reklamy prezentują produkt, który najbardziej go zainteresował.

Reklamy remarketingowe sprawdzą się w każdej branży. Szczególnie przydatne są w przypadku sklepów internetowych – przypominają o konkretnym produkcie, który był już widziany i brany pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Remarketing dynamiczny w Google AdWords to doskonały sposób na porzucone koszyki, które dzięki tej reklamie mogą skutecznie dotrzeć do kasy.

Po co tyle reklam?

Jeśli chcemy, by remarketing dynamiczny dobrze działał, to należy przygotować reklamy graficzne odpowiadające poszczególnym elementom naszej oferty. Nie ma większego problemu w sytuacji, gdy na stronie znajduje się tylko kilka działów lub typów oferty. Np. w przypadku warsztatu może być to mechanika, roboty blacharskie, lakiernicze i okresowe przeglądy techniczne (jeśli ma je w ofercie). Wtedy zlecenie wykonania czterech różnych reklam nie jest problemem. Można także skorzystać z gotowych narzędzi do tworzenia reklam graficznych. Więcej trudności można spotkać w przypadku tworzenia reklam dla stron np. sklepów internetowych czy biur podróży. W tym przypadku warto zautomatyzować proces tworzenia reklam graficznych, by mieć odpowiedni baner dla każdego produktu z oferty czy hotelu. Trudno zlecać osobne tworzenie reklam graficznych dla każdego hotelu w Turcji znajdującego się w ofercie biura czy każdego komputera w sklepie internetowym z elektroniką.

Co powinno znaleźć się na reklamie graficznej dla remarketingu dynamicznego?

Jeśli chcemy generować automatycznie reklamy dla remarketingu dynamicznego, to warto zadbać o stworzenie uniwersalnego szablonu dla reklam. Dzięki temu żadna z nich nie będzie prezentować się niekompletnie, nielogicznie czy po prostu zabawnie (w niezamierzony sposób).

  • Tło reklamy – neutralne względem przedstawianych produktów, co nie oznacza, że musi być nudne albo zawsze białe (choć jasne tło często jest bezproblemowym i bezpiecznym wyborem).
  • Logo firmowe – budujemy świadomość naszej marki i wyróżniamy się na tle innych. Logo bardziej zapada w pamięć, a sama reklama będzie kojarzyć się z konkretną firmą.
  • Charakterystyczna czcionka – ten sam kolor, wielkość i krój czcionki we wszystkich reklamach jednej firmy np. w obrębie kampanii robi dobre wrażenie czy ułatwia skojarzenia.
  • Informacja o cenie – charakterystyczny sposób przedstawiania ceny z wykorzystaniem wspólnego prefiksu przed zmieniającą się przy różnych produktach z oferty ceną. W zależności od charakteru naszych reklam prefiksem może być: „tylko”, „ceny od”, „teraz” – możliwości jest tu naprawdę sporo.
  • Wezwanie do działania – treść przycisku call to action tak jak w przypadku prefiksu ceny może być różna. Ważne, by pasowała do charakteru reklamy. „Kup teraz”, „zarezerwuj”, „zamów”, „sprawdź”, „nie czekaj” – to tylko kilka przykładów.

Tworząc reklamy graficzne dla remarketingu dynamicznego, należy zadbać o to, by pojawiały się w kilku rozmiarach, dopasowanych do miejsc w sieci reklamowej, gdzie będą się wyświetlać. Więcej o reklamach graficznych znaleźć można we wpisie https://blog.verseo.pl/reklama-graficzna-w-google/ .

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany