Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Jeden komentarz

Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło!

Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło! - zdjęcie nr 1

Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło! - zdjęcie nr 2

Wrzesień to dla Google czas zmian. Przedstawiamy najważniejsze z nich spośród tych dotyczących Google AdWords.

Wrzesień w Google zaczął się bardzo intensywnie. Wszyscy skrupulatnie śledzą zmiany w wynikach Google, gdzie pozycje skaczą jak szalone, szukają korelacji, czyżby nowa zmiana algorytmu? Jednak i my w Adwords mamy kilka ważnych zmian na które warto zwrócić uwagę. Zmiany w Adwords i w wynikach Google dzieją się na zupełnie różnych płaszczyznach, ale od dawna zauważyliśmy, że dziwnym trafem zbiegają się w zbliżonym czasie. 😉

Co się zmieniło w Adwords? Bardzo dużo. Od 25 sierpnia mamy możliwość ustawiania modyfikatorów stawek na 3 różne typy urządzeń.
Dla przypomnienia mamy 3 kategorie urządzeń w AdWords:

  • Komputery,
  • Komórki wyposażone w przeglądarkę z pełną funkcjonalnością,
  • Tablety wyposażone w przeglądarkę z pełną funkcjonalnością.

Do tej pory mogliśmy tylko dostosowywać stawki na poziomie komórek w zakresie od -100% do +300%. Jeśli mieliśmy kampanie w której zauważyliśmy, że ruch z komórek gorzej konwertował, można było obniżyć stawki dla tego ruchu używając modyfikatora w wybranym przez nas zakresie (lub całkowicie go wykluczyć)).
Nie działało to jednak w drugą stronę, nie mogliśmy ustawić modyfikatora dla komputerów i tabletów w celu odpowiedniego dostosowania stawek. Generowało to wiele problemów, gdy chcieliśmy targetować kampanie tylko na komórki. Oczywiście są specjalne kampanie do promowania aplikacji tylko w sieci mobilnej Google itp. , ale gdy już chcieliśmy zrobić zwykłą kampanie w sieci reklamowej z wykorzystaniem grafik tylko dla komórek trzeba było używać różnych sztuczek żeby obejść te ustawienia, nie wspominając już o standardowych kampaniach w wyszukiwarce google.pl

Obecnie jednak od 25 sierpnia (jest to uruchomione już na większości kont) mamy opcje dostosowania stawek na wszystkie 3 typy urządzeń. Oznacza to, że teoretycznie możemy w tej chwili zrobić 3 takie same kampanie w wyszukiwarce google.pl na 3 różne urządzenia (w każdej z nich wykluczając pozostałe) i ustawiać różne strategie stawek dla każdej z nich. Można także mieć 3 kampanie w 1 i zarządzać stawkami poprzez modyfikatory.
dostosowanie-stawek-obrazek
Co w praktyce lepiej się sprawdzi? Na pewno kampania 3w1 będzie mniej pracochłonna. Trzeba się jednak dobrze zastanowić czy rozdzielanie kampanii na 3 różne typy ma sens z biznesowego punktu widzenia i czy na pewno zapewni nam to lepsze wyniki – w końcu mając wszystkie ustawienia w jednej kampanii mamy więcej wymiarów, przez które możemy zarządzać kampaniami.
Myślę, że każdy fanatyk AdWords sam zrobi odpowiednie testy i wysunie własne wnioski. I jak to z AdWords bywa w jednej branży dane ustawienia mogą się świetnie sprawdzić, a w innej będzie trzeba odwracać ustawienia. Zawsze jednak dobrze mieć wybór, by samodzielnie ocenić użyteczność tej zmiany. Jest to mała, ale bardzo istotna zmiana.

Drugą ważną zmianą, jest zmiana w sposobie obliczenia wyniki jakości w Google Adwords, niezwykle ważnego czynnika, który ma znaczący wpływ na ostateczne stawki jakie płacimy za klik.
Do tej pory każde słowo kluczowe w systemie miało wynik jakości – jeśli było nowe, to domyślnie miało ustawiony wynik jakości 6/10. Obecnie dodano jeszcze dodatkowy warunek, że każde słowo kluczowe musi wygenerować odpowiednią ilość kliknięć i wyświetleń, żeby system mógł dla niego dokładnie obliczyć wynik jakości. Gdy nie będzie wyniku jakości zobaczymy przy danym słowie kluczowym znak „—„. Co ważne, będziemy mogli filtrować słowa kluczowe po „–” , choć nie będą one widoczne w raportach i regułach automatycznych.
Co to oznacza w praktyce? Gdy robimy kampanie na tzw. „długi ogon” i zbieramy ruch z wielu niszowych słów kluczowych może się okazać, że w pierwszej fazie na wiele z nich nie będzie miało przypisanego wyniku jakości. Z drugiej strony kampanie tego typu będą miały mniejszy wpływ na Wynik Jakości w naszych standardowych głównych kampaniach.

Niebawem przekonamy się co oznaczają te zmiany w praktyce.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło! - zdjęcie nr 5

    Paweł

    16 wrz 2016, 21:54

    Zmiany z pewnością ciekawe. Szczególnie jeśli chodzi o możliwość dostosowania stawek na tablety i komputery. Z pewnością jest to pole do jeszcze lepszej optymalizacji kampanii.