Dodawanie tagu Google Search Console do strony internetowej

    Weryfikacja przez Google i dodanie naszej strony do platformy Google Search Console jest bardzo istotna z punktu widzenia optymalizacji. Taki zabieg znacznie przyśpiesza zaindeksowanie naszej stronie w wyszukiwarce i poprawienie jej wyników wyświetlania.

    Będziemy mogli również prowadzić odpowiednie działania i monitorować nasz serwis. Są różne metody, dzięki którym możemy zweryfikować naszą witrynę np. poprzez wgranie na serwer pliku weryfikacyjnego lub użycie menedżera tagów Google. W tym wpisie poruszony zostanie temat weryfikacji poprzez odpowiedni tag html dodawany do kodu naszej strony. Poniżej objaśnienie krok po kroku jak dodać taki tag i zweryfikować naszą stronę w Google.

    Krok 1
    Należy zalogować się do platformy Google Search Console (przez konto Google).
    konto
    Krok 2
    Na głównej stronie Seach Console kliknąć przycisk „DODAJ” w prawym górnym rogu strony.
    screenshot-www.google.com 2016-07-08 11-34-42
    Krok 3
    Wpisujemy adres strony, którą chcemy zweryfikować i kliknąć „Dodaj”.
    screenshot-www.google.com 2016-07-08 11-11-08
    Krok 4
    Wybieramy metodę weryfikacji, w tym wypadku będą to metody alternatywne, a następnie weryfikacja poprzez tag HTML.
    screenshot-www.google.com 2016-07-08 11-01-21
    Krok 5
    Po wybraniu wyżej wymienionej metody otrzymujemy meta tag html z kodem weryfikacyjnym, który wklejamy do sekcji przed pierwszą sekcją w kodzie strony głównej naszej witryny (najczęściej plik index.html). Klikamy „zweryfikuj”.
    kod
    Krok 6
    Kiedy serwis postawiony jest na WordPressie, czyli najbardziej popularnym CMS-ie dodawanie tagu wygląda następująco:

    Wchodzimy do kokpitu WordPressa, a następnie wybieramy Edytor przez Wygląd -> Edytor
    worspress1

    Po prawej stronie edytora szukamy pliku header.php (nagłówek) do edytowania.
    Gdy załaduje się plik header.php możemy go zedytować i dodać nasz tag weryfikacyjny do sekcji

    wordpress3

    Kiedy tag już zostanie dodany musimy potwierdzić go w Google Search Console, klikając na przycisk „weryfikuj”, by dokończyć weryfikację.

    Krok 7
    Metoda ta opisana na przykładzie systemu ClickShop – narzędzia do tworzenia sklepów internetowych.
    Logujemy się do panelu administracyjnego i w menu Konfiguracja (po prawej stronie) wybieramy opcję Integracje -> Integracje własne.
    cliskshop
    W sekcji „Nagłówek strony -” wklejamy nasz tag: clishshop_tag

    Teraz możemy zweryfikować stronę w narzędziu Search Console, poprzez kliknięcie „zweryfikuj” i sfinalizować proces.

    Krok 8
    Gdy weryfikacja przejdzie pomyślnie otrzymamy stosowną informację. Google musi przetworzyć informacje dotyczące zgłoszonej domeny, trwa to około 24h.
    sukces

    Powiązane wpisy

    Dodaj komentarz

    Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

    Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies