Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Dlaczego warto dbać o prędkość ładowania stron internetowych?

Dlaczego warto dbać o prędkość ładowania stron internetowych? - zdjęcie nr 1

Dlaczego warto dbać o prędkość ładowania stron internetowych? - zdjęcie nr 2

Prędkość ładowania stron internetowych – ważne?

Ludzie obecnie używają swoich urządzeń mobilnych częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Nie zmienia to faktu, że wydajność stron internetowych, w tym stron mobilnych, pozostawia wiele do życzenia. Strony w większości przypadków nie spełniają oczekiwań użytkowników. Prędkość ładowania stron internetowych ma istotny wpływ na doświadczenie zakupowe, ale też na pozycję rankingową w wyszukiwarce! 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Prędkość ładowania stron internetowych – dokonaj optymalizacji jak najszybciej!

Aktualnie klienci są coraz bardziej świadomi i oczekują szybkich, odpowiednio dopasowanych stron responsywnych lub stron posiadających wersje mobilną. Niestety, niedoceniane mikro-chwile, tak ważne dla klientów, są lekceważone nawet przez największe marki na świecie.

Obecnie na rynku detalicznym około 30% transakcji jest już wykonywane przez smartfony, a średni czas ładowania strony w 2016 roku wynosił 6,9 sekundy. Co warto podkreślić – według najnowszych badań jeżeli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, 40% konsumentów porzuca ją zniecierpliwiona. Klienci, którzy poczekali do załadowania się strony w prawie 80% byli niezadowoleni z poruszania się po stornie, która w każdym wypadku powodowała wolne ładowanie się kolejnych podstron, co spowodowało brak chęci finalizacji transakcji i dokonania zakupu.

Dla właścicieli stron bardzo istotną informacją jest fakt, że nie muszą być programistami aby poprawić prędkość ładowania stron internetowych. W większości przypadków strony oparte o systemy zarządzania treścią posiadają darmowe wtyczki, które optymalizują wielkość zdjęć czy zarządzają cache strony. Warto podkreślić – klienci są mniej skłonni dokonać konwersji na stronach z długim czasem ładowania treści, a tym bardziej nie posiadających wersji mobilnej strony, ponieważ bardzo często transakcja rozpoczyna się na urządzeniu mobilnym, a kończy na komputerze.

Prędkość ładowania stron internetowych – możliwe ruchy i przyczyny.

Strona internetowa składa się z wielu elementów, do najważniejszych wpływających na czas ładowania się strony jest liczba elementów strony, liczba zdjęć na stornie oraz ich rozmiar. Im więcej elementów na stronie, tym większa waga strony i złożoność. Typowa strona dziś waży 2,486 KB i pomimo swoich niewielkich rozmiarów jest nieprzewidywalna ze względu na przechowywane dane na serwerze, które nie są zoptymalizowane. Sprawia to, że strona ładuje się niestabilnie i długo.

Jako właściciel strony możesz rozwiązać problem z czasem ładowania się strony poprzez poprawę wydajności. Oznacza to, że chcąc załadować stronę w ciągu trzech sekund konieczne jest wyeliminowanie zbędnych elementów strony, które spowalniają czas ładowania.

Kolejny element to liczba zdjęć. Do standardowych elementów graficznych zaliczamy również favicons, logo i zdjęcia produktów, które mogą zawierać do dwóch trzecich całkowitej masy strony. Rezultatem bagatelizowania liczby zdjęć oraz ich rozmiaru jest powolne ładowanie strony, a co za tym idzie w dużej mierze rezygnacja klientów z produktów lub usług oferowanych na stronie. Aby mieć pewność, że prędkość ładowania strony nie będzie spowalniana przez zdjęcia znajdujące się na stronie powinniście jako właściciele strony sprawdzić poprawność sformatowania plików. Przykładowo pliki w formacie PNG warto przekonwertować na prostą grafikę JPEG. Istnieją również zaawansowane narzędzia oraz techniki optymalizacji stron dla tych, którzy chcą wycisnąć jak najwięcej wydajności ze swojej strony internetowej.

Prędkość ładowania stron, a ilość odrzuceń.

Prędkość ładowania się strony ma bardzo duży wpływ na współczynnik odrzuceń, który mierzy odsetek osób, które opuszczają stronę bez wejścia poza pierwszą stronę. Pokazuje to, jak duże znaczenie ma prędkość ładowania się strony. Pełny czas ładowania strony (w liczbie sekund do pełnego załadowania strony), w tym zdjęcia, czcionki, kody CSS itp., miały największy wpływ na to, czy użytkownik pozostanie na stronie. Okazało się, że średni czas ładowania strony internetowej – 2,5 sekundy – powoduje dobre pierwsze wrażenie oraz pozwala na konwersję.

Więc jak można szybciej? Zacznij od zrozumienia istoty optymalizacji na swojej stronie. Pierwszym krokiem może być test skuteczność witryny za pomocą https://testmysite.thinkwithgoogle.com/

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany