Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Dlaczego tanie pozycjonowanie i seo może Ci zaszkodzić?

Dlaczego tanie pozycjonowanie i seo może Ci zaszkodzić? - zdjęcie nr 1

Dlaczego tanie pozycjonowanie i seo może Ci zaszkodzić? - zdjęcie nr 2

Tanie pozycjonowanie – czy to świetny pomysł?

Jeśli jesteś przedsiębiorcą lub też jako pracownik zajmujesz się marketingiem, zapewne natknąłeś się na tego typu oferty:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • Pozycjonowanie na 5 fraz kluczowych.
  • 100 linków katalogowych.
  • Optymalizacja on page i off page.
  • Szybkie indeksowanie w Google.

Jedynie 100 PLN/miesiąc.

Wygląda dobrze? Niektórzy faktycznie mogą się na to skusić.

Tanie pozycjonowanie czy usługi SEO są bardzo powszechne. Najczęściej kieruje się je wobec osób niedoświadczonych i niezaznajomionych z branżą. Jak wyglądają efekty korzystania z nich? W najlepszym wypadku stracisz jedynie pieniądze. Gorzej, gdy oprócz tego wciągniesz swoją stronę w poważne kłopoty, co odbije się bezpośrednio na funkcjonowaniu Twojego biznesu.

Wynajęcie złej firmy, która wykona bardzo słabą pracę, może być katastrofalne w skutkach. Wpływ ich działań nie będzie od razu widoczny, ale z czasem negatywne efekty dadzą o sobie znać.

Ten artykuł przedstawia 6 powodów, dla których nie warto patrzeć jedynie na cenę przy wyborze usług SEO. Wyjaśnia też, jakie dokładnie problemy mogą z tego wyniknąć.

1. Złe linki mogą obniżyć lub wyeliminować Twoją pozycję w Google

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie są linki. Mogą one pochodzić z różnych źródeł – z Facebooka, z blogów, czy z forum internetowego. Ogólnie zasada jest taka, że jeżeli konkurujesz z inną firmą o pozycję w Google, jest spora szansa na to, że wygra ten z większą liczbą jakościowych linków.

Jednak jest jeden problem:

Google nie wskazuje dokładnie, które linki uznaje za naprawdę wartościowe. Oczywiście istnieją pewne wytyczne, jeśli chodzi o same linki, ale nie pokrywają one wszystkich niuansów. Tak naprawdę ma to sens – dzięki skryciu pewnych szczegółów ludziom trudniej jest nagiąć system na swoją stronę.

Jak się to ma do zatrudniania firmy SEO? Otóż te najtańsze usługi zwykle będą się sprowadzać do tworzenia jak najtańszego linkowania.

Niektórzy SEO-wcy nie interesują się zbytnio jakością linków i chcą jak najtańszym kosztem przechytrzyć Google. Inni mogą wręcz nie mieć pojęcia jak poprawnie wywiązać się z tego zadania. W efekcie będą jedynie dodawać wszystkie linki, jakie mogą, aby stworzyć przynajmniej wrażenie, że czymś się zajmują.

Oczywiście może się zdarzyć, że owe linki pomogą – jeśli jednak tak się stanie, to będzie to tylko chwilowa korzyść.

Jeśli dopisze Ci szczęście, złe linki nie wyrządzą wiele problemów. Twoja strona po prostu pozostanie tam, gdzie była. Jeśli jednak dojdzie do nałożenia kary przez Google, zaczną się prawdziwe kłopoty. Nie tylko stracisz ruch, ale będziesz musiał zapłacić innej firmie, aby odwróciła efekty nałożonej kary.

2. Tanie pozycjonowanie to niskiej jakości content

Tanie pozycjonowanie i usługi SEO zapewne będą się wiązać ze słabymi treściami. Jako, że takie firmy operują na niskich budżetach, zatrudnią najtańszych copywriterów jakich mogą. Jeszcze gorzej, jeżeli po prostu ukradną teksty z innych stron.

Tak czy inaczej, odwiedzający dostrzegą nieład i niską jakość wpisów na blogi oraz opisów oferty. Trudno zachęcić klienta do współpracy, jeżeli Twoja firma sprawia wrażenie, że nie potrafi zbyt dobrze posługiwać się językiem polskim.

Zauważy to także Google. Google Panda jest wyczulony na niskiej jakości content. W efekcie znowu stracisz znaczną ilość ruchu na stronie.

3. Zła optymalizacja techniczna może sprowadzić mnóstwo kłopotów

Istnieje wiele sposobów, na jakie można zrujnować swoją stronę. Odpowiednia optymalizacja i dbanie o wszystkie technikalia jest często wyzwaniem nawet dla profesjonalistów, którzy przykładają się do swojej pracy. W przypadku tanich usług takie prawdopodobieństwo jest niestety znacznie większe.

Oto kilka problemów, jakie mogą wystąpić:

  • Źle dobrane tagi oraz kategorie, które wysyłają bezsensowne URL do Google.
  • Łańcuchy przekierowań, które tracą autorytet na każdym kroku.
  • Pluginy, które znacznie ograniczają szybkość ładowania strony.
  • Zmiana nazwy strony bez aktualizacji przekierowań, w rezultacie czego każdy link do niej prowadzący nie działa.

To tylko kilka z nieprzyjemnych scenariuszy. Oszczędzenie kilkuset złotych na pozycjonowaniu na pewno nie jest warte takiego ryzyka.

4. Tanie SEO daje krótkoterminowe efekty (czyli w sumie nie daje efektów)

Ograniczony budżet oznacza także ograniczoną czasowo kampanię. Aby SEO miało sens, należy być gotowym na długofalowe działanie. Jeśli inwestujesz jedynie na krótką metę, bardzo ograniczasz potencjalne rezultaty. Jakościowa strategia SEO rozbudowuje się z każdym kolejnym krokiem. W ten sposób docierasz do coraz większej liczby klientów.

To wszystko wymaga czasu – długiego czasu, podczas którego jest wykonywana jakościowa praca. W dużym stopniu „problemem” SEO jest to, że trzeba długo czekać na efekty. Tanie i złe zaplanowane działania już na starcie przekreślają wszelkie potencjalne szanse na powodzenie.

5. Niskiej jakości SEO nie będzie dostosowane do potrzeb Twojej firmy

Każda firma potrzebuje indywidualnego planu związanego z pozycjonowaniem. Podczas opracowywania strategii SEO trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników – Twoją branżę, specjalizację, ofertę, typ klientów, konkurencję i wiele więcej.

Firmy niskiej jakości będą stosowały zapewne to samo podejście do każdego, gdyż nie mają środków ani chęci, by postarać się bardziej.

6. Z niską ceną wiąże się brak doświadczenia

SEO to branża, która nieustannie się zmienia. Warto zatem skorzystać z usług kogoś, kto ma doświadczenie i orientuje się w jej niuansach. Trudno o to w sytuacji, gdy zatrudniamy kogoś jak najmniejszym kosztem. Firmy konkurujące jedynie ceną raczej nie mają środków na to, aby wyróżnić się na rynku wysokiej jakości pracownikami.

Oby SEO okazało się Twoją najlepszą inwestycją

Oprócz aktywności w mediach społecznościowych, pozycjonowanie i optymalizacja SEO jest jedną z najlepszych inwestycji pod względem ROI, jaką może poczynić firma. Jeśli posiadasz witrynę internetową, ale jej odpowiednio nie wypozycjonujesz, to praktycznie tak, jakbyś jej nie miał.

SEO może dać Ci wiele jakościowego ruchu organicznego, który przełoży się na Twoich nowych klientów. Jednak aby tak się stało, musisz już na starcie dobrze zainwestować swoje pieniądze. Pamiętaj przy tym, że tania inwestycja nie zawsze się opłaca.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany