Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Dlaczego nie widzę swojej reklamy?

Dlaczego nie widzę swojej reklamy? - zdjęcie nr 1

Dlaczego nie widzę swojej reklamy? - zdjęcie nr 2

Dlaczego moja reklama się nie wyświetla? To pytanie często zadają osoby zamawiające lub prowadzące kampanię. W takiej sytuacji warto przeprowadzić kontrolę kampanii i ustalić skąd się wzięły problemy z widocznością reklamy i jak można naprawić sytuację.

Kontrola kampanii Google Adwords nie polega na wpisaniu hasła w wyszukiwarkę Google i ocenę wyświetla się/nie wyświetla. Działanie to nie sprawdzi się zwłaszcza wtedy, gdy kampania ma wprowadzone ograniczenia związane z porą wyświetlania się czy lokalizacją geograficzną, na którą jest kierowana. Jeśli kampania ma wprowadzone takie ograniczenia, to fakt, że nie wyświetla się nam reklama (przy założeniu, że nie jesteśmy w grupie, do której kierowana jest kampania ustawieniami) świadczy o tym, że zostały one prawidłowo wprowadzone.

Diagnozy kampanii dokonamy za pośrednictwem Narzędzia podglądu reklamy. Jak to przeprowadzić?

  1. Należy zalogować się na konto AdWords.
  2. Następnie przejść na stronę google.pl/adpreview.
  3. W tym miejscu należy wpisać słowo kluczowe powiązane z kampanią i po wybraniu odpowiedniej domeny, języka i lokalizacji, kliknąć na „Podgląd”.
  4. Wtedy uzyskamy informację czy reklama wyświetla się na wybrane słowo kluczowe.

Diagnoza wykazała, że reklama się nie wyświetla. Jakie mogą być tego przyczyny i co można zrobić?

Pozycja reklamy – reklama może się wyświetlać, ale nie być na pierwszej stronie wyników Google. Jeśli pozycja reklamy ma wartość niższą niż osiem, to w takiej sytuacji reklama nie będzie wyświetlana na pierwszej stronie wyszukiwarki Google.
Co można zrobić? Jeśli zależy nam na podniesieniu pozycji reklamy, to do wyboru mamy dwa rozwiązania: podniesienie stawki za kliknięcie lub zmiana słowa kluczowego na bardziej szczegółowe.

Budżet dzienny – jeśli dzienny budżet kampanii jest niedopasowany do poziomu zainteresowania internautów – jest zbyt niski – to może dojść do spowolnienia lub wstrzymania wyświetlania reklam, tak by nie doszło do przekroczenia go. To czy budżet dzienny jest dopasowany do szacunkowego zapotrzebowania, można sprawdzić w ustawieniach kampanii, w sekcji „stawki i budżet” → „zalecany budżet”.
Co można zrobić? Rozwiązaniem w tej sytuacji jest podniesienie budżetu dziennego, tak by odpowiadał on zapotrzebowaniu. Jeśli nie możemy pozwolić sobie na podniesienie budżetu, to rozwiązaniem może być np. ograniczenie wyświetlania reklamy w określonych porach. Wtedy budżet powinien wystarczyć na cały dzień.

Wynik jakości – zbyt niski wynik jakości jest jedną z częstszych przyczyn niewyświetlania się reklamy.
Co można zrobić? Należy tak zoptymalizować reklamę, by podnieść jej wynik jakości. Na wynik jakości składają się: trafność słów kluczowych, jakość strony docelowej i czas wczytywania się strony docelowej.

Kierowanie geograficzne – jeśli kampania kierowana jest na określoną lokalizację, a my się w niej nie znajdujemy, to reklama nie powinna się nam wyświetlać. Sytuacja ta nie jest niepokojąca.
Co można zrobić? Jeśli zależy nam na większym zasięgu reklamy, to możemy zwiększyć ilość lokalizacji lub usunąć ograniczenia w tym zakresie.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Brak środków na koncie – kampania Google AdWords nie będzie działać jeśli na koncie nie będzie środków.
Co można zrobić? Zasilić konto.

Stan zatwierdzenia reklamy – po utworzeniu lub edycji reklamy każdorazowo jest ona automatycznie przesyłana do kontroli. W momencie gdy reklama oczekuje na sprawdzenie lub została odrzucona (nie spełnia wymogów), to nie jest wyświetlana – aż do momentu sprawdzenia lub usunięcia przyczyny odrzucenia.
Co można zrobić? Należy czekać cierpliwie na zatwierdzenie reklamę lub usunąć przyczyny jej odrzucenia – wtedy reklama będzie się wyświetlać.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany