digital marketing

Digital Marketing – co to jest

Digital marketing – jak sama nazwa wskazuje – to działalność reklamowa oparta na formatach cyfrowych. De facto sprowadza się to do wszelkich aktywności reklamowych firm w Internecie. W ramach sieci internetowej możemy dzielić swoje aktywności na te bardziej zorientowane na użytkowników komputerów stacjonarnych lub mobilnych, a także dokonywać innego podziału według potrzeb. W istocie jednak – tam gdzie Internet – tam i digital marketing, który ma wiele płaszczyzn.

Digital marketing – 3 argumenty

  • Mierzalność digital marketingu

Rozwiązania marketingu internetowego oferują świetne możliwości analityczne. Swoje działania w Google AdWords, na Youtube czy Facebooku możesz poddać gruntownej analizie i wyodrębnić mnóstwo wskaźników, na których akurat Ci zależy. Możesz mierzyć zasięg czy relację poniesionych wydatków do uzyskanych kontaktów czy klientów. Ilość wyświetleń, klików, czy innych reakcji na Twoje formaty reklamowe. Digital marketing to też świetne środowisko do testowania optymalnych rozwiązań. Możesz przeprowadzać testy A/B, by optymalizować swój przekaz marketingowy i zwiększać jego skuteczność, by jednocześnie oszczędzać pieniądze wydawane na reklamę w przyszłości.

  • Targetowanie digital marketingu

Działania w sieci możemy kierować do dowolnych grup odbiorców. Twoi klienci słuchają popu? A może wolą kawę niż herbatę? Wolą kupować przez internet czy w sklepie stacjonarnym? Gdzie mieszkają, co lubią, ile mają lat. Jeżeli wiesz kto jest Twoim modelowym klientem i może być potencjalnie zainteresowany, wtedy masz już połowę pracy za sobą. Narzędzia analityczne takich środowisk jak Google czy Facebook pozwolą Ci wyświetlać reklamy dokładnie tym osobom, na których Ci zależy. Dzięki digital marketing nie przepalasz pieniędzy na ruch, z którego nic nie wynika z punktu widzenia biznesowego.

  • Koszty digital marketingu

Wiele działań w digital marketingu wymaga od Ciebie jedynie… czasu! Pisać artykuły na swoim blogu możesz sam. Wchodzić w interakcję na branżowych forach czy portalach społecznościowych również. Możesz odpowiadać na dziesiątki pytań potencjalnie zainteresowanych osób i budować markę swoją, jak i swojej firmy. Jeżeli jednak możesz pozwolić sobie, by dokonać wydatku, wtedy nie czekaj. Jest to inwestycja, która przyspieszy Twój rozwój. Klienci muszą Cię znaleźć i to tam gdzie szukają. A gdzie obecnie szukamy informacji na temat usług i produktów? No właśnie! W Internecie. Im więcej pieniędzy zainwestujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient spostrzeże Twoją działalność.

Od czego zacząć swoją przygodę z digital marketingiem?

Na moment wczuj się w swojego potencjalnego klienta. Gdzie szuka informacji o produktach lub usługach, które oferujesz? Kogo pyta o zdanie i gdzie? Biorąc pod uwagę obecne trendy, w pierwszej kolejności korzysta z rekomendacji i wyników wyszukiwania w Google. Wyszukiwarka Google to obecnie naturalne środowisko poszukiwania informacji i masz szansę zaistnieć tam dwojako.

  • Jeżeli masz czas

Oprzyj swoją stronę internetową o unikalne treści oparte na słowach kluczowych. Odpowiadaj na pytania zadawane przez klientów. Czego szukają? Na co zwracają uwagę? Czy lokalizacja ma dla nich znaczenie? Potencjalni konsumenci mają mnóstw zapytań. Jeżeli startujesz, dobrym pomysłem jest skupienie się na zapytaniach niszowych. Mały ruch, zwielokrotniony o kilka ciekawych, nawet rzadko wyszukiwanych fraz, pozwoli Ci ściągnąć uwagę pierwszych klientów w sieci. Nasyć treści słowami kluczowymi, ale upewnij się, że tekst jest wysoki jakościowo i pożyteczny dla czytelnika. Jeżeli stworzysz tekst taki, jaki sam chciałbyś przeczytać, to w organicznych – bezpłatnych wyszukiwaniach – będzie szansa na wysoką pozycję. Pamiętaj – kluczowe jest znalezienie się w top10. Dalsze pozycje – szczególnie dla rzadko poszukiwanych słów czy fraz – niestety nie będę miały istotnego znaczenia.

  • Jeżeli nie masz czasu

Skorzystaj z narzędzia Google AdWords. Nawet mały wkład finansowy, pozwoli Ci wyświetlać się na górze wyników wyszukiwania dla poszczególnych fraz i słów, które są wyszukiwane przez potencjalnych klientów Twojej firmy. Możesz to robić sam, lub zlecić to agencji. Działając sam oszczędzasz na prowizji, ale zapewne nie będziesz posiadał doświadczenia, które pozwoli Ci mierzyć wyniki konwersji pod wieloma względami i tym samym optymalizować kampanię. W efekcie – może się okazać – że działania prowadzone przez agencję, nawet z uwzględnieniem prowizji, będą efektywniejsze i przyniosą Ci większy ruch oraz przychód. W tym przypadku agencja jest bezpośrednio zainteresowania tym, by wyniki kampanii były dla Ciebie satysfakcjonujące.

W Verseo oferujemy opiekę dedykowanego Tobie specjalisty Google AdWords oraz wsparcie narzędzie Verseo Campaign Manager, które zbierając duże ilości informacji, dokonuje nawet tysięcy zmian na dobę w Twoich kampaniach co zdecydowanie je usprawnia. Możesz zamówić u nas darmową wycenę i sprawdzić co możemy Ci zaproponować w tym zakresie.

Powodzenia!  

darmowa wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2018 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies