Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Czynniki wpływające na decyzje zakupowe

Czynniki wpływające na decyzje zakupowe - zdjęcie nr 1

Czynniki wpływające na decyzje zakupowe - zdjęcie nr 2

Czynniki wpływające na decyzje zakupowe - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Czynniki wpływające na decyzje zakupowe

Zamknij

Decyzje zakupowe – co na nie wpływa?

Odwiecznym problemem każdego sprzedawcy działającego w warunkach gospodarki wolnorynkowej, jest znalezienie skutecznego sposobu na przyciągnięcie klienta. Fakt że  mamy do czynienia z najostrzejszą konkurencją w handlu od wieków, nie powoduje że współczesny przedsiębiorca ma ułatwione zadanie. Przeanalizowanie jak klienci podejmują decyzje zakupowe może przełożyć się na konkurencyjność naszej oferty produktowej. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Rozwój internetu i jego powszechna dostępność oraz wygoda związana z jego używaniem, jeszcze bardziej zaostrza wyścig o podbicie konsumenckich serc. W jaki sposób w tak ekstremalnych warunkach wschodzące gwiazdy rynku e-commerce, mogą przyciągnąć potencjalnego klienta? Niejeden właściciel internetowego sklepu spędza bezsenną noc myśląc i kalkulując: “co zrobić aby mój biznes był atrakcyjny dla kupujących i aby do niego wracali?”

Z pomocą przychodzą przysłowiowi “amerykańscy naukowcy”. Przeprowadzili badanie mające na celu określenie “co wpływa na decyzje zakupowe klientów w Internecie”. Po żmudnych testach ludzkich zachowań, analizie rynku i setkach godzin spędzonych przy wyciąganiu wniosków, udało się stworzyć poniższy ranking:

  • Szczyt podium zajmuje cena, z 91 procentowym wynikiem – jak się okazuje każdy lubi oszczędzić, czy inaczej – nikt nie lubi przepłacać.
  • Drugie miejsce zostało zajęte przez bezpieczeństwo zakupów. U 89 procent konsumentów świadomość że nasze ciężko zarobione pieniądze nie zasilą konta złodziei i oszustów, ma duże znaczenie.
  • Ostatnie miejsce na podium z 87 procentowym wynikiem, stanowi gwarancja zwrotu pieniędzy. Każdy może się pomylić, a możliwość cofnięcia nietrafionego zakupu istotnie motywuje do jego dokonania (w Polsce to akurat zagwarantował nam ustawodawca).

Poza konkursem można dodać, że tuż za podium z wynikiem 85 procent usytuowała się szybka dostawa. Choć moim zdaniem ten czynnik nie zawsze bezpośrednio zależy od sklepu, a często od firmy dostarczającej przesyłkę.

Źródło: Internet Retailer / Trusted Shops

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany