Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Content commerce – co to jest?

Content commerce – co to jest? - zdjęcie nr 1

Content commerce – co to jest? - zdjęcie nr 2

Szukasz sposobu na zwiększenie ruchu i konwersji? Chcesz zadbać o kwestie wizerunkowe, prowadząc dobry PR? Poznaj istotę content commerce – to rozwiązanie, dzięki któremu dotrzesz do użytkowników Internetu, zmieniając ich w realnych klientów. Sprawdź, na czym to polega.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Content commerce – co to?

Content marketing to jedna z wiodących strategii marketingowych, która odpowiada za potrzeby docelowego odbiorcy. Stanowi alternatywę dla klasycznej reklamy, która – poprzez nakłanianie do zakupu – w praktyce niejednokrotnie zniechęcała do składania zamówienia. I to właśnie z tej strategii wywodzi się content commerce – technika pozwalająca zdobywać użytkowników poprzez treść wysokiej jakości.

Jak działa content commerce?

Content commerce funkcjonuje na podobnej zasadzie jak content marketing i jednocześnie zawiera w sobie elementy marketingu afiliacyjnego. Istotą jest tworzenie różnego rodzaju treści, w których zamieszczane są linki afiliacyjne. Użytkownik trafiający na tekst klika w link, w efekcie czego teksty zaczynają zarabiać.

Jak to wygląda w praktyce? Załóżmy, że sprzedajesz drony. Przygotowujesz artykuł porównujący konkretne modele sprzętu. Użytkownik zainteresowany zakupem chętnie zapozna się z poradnikiem, a następnie kliknie w link i przeniesie się do oferty sklepu. Zwiększy to szansę na dokonanie zakupu. Treść nie dotrze bowiem do przypadkowej osoby, ale użytkownika faktycznie zainteresowanego dokonaniem transakcji. Dzięki praktycznym poradom lub recenzji, będzie wiedzieć, jaki sprzęt spełni jego oczekiwania. Kliknie w odpowiedni link, by zostać przeniesionym do sklepu, w którym może dokonać transakcji. Cały proces odbywa się zaledwie kilkoma kliknięciami, co również wpływa pozytywnie na decyzję zakupową.

Jakie korzyści niesie content commerce?

Content commerce to rozwiązanie, które niesie za sobą wiele korzyści. Pozwala na osiągnięcie założonych celów biznesowych, tj. zwiększenie sprzedaży, wzmocnienie wizerunku itp. A to wszystko w sposób całkowicie nienachalny i skierowany przede wszystkim w stronę potrzeb i oczekiwań klienta.

Dlatego content commerce stanowi doskonałą alternatywę, dzięki której można pozyskać klientów, zamieniając ich w realnych użytkowników. Technika zakłada bowiem dostarczanie wysokiej jakości, spersonalizowanej treści – takiej, która będzie przydatna z punktu widzenia potencjalnego nabywcy.

Czy content commerce działa?

Dobrze poprowadzone działania z zakresu content commerce z pewnością przynoszą zadowalające efekty. Potwierdzają to również wyniki badania przeprowadzonego przez portal ekomercyjnie.pl – konwersja zapewniana przez platformy partnerskie polecające produkty ze sklepów jest nawet o 5,44% wyższa w porównaniu z ruchem organicznym. Wynika to z kilku powodów:

  • treści i linki docierają do osób, które mogą być zainteresowane promowanymi produktami,
  • reklama ma przyjemną formę – nie jest nachalnym przekazem, lecz niesie za sobą wartościową treść.

Content commerce pomaga zdobyć wyższe pozycje w Google

Dobrej jakości treść od zawsze jest mile widziana przez Google. Dlatego w wartościowych tekstach, które są odpowiednio nasycone słowami kluczowymi, drzemie spory potencjał z punktu widzenia pozycjonowania.
Algorytmy Google wyróżniają wysokiej jakości treści, które otrzymują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozwala to dotrzeć na sam szczyt wyszukiwarki, co zwiększa szansę na dotarcie użytkowników do tekstów z linkami afiliacyjnymi.

Content commerce w służbie wizerunku

Działania prowadzone w ramach content commerce sprzyjają także wizerunkowi. Dzięki wysokiej jakości tekstom, użytkownik nie patrzy na firmę wyłącznie jako na sprzedawcę. W oczach jawi się także jako ekspert, który dostarcza wiele przydatnych i wartościowych treści. To z kolei może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Dobre teksty dostarczane przez eksperta budują poczucie bezpieczeństwa, co jednocześnie skłania do kolejnych wizyt w sklepie. Zamiast bowiem szukać kolejnego sprzedawcy, wrócą do znanego im eksperta – sprawdzonej firmy, na której można polegać.

Warto przy tym podkreślić, że wsparcie wizerunku w ramach content commerce dotyczy również zwiększenia widoczności produktu. Wynika to z faktu, iż informacje o przedmiocie sprzedaży docierają do znacznie większej grupy potencjalnych odbiorców.

Content commerce – od czego zacząć?

Content commerce to rozwiązanie, z którego może skorzystać każdy. Punktem wyjścia jest wartościowa treść – najlepiej w formie najbardziej przystępnej dla potencjalnego klienta.
Dobrą opcją będą między innymi:

  • poradniki,
  • rankingi,
  • recenzje,
  • zestawienia.

W treści należy umieścić linki afiliacyjne do konkretnych produktów. Dzięki temu będzie wiadomo, które teksty odpowiedzialne są za znaczną część sprzedaży.

Jako sprzedawca, możesz dołączyć do agencji afiliacyjnych, których specjalnością jest content commerce. Dzięki temu dotrzesz do grupy potencjalnych klientów, realizując założone cele marketingowo-sprzedażowe. To krok w dobrą stronę – szczególnie, jeśli są w stanie zapewnić współpracę sklepów internetowych z wydawcami.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany