Co każda firma powinna wiedzieć o Google Analytics?

Google Analytics to darmowy program Google, który mierzy i zbiera dane o zachowaniu użytkowników odwiedzających stronę internetową.

W dużym skrócie Google Analytics to darmowy program Google, który mierzy i zbiera dane o zachowaniu użytkowników odwiedzających stronę internetową.
Dzięki niemu możemy sprawdzić jak zachowują się użytkownicy na naszej stronie oraz zobaczyć które witryny cieszą się największą popularnością. Dzięki Google Analytics możemy również dowiedzieć się, czy nasza witryna wzbudza zaangażowanie odwiedzających ją użytkowników, czy może opuszczają ją zaraz po wejściu na pierwszą stronę.

 Przy użyciu Google Analytics można mierzyć konkretne zachowania naszych klientów, np. po jakim słowie dokonali zakupu, wysłali zapytanie przez formularz kontaktowy czy pobrali plik z ofertą.
Bez problemu sprawdzimy jakie źródła generują najwięcej ruchu na stronę internetową.
Jest to potężne narzędzie, które z powodzeniem mogą stosować mikro, małe, średnie i wielkie korporacje. Narzędzie bez problemu można dostosować do każdej wielkości firmy!
Na początek należy sprawdzić, czy w ogóle mamy zainstalowane Google Analytics na naszej stronie (wydaje się to oczywiste, ale niestety wiele firm ciągle nie wykorzystuje tego narzędzia).

  1. Google Analytics jest całkowicie darmowe, nie ma opłat rocznych, prowizji za używanie, itp. (istnieje wersja GA Premium, ale to jest temat dla dużych firm, więc pomijam ten wątek we wpisie). Jedyny koszt to ewentualne opłaty za czas poświęcony na wdrożenie usługi (wiele agencji robi to w ramach standardowej obsługi).
  2. Jeśli posiadasz stronę internetową zapytaj jej twórcę czy utworzył konto Google Analytics (jeśli tak poproś o dostęp).
  3. Możesz to również sprawdzić sam. Użyj przeglądarki Chrome i pobierz dodatek Tag Assistant (by Google).
    Po instalacji wejdź na swoja stronę internetową, kliknij w prawym górnym małe okienko i wybierz opcję „check this page now”.analitics1
    Jeśli usługa jest zainstalowana, pojawi się informacja na ten temat, jeśli nie – pojawi się komunikat „no Analytics tag”
    Przy okazji, można sprawdzić, czy kod jest zainstalowany poprawnie (kolor zielony). Jeśli widzisz kolor czerwony, należy poprawić instalację kodu, gdyż w przeciwnym razie dane pobierane do analizy mogą nie być pełne (lub w ogóle ich nie ma).
  4. Jeśli używasz re-marketingu, na stronie powinna się znaleźć informacja, że strona wykorzystuje ciasteczka „Cookies”.
  5. Jeśli chcesz zbierać dodatkowe dane o swoich użytkownikach, jak np. dane demograficzne, należy dodatkowo aktywować tę funkcje w Google Analytics.
    analytics2
  6. Jeśli chcesz tworzyć listy re-marketingowe poprzez Google Analytics, powinieneś dodatkowo aktywować tę funkcje w Google Analytics (kiedyś trzeba było specjalnie modyfikować kod Google Analytics, dzisiaj nie ma już takiej potrzeby!)
    analytics3
  7.  Warto sprawdzić także, czy kod śledzenia Google Analytics na Twojej stronie jest aktualny (kod Google Analytics Universal)
  8. Zastanów się, co chcesz mierzyć na swoje stronie. Masz nieograniczone możliwości, np.:
    • przejście do zakładki kontakt,
    • dokonanie zakupu,
    • przejście do zakładki oferta,
    • dokonanie zakupu z rozbiciem na poszczególne etapu procesu (sprawdzimy czy kupujący nie rezygnują z zakupu podczas jednego z etapu),
    • pobranie pliku,
    • kliknięcie przycisku, maila,
    • dłuższy czas na stronie niż x,
    • stronę z błędem 404 (łatwo sprawdzisz czy nie ma błędów na stronie),
    • obejrzenie filmu,
    • itd.
  9. Sprawdź, czy konto Google AdWords jest połączone z Google Analytics. Tylko wtedy wszystkie dane z kampanii będą dokładnie mierzone w Analytics.
    analytics4
  10. Google Analytics daje Ci dostęp do wielu ciekawych raportów, np.:
    • źródła ruchu z podziałem na realizację celuanalytics5
    • kanały ścieżek pogrupowane wg sprzedaży (jeśli posiadasz sklep internetowy, możesz śledzić sprzedaż w ujęciu wartości sprzedaży)analytics6
    • kanały ścieżek pogrupowane wg sprzedaży (jeśli posiadasz sklep internetowy, możesz śledzić sprzedaż w ujęciu wartości sprzedaży)analytics7
    • najpopularniejsze i najbardziej wartościowe strony w obrębie całej witryny internetowejanalytics8

    Można tworzyć dowolne raporty zestawiając ze sobą wybrane dane do analizy efektów.
    Nie trzeba oglądać 200 raportów – można je zamienić na 2-3 raporty kluczowe dla Twojego Biznesu, na podstawie których można wyciągnąć wnioski, które najlepiej się sprawdzą w Twoim przypadku.

  11. Można tworzyć gotowe panele informacyjne przedstawiające kluczowe dane na wybrane zagadnienie,
    np. wydajność naszej strony internetowej

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies