Case study: optymalizacja kampanii Google AdWords o średnim i dużym budżecie

W przypadku kampanii AdWords znaczenie ma każda złotówka. Dlatego tak istotna staje się optymalizacja kampanii. Rezultaty działań optymalizacyjnych są szczególnie dobrze widoczne w przypadku kampanii o średnim i dużym budżecie. Ten case study odnosi się do takiej właśnie kampanii.

Opisywana kampania miała budżet wielkości 2500 złotych, służyła do promocji usług. Można ją określić jako „mix różnych typów kampanii”; w jej zakres wchodziły kampanie kierowane do sieci reklamowej i sieci wyszukiwania, remarketing, reklamy tekstowe i graficzne, kampania typu „call only” . W trakcie trwania kampanii testowane były także różne strony docelowe kampanii; eliminacji z treści reklam ulegały te najsłabiej konwertujące. Wymagało to codziennej obserwacji statystyk i ich analizowania. Zmianom ulegały nie tylko adresy podstron umieszczane w reklamach, ale także całe treści reklam. Optymalizacja kampanii obejmowała także efektywną optymalizację stawek.

Rezultat przeprowadzonych zmian optymalizacyjnych widoczny jest na poniższym zestawieniu. Selection 1 przedstawia dane dla kampanii sprzed optymalizacji, Selection 2 to wyniki osiągane przez kampanię po przeprowadzeniu optymalizacji.

Najbardziej widocznym rezultatem przeprowadzonej optymalizacji jest zwiększenie ilości konwersji o 7% (parametr konwersji, opisany na zestawieniu jako conv) przy jednoczesnym obniżeniu wydatków na reklamę o 20% (cost). Znaczącemu obniżeniu uległa ilość wyświetleń (impr), co wskazuje na to, że reklama w bardziej precyzyjny sposób została dopasowana do konkretnych zapytań internautów. Wyeliminowanie wyświetleń na nieprecyzyjne lub niezwiązane z ofertą firmy hasła przełożyło się na redukcję ryzyka przypadkowych kliknięć, nieprowadzących do dokonania transakcji, lecz generujących koszty. Znalazło to odzwierciedlenie w zmniejszeniu ilości kliknięć (clicks). Pośrednim rezultatem tej optymalizacji stało się też obniżenie średniego kosztu jednego kliknięcia (avg CPC) – niedopasowanie lub słabo dopasowane reklamy do zapytań kosztują więcej. Lepsze dopasowanie reklamy do zapytań łączy się z CTR – współczynnikiem klikalności wyliczanym na podstawie ilości wyświetleń reklam i ilości kliknięć w nie. W tym przypadku optymalizacja kampanii zwiększyła współczynnik CTR o 56%.

Podsumowując, podstawowymi korzyściami z przeprowadzonej optymalizacji tej kampanii stały się: obniżenie wydatków na kampanię przy jednoczesnym wzroście jej skuteczności oraz lepsze dopasowanie kampanii do wyszukiwań internautów, co przełożyło się na obniżenie kosztu pojedynczego kliknięcia, zmniejszenia ryzyka kliknięć w reklamę bez intencji dokonania transakcji. Przeprowadzona optymalizacja wraz ze zmianami w treściach reklam i ich kierowaniu dostarczyły także informacji na temat tego, które reklamy najlepiej sprawdzają się w promocji usług.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies