Case study: kampania Google AdWords promująca produkty finansowe

Tym, co pozwala ocenić skuteczność kampanii, jest ilość konwersji. Efektem udanej optymalizacji kampanii może być zmniejszenie ilości wyświetleń i kliknięć, zwiększenie kosztów prowadzenia kampanii przy jednoczesnym wzroście ilości konwersji o 70%. Ten case study wskazuje, że działania związane z optymalizacją kampanii podporządkowane powinny być właśnie zwiększeniu ilości konwersji.

Omawiany przypadek dotyczy kampanii prowadzonej dla firmy oferującej produkty finansowe. Informacja ta ma znaczenie ze względu na to, że reklamy w tej branży nie należą do tanich, a konkurencja jest znaczna. Przygotowana kampania kierowana była na sieć wyszukiwania i sieć reklamową. Początkowy jej budżet wynosił 12,5 tysiąca złotych, po optymalizacji wzrósł do 15 tysięcy. Na optymalizację kampanii składały się następujące działania: selekcja i dobór najbardziej efektywnych treści reklam, słów kluczowych i dokonywania wykluczeń, testowanie rozmaitych ustawień kampanii (wyświetlanie na urządzenia mobilne, a także pora dnia i tygodnia wzmożonych lub ograniczonych wyświetleń). Osobna optymalizacja została przeprowadzona także dla kampanii w sieci reklamowej. Dotyczyła ona przede wszystkim wyboru najlepszych miejsc docelowych oraz odpowiedniego kierowania na zainteresowania i tematy. Celem tak przeprowadzonej było dotarcie do osób zainteresowanych usługami klienta.

Rezultat przeprowadzonych zmian optymalizacyjnych widoczny jest na poniższym zestawieniu. Selection 1 przedstawia dane dla kampanii sprzed optymalizacji, Selection 2 to wyniki osiągane przez kampanię po przeprowadzeniu optymalizacji.

Kampanię sprzed optymalizacji określić można jako mającą dużą ilość wyświetleń (wskaźnik impr) i kliknięć (clicks). Oba wskaźniki zostały obniżone o kilkadziesiąt procent. Było to efektem „przeglądu” słów kluczowych dla kampanii i wprowadzenia wykluczeń. Wyraźne obniżenie ilości wyświetleń (impr) wskazuje na to, że reklama w bardziej precyzyjny sposób została dopasowana do konkretnych zapytań internautów. Przełożyło się to na eliminację wyświetleń na nieprecyzyjne lub niezwiązane z ofertą firmy hasła, owocujące przypadkowymi kliknięciami, nieprowadzącymi do dokonania transakcji, lecz generującymi wydatki. Optymalizacja treści reklam sprzyja eliminacji niekonwertujących kliknięć w reklamy. Efektem optymalizacji stał się wzrost wskaźnika CTR – relacji wyświetleń reklamy i kliknięć na nią. Wzrósł on o 100% (wskaźnik CTR). Wcześniej reklamy były często wyświetlane (nawet w relatywnie przypadkowych kontekstach), nie były jednak na tyle interesujące, by zachęcać do kliknięć (biorąc pod uwagę jak bardzo były widoczne).
Porównując średni koszt za kliknięcie sprzed i po przeprowadzeniu optymalizacji można dostrzec, że wzrósł on. Jest to także efekt rezygnacji z reklam na wyrażenia o znikomej ilości wyszukiwania i bardzo niedużej konkurencyjności (lub praktycznie jej braku). Eliminacja takich nieprzydatnych z promocyjnego punktu widzenia reklam przełożyła się na statystyki dotyczące ceny za kliknięcie.

Celem przeprowadzonej optymalizacji kampanii stało się zwiększenie ilości konwersji. Przed jej dokonaniem wskaźnik konwersji wynosił 0,5%, po optymalizacji wzrósł do ok. 2,4% – oznaczało to zmianę parametru conv rate o 374%. Sama ilość konwersji wzrosła o 70%. Mnożąc ilość konwersji i średnią wartość transakcji uzyskuje się informację o tym, jaką korzyść przyniosła optymalizacja kampanii dla klienta.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies