Case study: kampania Google AdWords dla produktów luksusowych

Kampania o dużym budżecie pozwala na wykorzystanie szerokiego wachlarza narzędzi Google AdWords i określenia, które spośród nich są najbardziej skuteczne w docieraniu do klientów. W trakcie testowania rozmaitych rozwiązań możliwe jest równoczesne dokonanie optymalizacji wydatków na kampanię. Niniejszy case study udowadnia, że kampania Adwords jest odpowiednim narzędziem do promocji produktów luksusowych w Sieci.

W przypadku opisywanej kampanii jej początkowy budżet, przed dokonaniem optymalizacji, wynosił prawie 32 tysiące złotych. Kampania służyła promocji sklepu internetowego z asortymentem pozycjonowanym jako „luksusowy”. Produkty luksusowe często uznawane są za trudne do promocji w Sieci i niepasujące do kampanii AdWords; wiązać ma się to z przyzwyczajeniami konsumentów luksusowych towarów, poziomem zaufania do sprzedających przez Internet czy ryzykiem dokonania zakupu towaru nieoryginalnego. Rolą kampanii było zatem także wykreowanie wizerunku sklepu internetowego klienta jako miejsca godnego zaufania.

Prowadzona kampania stanowiła „mix różnych typów kampanii”; w jej zakres wchodziły kampanie kierowane do sieci reklamowej i sieci wyszukiwania, remarketing i różne jego typy, reklamy tekstowe i graficzne. W trakcie trwania kampanii dokonywano efektywnej optymalizacji stawek w oparciu o dane dotyczące dni i godzin wejść na stronę oraz danych dotyczących urządzeń, których korzystali odwiedzający (kampania dedykowana na urządzenia mobilne). Zmianom podlegał także zestaw słów kluczowych wykorzystywanych w kampanii, treść reklam i ich kierowanie na poszczególne podstrony witryny. Optymalizacja treści reklam wiązała się z przeprowadzeniem testów A/B.
Rezultat przeprowadzonych zmian optymalizacyjnych widoczny jest na poniższym zestawieniu. Selection 1 przedstawia dane dla kampanii sprzed optymalizacji, Selection 2 to wyniki osiągane przez kampanię po przeprowadzeniu optymalizacji.

Uwagę zwraca obniżenie wydatków na kampanię po dokonaniu jej optymalizacji aż o 8 tysięcy złotych (wskaźnik cost). Obniżka ta nie wpłynęła znacząco na ilość kliknięć (clicks) – było ich mniej o 4%. Eliminacji uległy przypadkowe kliknięcia, które mogły wynikać z niejasności lub nieprecyzyjności treści reklam sprzed momentu optymalizacji. Wskaźnikiem pokazującym, że jakość reklam uległa korzystnej zmianie, jest obniżka o 24% średniego kosztu za kliknięcie (avg cpc). Niedopasowanie lub słabo dopasowane reklamy do zapytań charakteryzują się wyższym kosztem za kliknięcie. Reklama zyskała także na widoczności, osiągając średnią pozycję 1,7 po optymalizacji (avg pos). Zmianie praktycznie nie uległa ilość konwersji, jednak w zestawieniu z obniżką kosztów kampanii można mówić o bardziej korzystnej relacji pomiędzy kosztami kliknięć, a konwersją. Należy brać też pod uwagę, że równolegle do dokonywania optymalizacji przeprowadzana była selekcja najlepszych reklam, skutecznie trafiających do klientów. Wiedza ta przełożyła się na wyniki kontynuacji opisanej kampanii.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

2 comments

  1. Marcin

    Mimo wszystko wydaje mi się, że kampania dóbr luksusowych jest ogólnie łatwiejsza do wprowadzenia i przełożenia na konwersje niż jakiś bardzo tanich, powszechnych produktów.

    • Krzysztof Masłowski

      Krzysztof Masłowski

      Witam,
      Wszystko zależy od wielu czynników. Problem się zaczyna gdy mamy branże luksusowe i stawki po 30-40 PLN za klik i wydatki na poziomie 1k dziennie i więcej, wtedy zdecydowanie nie są to łatwe kampanie, duża presja wyniku, mało konwersji, wysokie koszty. Jasne, że jedna sprzedaż zarabia czasem na kampanie za cały rok dla klienta, ale i tak na pewno nie możemy powiedzieć że to łatwe kampanie. W tym case study mamy akurat stawki na poziomie 50 gr, więc całkiem przyjemne 😉

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies