Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Blog firmowy – skąd czerpać pomysły?

Blog firmowy – skąd czerpać pomysły? - zdjęcie nr 1

Blog firmowy – skąd czerpać pomysły? - zdjęcie nr 2

Blog firmowy – studnia bez dna?

Chcesz dotrzeć do nowych klientów i podtrzymać dobre relacje z obecnymi? Postaw na wysokie jakościowo treści na stronie oraz blog firmowy – jedno z narzędzi marketingowych, dzięki któremu możesz odnotować zwiększone zainteresowanie swoją ofertą. Warunek jest tylko jeden: blog musi dostarczać wartościowe treści. Sprawdź, skąd czerpać inspiracje do artykułów, by stały się przynętą.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

    • Czy wiesz, że aż 47% kupujących najpierw przegląda bloga firmowego, a dopiero potem decyduje się skorzystać z oferty (źródło: Demand Gen Report)?
    • Czy masz świadomość, że małe firmy prowadzące bloga odnotowują wzrost potencjalnych klientów o 126% (źródło: Think Creative)?
    • Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że częste publikowanie wpisów na blogu firmowym zwiększają ruch na stronie www nawet trzykrotnie (źródło: HubSpot)?

Oto główne powody, dla których warto postawić na blog firmowy. Nie chodzi jednak o to, aby witrynę zapełniać jakąkolwiek treścią. Tematyka artykułów musi być ciekawa i jednocześnie odpowiadać na potrzeby oraz oczekiwania potencjalnych odbiorców.

Zbadaj, co interesuje odbiorców

Prowadzenie bloga firmowego tylko dlatego, że tak nakazują podręczniki podejmujące tematykę marketingu internetowego, mija się z celem. W ten sposób nie osiągniesz założonych celów – nie przyciągniesz do siebie potencjalnych klientów, którzy mogliby zamienić się w stałych odbiorców. No bo kto zechce czytać artykuły, które nie wnoszą nic nowego, nie zawierają przydatnej treści. Wpisy blogowe powinny nieść za sobą jakąś wartość – tak, aby czytelnik mógł z nich „wyciągnąć” coś dla siebie.  

Jeśli chcesz dotrzeć z artykułami do jak najszerszego grona czytelników, musisz wpisać się w ich potrzeby. Dlatego pierwszym krokiem jest określenie oczekiwań. Warto dowiedzieć się, co interesuje odbiorców – tylko w ten sposób zaserwujesz im treść, która będzie stanowić odpowiedź na ich pytania czy rozwieje wątpliwości.

Dotarcie do tego, co interesuje potencjalnych odbiorców, stanowi punkt wyjścia do stworzenia odpowiednich tematów.

Blog firmowy – gdzie szukać inspiracji?

Bądź czujny – inspiracja na wpis blogowy może pojawić się wszędzie. Co jednak, gdy zbliża się data publikacji kolejnego artykułu, a wena nie chce nadejść? Oto kilka sprawdzonych metod, dzięki którym szybko dotrzesz do tematów mogących zainteresować potencjalnych odbiorców.

  • Śledź social media

Media społecznościowe to potężna porcja wiedzy o zainteresowaniach, potrzebach i oczekiwaniach potencjalnych czytelników. Stań się członkiem grup tematycznie odpowiadającym Twojej branży, by być stale na bieżąco. Śledząc wpisy i czytając komentarze, z pewnością natkniesz się na temat, który warto poruszyć na swoim firmowym blogu.

  • Przeglądaj zasoby YouTube

YouTube to jednocześnie wyszukiwarka i portal społecznościowy, który może dostarczyć sporo informacji o potrzebach Twoich potencjalnych odbiorców. Jego zasoby to doskonałe źródło inspiracji – sprawdź, jakie filmy lub kanały mają dużą liczbę wyświetleń i jakie tematy poruszają.

  • Badaj konkurencję

W śledzeniu poczynań konkurencji nie ma nic złego – jej działania mogą stanowić motor napędowy dla Twojej firmy. Nie ograniczaj się jednak wyłącznie do monitorowania oferty, ale również treści publikowanych na firmowym blogu. Nie chodzi jednak o to, aby wiernie kopiować poruszany temat. Być może – po przeczytaniu tekstu – poczujesz niedosyt lub będziesz chciał podejść do danego zagadnienia z nieco innej strony? Jeśli czujesz, że dany temat zainteresuje potencjalnych odbiorców, wykorzystaj to.

  • Czytaj komentarze

Systematycznie wracaj do opublikowanych już jakiś czas temu wpisów blogowych. Być może pod artykułami znajdują się komentarze czytelników? W wielu przypadkach mogą stanowić bardzo dobre źródło inspiracji – odbiorcy często zadają pytania, licząc na odpowiedź. Możesz je więc zebrać, tworząc artykuł lub nawet cykl artykułów oscylujących wokół tej tematyki.

  • Przeglądaj dotychczasowe wpisy blogowe

Za inspirację mogą posłużyć Ci również dotychczas opublikowane artykuły na blogu firmowym. Przejrzyj je i sprawdź, które z nich wymagają odświeżenia, a które pogłębienia. Być może pojawiają się także wpisy, które można połączyć w ciekawy cykl artykułów?

  • Monitoruj wydarzenia branżowe

Źródłem inspiracji artykułów blogowych mogą być eventy związane z branżą. Targi, konferencje, sympozja – to wszystko możesz wykorzystać. Poruszana tam tematyka może stać się punktem wyjściowym do stworzenia interesującego artykułu – nie tylko w formie relacji z wydarzeń.

  • Idź za głosem klientów

Każdego dnia otrzymujesz wiele telefonów i zapytań mailowych od potencjalnych klientów, którzy – aż do znudzenia – zadają te same pytania? Niech ich wątpliwości posłużą za inspirację do stworzenia artykułu na bloga. W tym przypadku podejmij temat, który rozwieje wątpliwości i będzie swoistą bazą wiedzy, np. na temat produktów lub usług. Jeżeli napotkasz na swej drodze jakieś pytanie, masz jednocześnie jak w banku, że ludzie poszukują odpowiedzi na nie również w wyszukiwarce Google. 🙂 

Wykorzystaj potencjał drzemiący w blogu firmowym

Blog firmowy to potężne narzędzie, które wspiera działania w zakresie marketingu internetowego. Warto wykorzystać drzemiący w nim potencjał, regularnie publikując wartościowe treści. Niesie to za sobą wiele korzyści, wśród których wymienić można m.in.:

  • wzmocnienie wizerunku

Zamieszczając wartościowe wpisy, które rozwiewają wątpliwości czytelników, stajesz się specjalistą w danej dziedzinie. To wpływa na poprawę wizerunku – w ich oczach jesteś ekspertem godnym zaufania. Duża liczba marek lekceważy znaczenia swojego know-how w branży – daje to możliwość wybicia się ponad przeciętność.

  • większa sprzedaż

Blog jest miejscem, w którym możesz zaprezentować swoją ofertę w sposób całkowicie naturalny. W artykułach wpisujących się w potrzeby odbiorców „przemycasz” gotowe rozwiązania – takie, które prowadzą prosto do Twoich produktów lub usług. Np. sprzedając koncentrat pomidorowy, możesz zainteresować swoich potencjalnych odbiorców przepisami, w których dobrze użyć właśnie koncentratu. 🙂 

  • lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania

Wartościowe artykuły, które stanowią rozwiązanie problemów czytelników, mają szansę zaprowadzić Cię na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pomoże to zwiększyć ruch na blogu, przekierowując potencjalnych klientów na docelową stronę firmową. To z kolei stwarza okazję do poprawy wyników sprzedażowych.

Blog firmowy to świetna inwestycja, której warto poświęcić sporo czasu. Pamiętaj, by dostarczać wyłącznie ciekawe artykuły podejmujące tematykę wpisującą się w oczekiwania grupy docelowej. Teraz już wiesz, gdzie szukać inspiracji, gdy dopadnie Cię copywritingowy marazm.

Blog – marketing internetowy z duszą

Firmowy blog niesie ze sobą wiele korzyści, jednak należy uważać na kilka pułapek. Posty o firmowych sukcesach czy przedstawienie swoich pracowników i partnerów biznesowych to świetny pomysł na pokazanie, że za daną marką stoją ludzie. Nie należy jednak z takimi treściami przesadzać – dla właściciela firmy informacja o tym, że dany produkt przez kolejny miesiąc świetnie się sprzedaje lub że w magazynie usprawniono system elektronicznej ewidencji, to wiadomość z gatunku tych najważniejszych. Klientów nadmierne bombardowanie takimi komunikatami zwyczajnie… nudzi.

Nie przesadź z firmocentrycznym punktem widzenia – pamiętaj, że blog powinien przede wszystkim pozycjonować markę jako eksperta w branży, ale nie może skupiać się wyłącznie na mikroświecie swojego biura. Miej również na uwadze, że branża jest zawsze znacznie większa niż Twoja marka, a klienci o tym wiedzą – udawanie, że cała gałąź ogranicza się do jednej marki to zbyt daleko idące – i nieszczere – myślenie życzeniowe. Podstawą budowy eksperckiego wizerunku jest wiarygodność.

Zwracaj też uwagę na dostosowanie tekstu pod roboty wyszukiwarek internetowych. Zysk wizerunkowy jest trudny do zmierzenia, ale wzrost pozycji w Google to już w pełni wymierna sprawa. Firmowy blog to w zasadzie nieskończone miejsce, które można wypełnić treścią – czyli także słowami kluczowymi, na które pozycjonuje się strona. Stworzenie nowego wpisu oznacza stworzenie kolejnej podstrony, indeksującej się w wyszukiwarce i podlegającej regułom SEO – wykorzystaj to.

Blog to ważny sojusznik marketingu internetowego!

Chcesz wiedzieć więcej o blogowaniu w biznesie? Ściągnij mój poradnik i zacznij już dzisiaj przygodę z konwertującymi treściami! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany