Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Black Friday, Google Ads i mobile – trójkąt doskonały!

Black Friday, Google Ads i mobile – trójkąt doskonały! - zdjęcie nr 1

Black Friday, Google Ads i mobile – trójkąt doskonały! - zdjęcie nr 2

Black Friday, Google Ads i mobile – triumwirat gigantów

Black Friday – święto handlu i pustych portfeli w tym roku już za nami. W Verseo to bardzo intensywny czas. Jeszcze przed Black Friday musimy zaprojektować sporo kampanii, które uwzględnią ten kontekst dla naszych klientów, a później – już w trakcie trwania promocji – musimy cały czas monitorować wydawanie się budżetu, by działał poprawnie i maksymalnie efektywnie. W trakcie tego typu wydarzeń monitorowanie sytuacji jest szczególnie ważne, by klienci zyskiwali możliwie najwięcej. Dla e-commerce to naprawdę wyjątkowy dzień o czym świadczą statystyki, którymi dzisiaj się z Wami podzielimy. To statystyki naszych klientów i dobitnie świadczą o tym, że black friday to coś obok czego żaden sklep czy usługa nie powinny przechodzić obojętnie. Szczególnie jeżeli reklamują się w Google Ads! Black Friday i Google Ads to bowiem małżeństwo doskonałe i mamy na to dowody!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Wzrost konwersji o 162,5%

W Black Friday, klienci przez nas obsługiwani, zanotowali dzięki reklamie Google Ads łącznie 15500 konwersji. W przypadku piątku, który był tydzień wcześniej było to 5850 konwersji. Konwersja to cel ustawiony w kampanii, który pozwala nam zmierzyć jej efekty. W przypadku e-commerców – a to u nich branża reklamowa notuje największe skoki w takie dni – konwersją jest po prostu zakup produktu. Black Friday oznaczał zatem wzrost o 162,5%!

Koszt konwersji – spadek o 51%

Ponieważ klienci odwiedzający sklep w trakcie Black Friday są bardziej skłonni do zakupów niż zazwyczaj, koszt konwersji jest niższy. I to na tyle niższy, że wyznacza zupełnie inną opłacalność kampanii. W piątek 23 listopada średnia dla wszystkich kampanii Verseo wynosiła poniżej 13 złotych (oczywiście wchodzą w to przeróżne branże i strony – zarówno e-sklepy z zabawkami, jak i usługi prawnicze). Sumarycznie to bardzo niska kwota, która w “zwykłe” dni potrafi być 2 krotnie wyższa.

Wartość konwersji – wzrost o 174%

Wiele promocji w czasie Black Friday jest uzależniona od wartości koszyka zakupowego. Np. kup produkty za 200 złotych, a otrzymasz lakier w cenie 1zł, lub rabat 20% od zamówień powyżej 300 złotych. To – oraz odkładanie zakupów stricte na ten dzień – sprawia, że średnia wartość koszyka była wyższa w ten dzień o 174% względem piątku tydzień wcześniej.

300.000 kliknięć

W przypadku kliknięć wzrosły one do 300.000 w porównaniu do piątku tydzień wcześniej, kiedy we wszystkich kampaniach odnotowaliśmy 240.000 klików. Teoretycznie 60.000 to dużo, ale w odniesieniu do innych statystyk to stosunkowo mały wzrost. Oznacza to zatem, że faktycznie klienci wchodzili na strony z reklam z o wiele silniejszą intencją zakupową niż zazwyczaj.

Udział ruchu mobile rok do roku

Piekielnie ważna statystyka to udział ruchu mobile w kampaniach i zdecydowany wzrost zamówień z tego kanału. W 2017 roku, w trakcie Black Friday, udział komórek w kliknięciach stanowił 37% ogółu kliknięć i 31% wszystkich konwersji. W 2018 roku, kliknięcia na smartfonach to już 57% ogółu, natomiast konwersje to już 49%. Nie zdziwimy się zatem, jeżeli 2019 rok, znowu zostanie okrzyknięty “rokiem mobile”. 🙂

Podsumowanie

Potężna wartość zakupowa w czasie Black Friday wynika z kilku czynników, ale każdy z nich jest dla marketera i sprzedawcy istotny.

Po pierwsze – o tej porze roku – klienci są bombardowani informacjami o potencjalnych korzyściach wynikających z zakupu. Wszystkie reklamy zapowiadają duże obniżki i prędzej czy później znajdzie się i taka, na produkt, o którego zakupie myśleliśmy.

Po drugie – kupujący wiedzą o nadchodzącym Black Friday – odkładają zatem większe zakupy przez tydzień lub dwa – by skorzystać z nadchodzących promocji.

Po trzecie – tego dnia wydatki reklamowe zdecydowanie rosną. Nie ma bowiem możliwości, by zaistnieć na szerszą skalę bez odpowiednich nakładów.

Ale czym byłyby liczby bez postawionych wobec nich pytań? My mamy dla Ciebie trzy:

  • Z jaką agencją zrobisz przyszłą kampanię na Black Friday?
  • Jaką promocję wymyślisz, by przyciągnąć możliwie największą ilość obecnych i nowych klientów?
  • Czy Twoja strona jest przygotowana na przyjęcie użytkowników z kanału mobile?

Napisz do nas! Za darmo wycenimy działania, które przyniosą Ci korzyść i to nie tylko w trakcie czarnego piątku! 😉

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany