Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Automatyzacja marketingu – 5 propozycji.

Automatyzacja marketingu – 5 propozycji. - zdjęcie nr 1

Automatyzacja marketingu – 5 propozycji. - zdjęcie nr 2

Automatyzacja marketingu – 5 propozycji. - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Automatyzacja marketingu – 5 propozycji.

Zamknij

Prowadzenie działań marketingowych może być znacznie łatwiejsze i sprawniejsze za sprawą systemów do automatyzacji marketingu. Jeśli właśnie stoisz przed wyborem konkretnego narzędzia, poznaj systemy sprawdzone i popularne wśród firm. Porównaj ich możliwości, by wybrać rozwiązanie dopasowane do swoich potrzeb oraz oczekiwań. Automatyzacja marketingu – przynajmniej w pewnych obszarach – to zdecydowanie przyszłość działań reklamowych!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Automatyzacja marketingu

O tym, że automatyzacja marketingu cieszy się rosnącą popularnością świadczą statystyki. W 2011 roku narzędzi pozwalających na automatyzację działań marketingowych było zaledwie kilkanaście. Obecnie liczba ta jest dużo większa – to z jednej strony daje znacznie większe możliwości i dostosowanie do oczekiwań, ale z drugiej utrudnia podjęcie decyzji. Dlatego prezentujemy 5 systemów, które pozwolą na automatyzację marketingu.

  1. HubSpot

To jeden z najpopularniejszych systemów marketing automation. Duże zainteresowanie zawdzięcza swojej kompleksowości. Pozwala nie tylko na zarządzanie kampaniami mailingowymi, ale również ułatwia realizowanie działań promocyjnych, za pośrednictwem innych kanałów komunikacji.

HubSpot wspiera w prowadzeniu bloga firmowego, stron internetowych, a także landing pages. Na uwagę zasługuje również ścisła integracja z social mediami i wieloma narzędziami internetowymi jak np. wistia. System ten umożliwia:

  • śledzenie wzmianek o marce,  produktach,
  • śledzenie konwersacji,
  • planowanie postów,
  • przechwytywanie like’ów.

System udostępniany jest odpłatnie – ceny wahają się w zależności od wybranego pakietu. Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnej wersji – dla firm, które chcą rozpocząć generowanie leadów. Jest to jednak opcja dająca bardzo okrojone możliwości. Zamierzając w pełni wykorzystać potencjał marketing automation, należy zdecydować się na wyższe wersje – z opcją zaawansowanej analizy, raportowania przychodów itp.

W Verseo sami korzystamy z Hubspota i pomagamy w jego wdrażaniu w innych firmach.

  1. SalesManago

To kolejne narzędzie pozwalające na automatyzację działań marketingowych, które cieszy się popularnością wśród polskich firm. Chociaż główną przyczyną jest dostępność w polskiej wersji językowej, na korzyść przemawia wiele innych faktów, np. wsparcie techniczne na miejscu.

Jeśli chodzi o funkcjonalność, SalesManago oferuje rozwiązania typowe dla systemów marketing automation. Można liczyć zatem m.in. na monitorowanie odwiedzających stronę internetową, prowadzenie kampanii mailingowych.

Na uwagę zasługuje funkcja dedykowana firmom działającym w branży e-commerce. Chodzi o rekomendacje produktowe, które uwzględniają zachowania klienta oraz bazują na przeglądanych przez niego produktach. Dzięki takiemu rozwiązaniu, sprzedawca może jeszcze lepiej trafiać ze swoją ofertą.

SalesManago to narzędzie, które można przetestować za darmo. W ciągu 30 dni bezpłatnego dostępu można ocenić, czy sprawdzi się w konkretnym przypadku.

  1. Marketo

Jest to system, który wspomaga marketing na wielu płaszczyznach jednocześnie. Pomaga w automatyzacji wielu procesów skierowanych do obecnych i potencjalnych klientów. Jak każde inne narzędzie, umożliwia tworzenie zautomatyzowanych spersonalizowanych kampanii w wielu kanałach cyfrowych.

Wśród podstawowych funkcji wymienić można m.in.:

  • e-mail marketing,
  • optymalizację wyszukiwarki,
  • analizowanie kampanii,
  • kreator raportów,
  • kalendarz marketingowy,
  • integracja CRM.

Na uwagę zasługuje też możliwość logowania się na stronach www za pośrednictwem kont w mediach społecznościowych. Takie rozwiązanie pozwala na pozyskiwanie wielu cennych informacji o potencjalnych klientach.

Podobnie jak SalesManago, tak i ten system ma funkcję inteligentnych rekomendacji. Dzięki temu użytkownicy otrzymują podpowiedzi dotyczące materiałów, którymi mogą być zainteresowani.

Tym, co wyróżnia Marketo, jest ponadto możliwość zintegrowania systemu z innymi narzędziami wspierającymi biznes, np. SugarCRM, Salesforce.

  1. Pardot

Jest to narzędzie stworzone przez Salesforce – producenta jednego z najbardziej popularnych systemów CRM na świecie. Pozwala na pełną automatyzację marketingu B2B m.in. poprzez zarządzanie formularzami, mailingiem, landing pages. Umożliwia ponadto pomiary oraz analizowanie skuteczności prowadzonych kampanii.

Na uwagę zasługuje fakt, iż Pardot można zintegrować z wieloma zewnętrznymi narzędziami i systemami. Mowa m.in. o Salesforce Sales Cloud, Google Analytics, Google AdWords.

  1. iPresso

To zintegrowany system, który łączy w sobie m.in. takie elementy jak: e-mail marketing, zarządzanie social media, raportowanie online, a nawet e-PR. Pozwala to na prowadzenie wielokierunkowych działań – bez konieczności korzystania z kilku różnych aplikacji czy systemów.

iPresso daje dostęp do wielu podstawowych funkcjonalności, takich jak np.:

  • scenariusze,
  • mierzenie jakości i skuteczności kampanii,
  • segmentacja i scoring zdobytych leadów,
  • zbieranie opinii,
  • narzędzia do budowy lojalności,
  • możliwość integracji z systemami zewnętrznymi oraz narzędziami typu Google Analytics.

Na uwagę zasługuje także real-time marketing. Reakcja w czasie rzeczywistym – z wykorzystaniem personalizacji i dostępnych kanałów komunikacji zwiększa efektywność prowadzonych działań.

Dlaczego warto wdrożyć system marketing automation?

Chociaż popularność marketing automation rośnie, nadal mnóstwo firm zupełnie nie korzysta z potencjału drzemiącego w automatyzacji działań marketingowych. To poważny błąd, ponieważ takie rozwiązanie niesie za sobą wiele korzyści.

Automatyzacja marketingu sprawia, że:

  • otrzymujesz bardziej precyzyjne dane dotyczące potencjalnych klientów,
  • docierasz z kampanią reklamową do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą,
  • możesz jeszcze łatwiej docierać z różnym przekazem do różnych grup docelowych.

Możesz przy tym liczyć na optymalizację kosztów. Narzędzie pozwala monitorować i analizować skuteczność wdrożonych kampanii. Dzięki temu możesz wyeliminować te działania, które nie dają żadnych efektów, koncentrując się na metodach przynoszących realne zyski.

Wybierając system umożliwiający automatyzację marketingu, zacznij od określenia celów, które chcesz osiągnąć. Sporządź listę cech, które powinno spełniać narzędzie. Przetestuj też wybrane systemy – dzięki temu sprawdzisz, które rozwiązanie w pełni odpowiada na Twoje potrzeby i oczekiwania.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany