Bądź na bieżąco ze zmianami i interesującymi tematami – wykorzystaj Alerty Google!

Google co jakiś czas zaskakuje nas nowymi funkcjami. Warto je śledzić i być na bieżąco. Często ułatwiają one pracę lub są po prostu interesującą ciekawostką. Wykorzystaj Alerty Google! 

Tym razem przyjrzymy się funkcji Google Alerts – Alerty Google. Od pewnego czasu Google poprawiło możliwość śledzenia nowych wyników wyszukiwania dla wybranych fraz. Wystarczy że wejdziemy na https://www.google.pl/alerts oraz dodamy interesujące nas słowo kluczowe. W moim przypadku jest to imię i nazwisko oraz nazwa firmy.

Alerty Google widok

Od tego momentu na wskazany adres e-mail, który jest przypisany do konta Google, przychodzić będą informacje, gdy tylko w wyszukiwarce pojawi się wynik zawierający jedną z wybranych fraz.

Dodatkowo subskrypcję można zawęzić do:

  • rodzaju wyświetlanych stron,
  • języka,
  • części świata, z której chcemy otrzymywać informację,
  • liczbę oczekiwanych wyników.

Alerty Google można dowolnie dodawać, edytować lub usuwać.

Poniżej znajduje się przykładowy alert, przesłany przez Google:

widok na skrzynce google alerty

Warto upewnić się, że nasze alerty nie trafiają do folderu ze spamem. Aby temu zapobiec należy dodać adres googlealerts-noreply@google.com do kontaktów.

Funkcja Google Alerts może być bardzo przydatna do śledzenia opinii o marce, firmie lub osobie w wyszukiwarce Google.

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2017 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Regulamin szkolenia | Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies