8 przewag agencji nad freelancerem w online marketingu.

author
agencja czy freelancer

Czy agencja jest lepsza od freelancera przy wsparciu online marketingu? Znaleźliśmy 8 dowodów na to, że… tak!

Agencja czy freelancer? Oto jest pytanie! I twardy orzech do zgryzienia dla większości osób, które postanowiły zainwestować w promocję swoich produktów lub usług w sieci, decydując się jednocześnie na zlecenie tegoż zadania jednostce zewnętrznej. W zależności od tego co będzie dla nich najważniejsze, na pewno znajdą zarówno plusy, jak i minusy po każdej ze stron. Jedni będą bowiem opierać swój wybór na cenie usługi, inni na bogatym portfolio i wielu pozytywnych opiniach klientów, a jeszcze inni na tym, czy w ramach usług otrzymają full serwis od stworzenia strony, przez content, po reklamę na LinkedIn.

Znacie już nasze zdanie – tytuł niniejszego posta ujawnił wszystko. Chcecie wiedzieć dlaczego? Zachęcamy do przeczytania artykułu. Przedstawiamy w nim 8 najważniejszych powodów dla których wg nas współpraca z agencją jest lepszym rozwiązaniem. Wszystkie zaprezentowane niżej powody “wynikają” z naszego doświadczenia. Pracując w grupie, w ścisłej kooperacji z Google oraz z klientami, którzy na swojej wcześniejszej drodze dokonywali różnych wyborów jesteśmy przekonani, że agencja z kilku prostych przyczyn jest w stanie zaoferować więcej, a do jej mocnych stron należą:

    1. LUDZIE

      – pierwszym i najważniejszym powodem, który decyduje o przewadze agencji nad freelancerem jest sztab osób zasilających szeregi agencji. Dzięki zapleczu personalnemu w przypadku choroby, czy urlopu osoby obsługującej danego klienta, kampania zawsze pozostaje pod opieką kogoś znającego się na rzeczy. Mało który klient byłby bowiem zadowolony z pozostawienia projektu bez nadzoru lub konieczności wstrzymania działań na czas nieobecności specjalisty. A co by było, gdyby freelancer prowadzący kampanię sklepu online z zabawkami zaplanował urlop tuż przed Bożym Narodzeniem? Dzięki zasobom ludzkim można realizować rozbudowane kampanie. Niejednokrotnie zdarzyło nam się w Verseo prowadzić projekty, do których – ze względu na rozmiar kampanii – angażowaliśmy więcej niż jednego specjalistę. Gdyby natomiast takie zlecenie przekazać freelancerowi, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie dałby rady – chociażby ze względu na fakt, że doba ma zawsze tylko 24h. Co równie ważne, freelancer często nie ma stałych godzin pracy – może okazać się, że woli pracować w nocy, a dzień przeznaczyć na odpoczynek. Większość agencji ma natomiast stałe godziny urzędowania. W momencie podpisywania umów określane są godziny kontaktowe, a nawet maksymalny czas w jakim klienci muszą otrzymać informację zwrotną. Nawet gdyby opiekun kampanii był chwilowo niedostępny, klient zawsze może się z kimś skontaktować.

    2. TECHNOLOGIA

      – ogromną zaletą agencji jest fakt, iż posiada ona zdecydowanie bogatsze zaplecze technologiczne niż freelancer. W związku z większymi zasobami, agencja może inwestować więcej środków w swój rozwój, automatyzację, czy po prostu poszerzanie oraz ulepszanie świadczonych usług. Doskonałym przykładem inwestycji w technologię jest nasza autorska platforma optymalizacyjna – Verseo Campaign Manager. Gdyby Verseo było projektem freelancerskim, na pewno nie moglibyśmy zainwestować ani środków, ani czasu w budowę i testowanie rozwiązania, które w tej chwili pozwala naszym klientom średnio zwiększać przychody aż o 32%.

    3. KOMPLEKSOWOŚĆ USŁUG

      – dobra agencja marketingowa ma w swoich szeregach specjalistów z różnych dziedzin. Dzięki temu jest w stanie zaoferować klientowi pełen pakiet usług, np. promocję w wielu kanałach jednocześnie. Oczywiście niejeden freelancer z chęcią zbuduje stronę www, zoptymalizuje ją pod pozycjonowanie, podlinkuje, a może jeszcze zrobi reklamę na Facebook’u. Niestety takie rozwiązanie – zlecenie różnych działań jednej osobie – okazuje się często nieskuteczne ze względu na brak specjalistycznej wiedzy i praktyki, a jedynie pobieżne rozeznanie tematu. W Verseo wierzymy, że lepiej znać się dobrze na swojej działce, aniżeli na wszystkim tylko po trochu. Wszyscy chętnie wymieniamy się wiedzą i doświadczeniami, ale mamy osobnych specjalistów z różnych dziedzin – dzięki temu każdy z nas pogłębia swoją wiedzę specjalistyczną, a nie uczy się wszystkiego po łebkach.

    4. DOSTĘP DO NOWYCH ROZWIĄZAŃ

      – agencje marketingowe związane z Google najwyższymi stopniami partnerstwa mają dostęp do wielu rozwiązań, które nie dotarły jeszcze do mniejszych użytkowników kont Google Ads. Agencyjne konta jako pierwsze mogą korzystać z nowych form reklam, typów kampanii, czy innych opcji oferowanych przez Google. Mają też one dostęp do specjalistycznej grupy wsparcia oraz szkoleń prowadzonych przez ekspertów pracujących bezpośrednio dla giganta z Mountain View. Może się zatem okazać, że agencja jest w stanie zaoferować zdecydowanie więcej niż freelancer.

    5. CO DWIE GŁOWY TO NIE JEDNA

      – pracujący nad kampanią klienta specjalista agencyjny ma w swoim otoczeniu przynajmniej kilka innych osób, z którymi w razie potrzeby może przedyskutować kampanię. Niezależnie od tego, czy potrzebuje pomocy z nową branżą (z którą jego koledzy na pewno mieli już do czynienia), czy niezbędny jest mu brainstorming celem określenia najlepszych metod targetowania reklam, czy też w trakcie pisania tekstów reklamowych na chwilę schowała się wena twórcza, w agencji wystarczy rzucić hasło i zawsze ktoś pomoże, podpowie, czy wysłucha. Często na straży agencji stoją eksperci z wieloletnim doświadczeniem, osoby, które zjadły zęby na kampaniach online – tak, jak Krzysiek i Mateusz – ojcowie Verseo, którzy widzieli już chyba wszystko i sypią pomysłami oraz rozwiązaniami jak z rękawa.

    6. KONTROLA JAKOŚCI

      – niektóre agencje posiadają obecnie różnorodne systemy kontroli jakości. W Verseo nowo powstałe kampanie przekazywane są do weryfikacji przed startem drugiemu specjaliście. W ramach kontroli jakości oraz poprawy kampanii współpracujemy też bezpośrednio z Google – korzystamy z ich rekomendacji i wskazówek. Wszystko to pozwala wyłapać ewentualne błędy lub podsunąć ciekawsze rozwiązania. Większe agencje posiadają też specjalistyczne działy kontroli, których praca polega na przeklikiwaniu się przez konta oraz podsuwaniu nowych rozwiązań optymalizacyjnych. Co równie ważne, agencje dbają też o kontrolę jakości kontaktu z klientem oraz kontrolę zadowolenia klienta ze współpracy. W tym celu wysyłają ankiety, raporty oraz udostępniają różne formy kontaktu celem zebrania jak największej ilości informacji zwrotnej. Freelancer niestety nie ma kolegi obok, który w razie konieczności zerknie na kampanię. Klient natomiast w razie jakichkolwiek problemów nie będzie mógł skontaktować się z jego przełożonym.

    7. FREELANCER FREELANCEROWI NIE RÓWNY

      – wybór odpowiedniej agencji jest niezwykle trudny (tutaj znajdziecie parę informacji na co zwrócić uwagę i dlaczego warto współpracować z Verseo), natomiast wybór freelancera to dopiero wyzwanie. Praca agencji jest łatwiejsza do zweryfikowania głównie dzięki większej liczbie klientów oraz dostępnym opiniom. Ponadto żadna szanująca się agencja nie trzyma w swoich szeregach specjalistów wątpliwej jakości. W przypadku freelancerów zdecydowanie ciężej jest zweryfikować ich umiejętności, czy sprawdzić oceny. Wszak nie każdy klient pozwala o sobie mówić wszem wobec i każdemu z osobna. Dodatkowo należy pamiętać, iż nie każdy freelancer jest ekspertem lub przynajmniej specjalistą, który dla własnej wygody porzucił etat.  Jako wolni strzelcy często reklamują się też studenci chcący podreperować budżet i zdobywający pierwsze doświadczenia w branży.

    8. FORMALNOŚCI

      – i to już ostatni, ale nie mniej ważny niż poprzednie powody – sprawa związana z finansami i formalnościami. Zdarza się, że freelancerzy nie odprowadzają podatku VAT lub w ogóle nie prowadzą działalności gospodarczej, a zlecone zadania wykonują niejako na “boku”. W przypadku agencji nie ma natomiast możliwości aby zlecenie odbyło się nieformalnie, bez umowy lub poza prawem. Ponadto agencja jest jednostką o zdecydowanie dłuższej żywotności – nie zwinie ot tak manatków i nie pojedzie w Bieszczady, albo i dalej. 🙂

Podsumowanie

Mamy nadzieję, iż powyższe argumenty pokazały Wam dlaczego warto współpracować z agencją. Agencja dzięki swojej strukturze, wielkości oraz większym możliwościom może zaproponować klientowi zdecydowanie więcej niż freelancer. Oczywiście nie każda agencja proponuje takie same standardy, tak samo, jak nie każdy freelancer jest gorszym wyborem. Agencja ma jednak większe zasoby ludzkie, finansowe oraz większy dostęp do technologii, wiedzy i nowych rozwiązań. A to wszystko ma szansę przełożyć się na lepsze efekty współpracy z klientem. 

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

2 comments

  1. Marek

    Jest jedno ale, może nawet nie jedno a wiele. Ale takie najważniejsze, to utrzymanie pracowników, całej infrastruktury, biura itd. kosztuje. Freelancer z kolei koszty ma niższe i może zaproponować niższe ceny, ewentualnie w takich samych cenach może mieć lepsze efekty bo nie musi przeznaczać większości wynagrodzenia klienta na tę całą infrastrukturę. Dla dużych klientów agencja będzie jak najbardziej ok, ale ci mniejsi i średni często z powyższych powodów wybiorą freelancera. Zresztą freelancer freelancerowi nie równy. Często freelancer współpracuje z innymi osobami, podwykonawcami itp. i nawet jak jest na urlopie to robota się robi 🙂

    • Maciej Popiołek

      Maciej Popiołek

      Może być i tak – jasna sprawa. Prawdą jest, że tak jak freelancer freelancerowi nierówny, tak i nie wszystkie opisane zalety muszą być udziałem każdej agencji. Dzięki za komentarz!

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies