Ad Fraud – wyklikiwanie reklam – co to i jak sobie radzić?

author
wyklikiwanie reklam

Wyklikiwanie reklam – zagrożenia i recepty

Wyklikiwanie budżetu reklam przez konkurencję lub boty kosztowało reklamodawców 19 mld USD w 2018 r., reprezentując tym samym 9% całkowitego budżetu na reklamę Online w Stanach Zjednoczonych. Skala tego zjawiska jest zatem bardzo duża na rozwiniętych rynkach i należy się mu bliżej przyjrzeć.

Zagrożenia, które czyhają na Twoją reklamę

Według raportu Juniper Research reklamodawcy stracą w przyszłym roku na wyklikiwaniu reklam około 80 miliardów przez oszustwa, co odpowiada 51 milionom dziennie. Ta liczba, dotycząca budżetów na reklamy na urządzeniach internetowych i mobilnych, będzie nadal wzrastać, osiągając 44 miliardy dolarów do 2022 roku.

Aby uzyskać więcej informacji jak się przed tym uchronić, sprawdź nasze case study. 

Nowe badania Junipera, Future Digital Advertising – AI, Ad Fraud & Ad Blocking 2017-2022, donoszą, że podejście zakładające zamkniętą platformę, w której kampanie reklamowe ograniczają przepływ danych o skuteczności reklam do reklamodawców i wydawców, powinno zostać porzucone, tak aby skuteczność reklam była przejrzysta dla zainteresowanych stron.

Symulowane kliknięcia w reklamę, ruchy myszki i fejkowe konta w mediach społecznościowych

Według raportu wskaźniki oszustw reklamowych nadal będą rosły, co jeszcze bardziej utrudni wysiłki podejmowane przez reklamodawców w walce z oszustwami.

Niestety oszuści są coraz bardziej innowacyjni w swoich podejściach do naśladowania autentycznych działań reklamowych, w tym symulowania kliknięć, ruchów myszy i tworzenia fejkowych kont w sieciach społecznościowych.

W zależności od budżetu oszustwa mogą powodować straty sięgające nawet kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Tego typu nieuczciwe praktyki sprawiają, że budżet na kampanie online, w tym Google Ads, jest przepalany. Reklamodawca wydaje pieniądze na kliki, które nie przynoszą żadnych dalszych efektów. Jest to zjawisko dość częste – szczególnie w bardzo konkurencyjnych branżach.

„Oszuści będą nadal mocno inwestować w domeny, konta użytkowników i farmy botów, aby wyglądać na prawdziwych” – argumentował autor badań Sam Barker.

„Zainteresowane strony reklamujące będą wymagać stałej czujności przed oszustwami reklamowymi, co możliwe jest jedynie dzięki prawidłowemu wdrożeniu usług uczenia maszynowego”.

Uczenie maszynowe i wyścig o dane

Badania przewidują jednak, że sztuczna inteligencja będzie kluczowym rozwiązaniem w walce z oszustwami, dzięki możliwości analizy ogromnych ilości danych generowanych codziennie z działań reklamowych oraz minimalizowaniu strat spowodowanych oszustwami.

Platformy wykorzystujące sztuczną inteligencję będą stanowiły 74% łącznych wydatków na reklamę online i reklamę mobilną do 2022 r. Jednak wraz z nasyceniem się sztuczną inteligencją, tylko platformy demonstrujące najbardziej skuteczne algorytmy będą mogły zagwarantować pełną ochronę reklam.

Według badań platformy te będą musiały skupić się na nowych źródłach danych, aby poprawić biegłość algorytmów AI. Przykładem rozwiązania, które chroni reklamy przed oszustwem polegającym na wyklikiwaniu reklam jest Anti Click Fraud. Narzędzie to działa nie tylko dla reklam wyświetlających się w wyszukiwarce Google, ale również dla reklam display, czyli tych wyświetlających banery na stronach partnerów Google, takich jak OLX lub Onet.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

2 comments

  1. Czytelnik

    Fajnie, a gdzie jest o tym „jak sobie radzić”? 🙂

    • Maciej Popiołek

      Maciej Popiołek

      A to już z nami 🙂

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies