Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

7 porad, które pomogą Ci angażować odbiorców w mediach społecznościowych

7 porad, które pomogą Ci angażować odbiorców w mediach społecznościowych - zdjęcie nr 1

7 porad, które pomogą Ci angażować odbiorców w mediach społecznościowych - zdjęcie nr 2

Obecność w mediach społecznościowych to kluczowy element każdej strategii marketingowej. Można zauważyć, że coraz więcej firm zdaje sobie z tego sprawę i zaczyna korzystać z takiego sposobu docierania do klientów. Warto dlatego pójść za ciosem i poznać konkretne wskazówki, które pomogą Ci wyciągnąć z social mediów jak najwięcej.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Dlatego w tym artykule poznasz 7 porad odnośnie angażowania odbiorców w mediach społecznościowych.

1. Zastanów się, jaka jest Twoja grupa docelowa

Aby lepiej nakierować podejmowane działania, zadaj sobie odpowiednie pytania:

  • Dlaczego Twoja grupa docelowa jest aktywna na konkretnej platformie społecznościowej?

Być może Twój docelowy odbiorca korzysta z Facebooka do przeglądania najnowszych wiadomości z interesujących go tematów. W takiej sytuacji zamieszczaj właśnie ciekawe informacje z docelowej tematyki.
A może woli Instagrama, bo preferuje wizualny odbiór treści? Jeśli tak jest, będziesz miał większe szanse na zdobycia jego uwagi, zamieszczając jakościowe zdjęcia produktów, fotografie Twojego zespołu itp.
Jeśli jednak Twoi odbiorcy znajdują się na LinkedIn (bo pozyskujesz klientów biznesowych), najbardziej będą ich interesować wiadomości branżowe, treści, które pomogą im w rozwoju swojej kariery/firmy oraz porady odnośnie do produktywności.

  • Co Twoja grupa docelowa robi poza mediami społecznościowymi?

Jeśli sprzedajesz produkty dla właścicieli kotów, zamieszczaj ich więcej na swoich zdjęciach. Pokaż zdjęcia Twoich pracowników ze swoimi ulubieńcami. W ten sposób zwiększysz szansę na to, że potencjalny klient zatrzyma się i posłucha tego, co masz do przekazania.

2. Publikuj treści, które będą dla nich przydatne

Niektórzy przeglądają popularne serwisy społecznościowe w poszukiwaniu śmiesznych obrazków, filmików i memów. Są jednak tacy, którzy szukają tam produktów i usług, które mogą im się przydać.

Dlatego też Twoim zadaniem jest:

  1. Udzielenie odpowiedzi na ich pytania.
  2. Dostarczanie ciekawych informacji odnośnie do tego, co ich interesuje.

W przypadku wielu branż rynek jest już nasycony contentem. Świadomość tego może nieco zniechęcać do podjęcia konkretnych działań, jeśli zdajesz sobie sprawę, iż jesteś dość daleko w tyle. Warto jednak trzymać się konkretnego planu oraz dostrzegać luki, które możesz wypełnić oryginalnym contentem.

Jakiego zatem rodzaju treści możesz publikować? Oto kilka propozycji:

  • Udostępnij wpis z bloga firmowego.
  • Przekształć ów wpis w krótkie video.
  • Stwórz poradnik typu how-to w formacie video.
  • Przeprowadź z kimś wywiad.
  • Zorganizuj konkurs.
  • Przeprowadź ankietę.
  • Udostępnij ciekawy wykres.
  • Zrób wyciąg najważniejszych statystyk z blogowego wpisu.
  • Podziel się postami Twoich followersów.
  • Zadaj pytanie do swojej grupy.

3. Przygotuj się na interakcje z odbiorcami

Udało Ci się na tyle zaangażować odbiorców, że komentują pod Twoimi treściami – świetnie! Jak teraz podtrzymać z nimi kontakt? Zamiast odpisywać im po prostu „dziękuję za komentarz/polubienie”, bardziej ich zaangażuj.

Jeśli zatem ktoś przykładowo skomentował Twój ostatni wpis na blogu, możesz zadać takie pytanie, jak:

  • Jaka jest twoja ulubiona część tego wpisu?
  • Jakie wnioski wyciągnąłeś po jego przeczytaniu?
  • Czy zgadzasz się z myślami zawartymi w tekście?
  • Czy miałeś już jakieś doświadczenie w takiej sytuacji/korzystając z tego narzędzia itp.?
  • Czy próbowałeś już wcześniej którejś ze wspomnianych porad? Jeśli tak, to jakie przyniosło to efekty?

Możesz być z siebie bardzo zadowolony, gdy ktoś odpowie na Twoje pytanie. Podtrzymuj takie rozmowy, aby budować konkretne relacje z odbiorcami.

4. Twórz nagłówki, które przyciągną uwagę oraz zwiększą liczbę udostępnień

Jeśli stosujesz się do drugiej porady, na pewno chcesz, aby Twój content zyskał jak największy zasięg. Przydatne tutaj będzie tworzenie nacechowanych emocjami nagłówków.

Niektóre z najlepszych wzorów na nagłówki to:

  1. Jak [zrobić coś], co pomoże Ci [osiągnąć zamierzony wynik].
  2. [X] sposobów na [zrobienie czegoś], aby [przynieść konkretne rezultaty].
  3. Jaki jest najlepszy sposób na [osiągnięcie konkretnego celu]?
  4. Jak w [X] krokach [osiągnąć konkretny rezultat] w [X] dni?

5. Śledź, kiedy Twoja grupa docelowa jest najbardziej aktywna

Korzystaj z funkcji analityki w mediach społecznościowych, aby śledzić, kiedy Twoi odbiorcy wchodzą z Tobą w interakcje. Załóżmy, że większość Twoich odbiorców udostępnia i „lajkuje” Twoje treści wieczorami w dni powszednie – jeśli zauważysz taki wzór, publikuj content właśnie o takich porach.
Oprócz tego możesz dołączyć do udostępnianych linków tagi UTM. Pozwalają one dokładniej ustalić, jaki typ contentu generuje największe konwersje, kliknięcia oraz inne sprecyzowane cele.

6. Załóż grupę

Grupy na platformie społecznościowej to świetny sposób na zwiększenie zaangażowania jej członków. Są one na ogół bardziej towarzyskie niż zwykłe strony firmowe, ponieważ jej członkowie mogą zamieszczać swoje pytania w każdej chwili. W takim miejscu klienci mogą komunikować się sami ze sobą. Pozwoli im to poznać innych ludzi w swojej niszy.
Sam także powinieneś być aktywny w takiej grupie, aby wchodzić w rozmowy i nawiązywać relacje. Konieczne będzie także moderowanie postów, aby uniknąć spamu.

7. Bądź konsekwentny

Kiedy już zgromadziłeś wokół siebie pewną grupę, a do tego publikujesz regularnie treści, musisz kontynuować swoje działania.
Nie możesz dopuścić do sytuacji, gdy w jednym tygodniu opublikujesz ciekawy wpis, a następnie przez 3 tygodnie nie będziesz dawał oznak życia. Jest mało prawdopodobne, że Twoja grupa docelowa zostanie u Ciebie na długo, jeśli uzna, że nie masz nic nowego do powiedzenia.
Bądź konsekwentny w dostarczaniu wartościowych i wnikliwych treści, a Twoi czytelnicy będą regularnie do nich powracać. Podobnie jak powinieneś ustalić, kiedy najlepiej publikować treści, powinieneś także wiedzieć, jak często to robić.

Podsumowanie

Korzystanie z mediów społecznościowych powinno wykraczać poza zwykłe tworzenie/udostępnianie contentu. Równie ważne jest podejmowanie aktywnych działań, które pomogą go promować, a następnie przyciągnąć odbiorców na dłużej. Dzięki poradom w tym artykule na pewno Ci się to uda.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany