7 porad, które pomogą Ci angażować odbiorców w mediach społecznościowych

author
angażowanie odbiorców social media

Obecność w mediach społecznościowych to kluczowy element każdej strategii marketingowej. Można zauważyć, że coraz więcej firm zdaje sobie z tego sprawę i zaczyna korzystać z takiego sposobu docierania do klientów. Warto dlatego pójść za ciosem i poznać konkretne wskazówki, które pomogą Ci wyciągnąć z social mediów jak najwięcej.

Dlatego w tym artykule poznasz 7 porad odnośnie angażowania odbiorców w mediach społecznościowych.

1. Zastanów się, jaka jest Twoja grupa docelowa

Aby lepiej nakierować podejmowane działania, zadaj sobie odpowiednie pytania:

  • Dlaczego Twoja grupa docelowa jest aktywna na konkretnej platformie społecznościowej?

Być może Twój docelowy odbiorca korzysta z Facebooka do przeglądania najnowszych wiadomości z interesujących go tematów. W takiej sytuacji zamieszczaj właśnie ciekawe informacje z docelowej tematyki.
A może woli Instagrama, bo preferuje wizualny odbiór treści? Jeśli tak jest, będziesz miał większe szanse na zdobycia jego uwagi, zamieszczając jakościowe zdjęcia produktów, fotografie Twojego zespołu itp.
Jeśli jednak Twoi odbiorcy znajdują się na LinkedIn (bo pozyskujesz klientów biznesowych), najbardziej będą ich interesować wiadomości branżowe, treści, które pomogą im w rozwoju swojej kariery/firmy oraz porady odnośnie do produktywności.

  • Co Twoja grupa docelowa robi poza mediami społecznościowymi?

Jeśli sprzedajesz produkty dla właścicieli kotów, zamieszczaj ich więcej na swoich zdjęciach. Pokaż zdjęcia Twoich pracowników ze swoimi ulubieńcami. W ten sposób zwiększysz szansę na to, że potencjalny klient zatrzyma się i posłucha tego, co masz do przekazania.

2. Publikuj treści, które będą dla nich przydatne

Niektórzy przeglądają popularne serwisy społecznościowe w poszukiwaniu śmiesznych obrazków, filmików i memów. Są jednak tacy, którzy szukają tam produktów i usług, które mogą im się przydać.

Dlatego też Twoim zadaniem jest:

  1. Udzielenie odpowiedzi na ich pytania.
  2. Dostarczanie ciekawych informacji odnośnie do tego, co ich interesuje.

W przypadku wielu branż rynek jest już nasycony contentem. Świadomość tego może nieco zniechęcać do podjęcia konkretnych działań, jeśli zdajesz sobie sprawę, iż jesteś dość daleko w tyle. Warto jednak trzymać się konkretnego planu oraz dostrzegać luki, które możesz wypełnić oryginalnym contentem.

Jakiego zatem rodzaju treści możesz publikować? Oto kilka propozycji:

  • Udostępnij wpis z bloga firmowego.
  • Przekształć ów wpis w krótkie video.
  • Stwórz poradnik typu how-to w formacie video.
  • Przeprowadź z kimś wywiad.
  • Zorganizuj konkurs.
  • Przeprowadź ankietę.
  • Udostępnij ciekawy wykres.
  • Zrób wyciąg najważniejszych statystyk z blogowego wpisu.
  • Podziel się postami Twoich followersów.
  • Zadaj pytanie do swojej grupy.

3. Przygotuj się na interakcje z odbiorcami

Udało Ci się na tyle zaangażować odbiorców, że komentują pod Twoimi treściami – świetnie! Jak teraz podtrzymać z nimi kontakt? Zamiast odpisywać im po prostu „dziękuję za komentarz/polubienie”, bardziej ich zaangażuj.

Jeśli zatem ktoś przykładowo skomentował Twój ostatni wpis na blogu, możesz zadać takie pytanie, jak:

  • Jaka jest twoja ulubiona część tego wpisu?
  • Jakie wnioski wyciągnąłeś po jego przeczytaniu?
  • Czy zgadzasz się z myślami zawartymi w tekście?
  • Czy miałeś już jakieś doświadczenie w takiej sytuacji/korzystając z tego narzędzia itp.?
  • Czy próbowałeś już wcześniej którejś ze wspomnianych porad? Jeśli tak, to jakie przyniosło to efekty?

Możesz być z siebie bardzo zadowolony, gdy ktoś odpowie na Twoje pytanie. Podtrzymuj takie rozmowy, aby budować konkretne relacje z odbiorcami.

4. Twórz nagłówki, które przyciągną uwagę oraz zwiększą liczbę udostępnień

Jeśli stosujesz się do drugiej porady, na pewno chcesz, aby Twój content zyskał jak największy zasięg. Przydatne tutaj będzie tworzenie nacechowanych emocjami nagłówków.

Niektóre z najlepszych wzorów na nagłówki to:

  1. Jak [zrobić coś], co pomoże Ci [osiągnąć zamierzony wynik].
  2. [X] sposobów na [zrobienie czegoś], aby [przynieść konkretne rezultaty].
  3. Jaki jest najlepszy sposób na [osiągnięcie konkretnego celu]?
  4. Jak w [X] krokach [osiągnąć konkretny rezultat] w [X] dni?

5. Śledź, kiedy Twoja grupa docelowa jest najbardziej aktywna

Korzystaj z funkcji analityki w mediach społecznościowych, aby śledzić, kiedy Twoi odbiorcy wchodzą z Tobą w interakcje. Załóżmy, że większość Twoich odbiorców udostępnia i „lajkuje” Twoje treści wieczorami w dni powszednie – jeśli zauważysz taki wzór, publikuj content właśnie o takich porach.
Oprócz tego możesz dołączyć do udostępnianych linków tagi UTM. Pozwalają one dokładniej ustalić, jaki typ contentu generuje największe konwersje, kliknięcia oraz inne sprecyzowane cele.

6. Załóż grupę

Grupy na platformie społecznościowej to świetny sposób na zwiększenie zaangażowania jej członków. Są one na ogół bardziej towarzyskie niż zwykłe strony firmowe, ponieważ jej członkowie mogą zamieszczać swoje pytania w każdej chwili. W takim miejscu klienci mogą komunikować się sami ze sobą. Pozwoli im to poznać innych ludzi w swojej niszy.
Sam także powinieneś być aktywny w takiej grupie, aby wchodzić w rozmowy i nawiązywać relacje. Konieczne będzie także moderowanie postów, aby uniknąć spamu.

7. Bądź konsekwentny

Kiedy już zgromadziłeś wokół siebie pewną grupę, a do tego publikujesz regularnie treści, musisz kontynuować swoje działania.
Nie możesz dopuścić do sytuacji, gdy w jednym tygodniu opublikujesz ciekawy wpis, a następnie przez 3 tygodnie nie będziesz dawał oznak życia. Jest mało prawdopodobne, że Twoja grupa docelowa zostanie u Ciebie na długo, jeśli uzna, że nie masz nic nowego do powiedzenia.
Bądź konsekwentny w dostarczaniu wartościowych i wnikliwych treści, a Twoi czytelnicy będą regularnie do nich powracać. Podobnie jak powinieneś ustalić, kiedy najlepiej publikować treści, powinieneś także wiedzieć, jak często to robić.

Podsumowanie

Korzystanie z mediów społecznościowych powinno wykraczać poza zwykłe tworzenie/udostępnianie contentu. Równie ważne jest podejmowanie aktywnych działań, które pomogą go promować, a następnie przyciągnąć odbiorców na dłużej. Dzięki poradom w tym artykule na pewno Ci się to uda.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies