5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu stron

author
błędy w pozycjonowaniu stron

Błędy w pozycjonowaniu stron

Działania SEO są jak gotowanie: każdemu wydaje się, że umie to robić. A jak jest w rzeczywistości? Podobnie jak w świecie gastronomii: są kucharze-amatorzy, którzy mają problem nawet z przygotowaniem prostego dania i są artyści, którzy wyczarują prawdziwe dzieła sztuki na talerzu. Dobra wiadomość jest taka, że wcale nie musisz być wirtuozem, aby efektywnie przeprowadzić pozycjonowanie stron. Na czym polega więc efektywne kreowanie działań SEO? Musisz przede wszystkim wiedzieć, czego NIE robić – żeby przypadkiem sobie nie zaszkodzić. Oto 5 najczęstszych błędów w SEO.

Błędy popełniają nawet najlepsi. W końcu jesteśmy ludźmi. W świecie pozycjonowania też mogą się one zdarzyć. Czym innym są jednak drobne potknięcia, a czym innym kardynalne i groźne błędy. Tych drugich musisz unikać jak ognia. Zobacz więc, czym możesz sobie zaszkodzić i jak uniknąć takich wpadek.

  • Chaotyczna struktura strony www

Strona internetowa to absolutny fundament Twoich działań SEO. To do niej masz doprowadzić swoich potencjalnych klientów i to tu mają oni pozostać na dłużej. Wiesz już zapewne, że „content is the king” i być może zacząłeś rozbudowywać treści w serwisie. Stworzyłeś kilkanaście, kilkadziesiąt, a może więcej zakładek z nowymi tekstami – wartościowymi, ze zoptymalizowanymi nagłówkami, słowami kluczowymi… Nie widzisz efektów? Winny może być brak uporządkowania serwisu.

Aby rozwiązać ten problem, zadbaj o stworzenie hierarchicznej struktury treści. Podziel je na kategorie i podkategorie, które logicznie z siebie wynikają (np. utwórz podstronę z ofertą, a z niej poprowadź użytkownika do opisu poszczególnych usług i, ewentualnie, ich wariantów).

Pamiętaj, aby nie rozbudowywać struktury w tym modelu zbyt mocno – 3 poziomy najczęściej wystarczą. A jeżeli chcesz dostarczyć więcej treści – oprzyj strukturę na klastrach tematycznych i pillar pages. To fundament nowoczesnego inbound marketingu.

  • Sztuka dla sztuki, czyli mało wartościowe treści

Kolejny typowy błąd związany z contentem, równie poważny. Wrzucasz do swojego serwisu dużo nowych treści. Są nasycone słowami kluczowymi i publikowane regularnie. Nawet trafiają w dobre miejsce w strukturze serwisu. To jednak wcale nie oznacza, że zadziałają. Jeśli teksty nie mają wartości merytorycznej oraz nie odpowiadają realnym zainteresowaniom i problemom Twojej grupy docelowej – nie zadziałają. Dlaczego?

  1. Jeśli odbiorca trafi na przysłowiowy tekst „o niczym”, szybko się od niego odbije, a więc po prostu zamknie stronę.
  2. Google „wykryje” treści, które są nie na temat – algorytmy są wrażliwe np. na przeoptymalizowanie, a więc nadmierne nasycenie słowami kluczowymi.

Pamiętaj więc, aby publikować treści:

  1. zoptymalizowane pod SEO (z nagłówkami H1, H2 czy H3 zawierającymi słowa kluczowe),
  2. odpowiedniej długości – premiowana jest dłuższa zawartość, która przy okazji pozwala na pozycjonowanie na długi ogon,
  3. o wysokiej wartości merytorycznej – takie, które zatrzymają użytkownika na dłużej.
  • Przypadkowe wybranie keywordów

Treści na stronie internetowej powinny zostać zoptymalizowane w odniesieniu do konkretnych fraz. Jakich? Odpowiedź wydaje się oczywista: tych, które są związane z zakresem Twojej działalności. To dobry kierunek myślenia, ale brakuje jeszcze jednego istotnego kroku. Trzeba wykonać audyt SEO tych fraz oraz – w bardziej ogólnym ujęciu – wyrażeń, z których grupa docelowa korzysta w wyszukiwarkach.
Pamiętaj: słowa kluczowe wybierasz po to, aby Twoja strona wyświetlała się wysoko na liście wyników w odpowiedzi na autentyczne zapytania Internautów. Przy ich wybieraniu warto więc wziąć udział:

  1. aktualne trendy rynkowe,
  2. „konkurencyjność” fraz – a więc to, jak dobrze wypozycjonowała się na nie Twoja konkurencja rynkowa,
  3. zgodność słów kluczowych z zakresem Twoich działań.

Nigdy nie wybieraj keywordów bez eksperckiego audytu. Może to skutkować wyrzuceniem pieniędzy na pozycjonowanie w błoto.

  • Kopie treści

Część informacji na Twojej stronie internetowej może się powtarzać. Przykładowo – na stronie głównej umieszczasz ogólny opis oferowanych produktów, a na podstronach produktowych – jego rozszerzoną wersję. Rozwiązanie? Przeklejasz treści z głównej na docelową podstronę i dopisujesz drugą część, prawda? Absolutnie nie!

Algorytmy Google cenią unikalność contentu. Dlatego na każdej stronie powinny się znaleźć oryginalne, napisane od zera teksty. Takie, których nie ma nigdzie indziej.

Pamiętaj również, że bardzo dużym błędem będzie przeklejanie opisu produktów / technologii z materiałów od wytwórcy, którego jesteś dystrybutorem. To częsty „grzech” sklepów internetowych. Jeżeli nie zainwestujesz we własne, niepowtarzalne treści – tracisz w oczach Google, a pozycjonowanie jest znacznie mniej efektywne.

  • Ignorowanie meta tagów

Treści na stronie to tylko jeden z elementów, które mają znaczenie. A co z meta tagami? Jeśli zastanawiasz się, czym w ogóle są… już wiesz, że popełniasz błąd, i to poważny. Dane meta to przede wszystkim tytuł strony oraz jej krótki opis. Nie wyświetlają się na samej stronie, ale już w wynikach wyszukiwania Google – tak. To one mają za zadanie przyciągnąć odbiorcę na Twoją stronę. Są brane pod uwagę, i to w dużym stopniu, również przez algorytmy wyszukiwarki. Właśnie dlatego trzeba koniecznie:

  1. stworzyć meta tagi – ich brak to niewybaczalny grzech,
  2. zoptymalizować je – zadbać o długość zgodną z wymogami i umieścić w nich słowa klucze,
  3. zadbać o ich unikalność – każda podstrona powinna mieć niepowtarzalny zestaw meta.

Oczywiście to tylko kilka podstawowych błędów, które są popełnione przy prowadzeniu pozycjonowania. Jak ich uniknąć? Najprościej – powierzając opracowanie i wdrożenie strategii SEO ekspertom. To inwestycja, która zwróci się, i to szybciej niż myślisz!

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

1 comment

  1. Marcin

    SEO to temat rzeka.

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies