5 najczęstszych błędów, których należy unikać na LinkedIn

author
linkedin 5 błędów

Największa na świecie sieć biznesowych kontaktów zrzesza obecnie ponad 610 milionów użytkowników pochodzących z 200 krajów. LinkedIn w Polsce również ma swoich fanów – z portalu korzysta już ponad 3 mln osób. I nic w tym dziwnego – kanał ten daje możliwość poszerzenia kontaktów branżowych, budowania wizerunku marki, pozyskiwania klientów czy poszukiwania pracowników. Jest to jednak możliwe tylko dzięki umiejętnej strategii. Sprawdź, jakich błędów powinieneś unikać na LinkedIn.

Z raportu Digital 2019 przygotowanego przez zespół Hootsuite i We Are Social wynika, że konto na tym portalu ma 11% dorosłych Polaków, a na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy zasięgi prezentowanych na nim reklam zwiększyły się o 3%. LinkedIn rośnie w siłę i najwyższy czas wykorzystać go jako skuteczne narzędzie promocji.

Strona firmowa na LinkedIn

Company Page to narzędzie stworzone z myślą o firmach, które chcą komunikować się z użytkownikami LinkedIn. Miejsce, w którym można dzielić się wiedzą, pokazywać się w roli eksperta, prezentować swoje produkty i usługi oraz budować świadomość marki – również od strony employer brandingowej. Aby założyć konto firmowe na LinkedIn trzeba spełnić kilka warunków. Konieczne jest przede wszystkim posiadanie prywatnego profilu w serwisie, uzupełnionego co najmniej w 50% oraz posiadanie przynajmniej 10 osób w sieci kontaktów. Kolejnym wymogiem jest oczywiście praca w firmie, której konto masz zamiar założyć. Pamiętaj, aby posiadać firmowy adres e-mail, który będzie powiązany z Twoim kontem na LinkedIn.

#1 Brak strategii

Pierwszym najczęściej popełnianym błędem w promocji firmy na LinkedIn jest brak strategii. Portal daje ogromne możliwości reklamy marki w międzynarodowym środowisku, w dodatku bez ponoszenia bardzo dużych kosztów, ale brak wyraźnie określonych celów niestety skutecznie to uniemożliwia. Bardzo ważnym krokiem będzie zatem opracowanie dokładnej strategii, która pozwoli Ci osiągnąć założone cele. Zanim przystąpisz do działań komunikacyjnych i promocyjnych odpowiedz sobie na pytania:

  • Kto jest Twoją grupą docelową?
  • Jaka tematyka może zainteresować Twoją grupę docelową?
  • Jakie działania reklamowe realizowałeś do tej pory i na ile były one skuteczne?
  • Kto powinien zajmować się prowadzeniem konta i tworzeniem treści na stronie?
  • Jaki rodzaj contentu trafi do Twojej grupy docelowej?

W następnej kolejności zaplanuj dokładny harmonogram, uwzględniając treść oraz terminy Twoich publikacji – to pozwoli Ci na konsekwentną realizację planu i systematyczne publikowanie wartościowych dla użytkowników treści.

#2 Niekompletny profil firmy

Kompletny profil firmy na LinkedIn jest bardzo ważny – osoba odwiedzająca Twoją stronę musi mieć świadomość, że ma do czynienia z profesjonalistami. Pamiętaj też, że aż 53% użytkowników LinkedIn zapoznaje się z wiadomościami na temat firmy, a 43% z nich poszukuje informacji na temat produktów i usług.

Dodaj najważniejsze informacje o firmie – uwzględnij w opisie krótką historię jej założenia oraz wzmiankę o jej najważniejszych osiągnięciach. Pamiętaj o avatarze oraz dodaniu adresu i strony www. Określ typ działalności firmy i wskaż liczbę jej pracowników. W opisie firmy użyj fraz kluczowych istotnych dla Twojego biznesu – dzięki temu o wiele łatwiej będzie Cię znaleźć w wyszukiwarce LinkedIna. Zadbaj również, by pracownicy aktywnie uczestniczyli w życiu profilu.

#3 Zbyt nachalna reklama

Wiele firm na LinkedInie prowadzi niestety zbyt nachalną sprzedaż, która, zamiast przyciągnąć klientów, skutecznie ich zniechęca. Pamiętaj, że aż 60% użytkowników zagląda do serwisu po to, aby znaleźć w nim informacje branżowe, szczegółowe dane oraz różnego rodzaju badania. Trzymaj się zatem skutecznej zasady: 70-20-10. 70% powinny stanowić tworzone przez Ciebie merytoryczne treści, 20% to udostępnienia, a jedynie 10% pozostaje na komunikację typowo sprzedażową. Tylko w ten sposób jesteś w stanie zdobyć zaufanie swoich odbiorców i przekonać ich do wiarygodności swojej marki.

#4 Zła częstotliwość publikacji

W publikacjach na LinkedInie liczy się regularność. Często popełnianym przez firmy błędem jest z jednej strony zbyt długa cisza na profilu, a z drugiej nadmierna aktywność. Trzeba więc znaleźć złoty środek i postawić na systematyczność. Częstotliwość publikowania postów zależeć będzie od profilu działalności i grupy docelowej, ale warto pamiętać o kilku praktycznych poradach. Z badań LinkedIn wynika, że firmy publikujące około 20 postów w ciągu miesiąca docierają aż do 60% swoich odbiorców.

Warto również publikować posty w godzinach pracy – rano lub w połowie dnia. Zerkaj przy tym do statystyk i staraj się wyciągać z nich istotne wnioski. Dzięki nim sprawdzisz, jak duże zaangażowanie i jakie zasięgi wygenerowały poszczególne posty, dzięki czemu lepiej zaplanujesz kolejne publikacje. Dowiesz się też więcej na temat demografii Twoich odbiorców, co pozwoli Ci jeszcze bardziej odpowiadać na ich potrzeby.

#5 Nieuczestniczenie w grupach branżowych

Grupy branżowe na LinkedIn to nie tylko prawdziwa kopalnia wiedzy, ale również źródło cennych kontaktów biznesowych. Warto przyłączyć się do tych, które są powiązane z Twoją działalnością i aktywnie uczestniczyć w prowadzonych tam dyskusjach, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. To doskonały sposób na budowanie wizerunku eksperta, a co za tym idzie – nienachalną promocję. Możesz też stworzyć własną grupę zrzeszającą specjalistów z Twojej branży. Zadbaj o odpowiednią nazwę, dzięki której łatwo będzie można ją znaleźć w wyszukiwarce LinkedIna i wyślij zaproszenia dla osób, dla których publikowane przez Ciebie materiały mogą okazać się atrakcyjne. W grupach znajdziesz także zakładkę “Oferty pracy”, którą możesz wykorzystać do publikacji ofert Twojej firmy i poszukiwania talentów.

LinkedIn to bardzo dobre narzędzie do kreowania wizerunku w sieci, ale tylko wtedy, kiedy umiejętnie wykorzystasz to medium. Prowadzenie firmowego profilu na tej platformie może okazać się niełatwym zadaniem. Aby w pełni korzystać z możliwości serwisu, warto wystrzegać się tych kilku błędów lub zaprosić do współpracy profesjonalistów, którzy wskażą Ci właściwy kierunek promocji.

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Marketing dla hoteli

Marketing dla hoteli

Marketing dla hoteli - metody działania Kampanie marketingowe przeznaczone dla hoteli winny być prowadzone wielotorowo. Hotel nie jest wirtualnym ...
CZYTAJ WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies