3 statystyki, które przekonają Cię do aplikacji mobilnej e-commerce

author
zakupy aplikacje mobilne

Sprzedajesz w internecie? Sprawdź, jak aplikacje mobilne zmieniają zasady gry!

Prawdopodobnie to kwestia miesięcy, kiedy ruch z urządzeń mobilnych zacznie generować większe przychody w branży e-commerce niż klasyczne zakupy przez urządzenia stacjonarne. Na przeszkodzie najczęściej stoi tylko jedno – strona Twojego sklepu internetowego, która nie jest dostosowana do potrzeb użytkowników mobilnych. Przeważnie nie zdajemy sobie sprawy z tego, ilu potencjalnych klientów odrzuconych niewydolnością wersji mobilnej już nigdy nie powróci do naszej witryny internetowej. Poniżej przedstawiamy 3 statystyki, które przekonają Cię do zmiany! 

aplikacje mobilne sklepy internetowe

1- 44%

To dane dla rynku amerykańskiego, ale wiele mówią o zachowaniach konsumenckich i barierach, jakie codziennie napotykają nasi klienci. Wśród sklepów internetowych posiadających wersje na komputery stacjonarne z jednoczesną responsywnością, jak również dedykowaną urządzeniom mobilnym aplikację, sprzedaż przez tę ostatnią wyniosła 44% z całości przychodów. Odpowiednio wersja na urządzenia stacjonarne zaskarbiła 33%, a responsywna 23% przychodów. Świadczy to o czymś bardzo ważnym. Twoi klienci chętnie skorzystają z aplikacji do zakupów w Twoim sklepie, o ile tylko im ją zapewnisz i będzie przyjazna użytkownikowi.  

2- 21%

O 21% wzrosła liczba transakcji dokonywanych za pomocą smartfonów w Europie w 4 kwartale 2017 roku, w porównaniu do analogicznego okresu zarejestrowanego rok wcześniej. Jeżeli ktoś jeszcze ma wątpliwości czy mobile trend to prawda, powinien ostatecznie je porzucić i zacząć szybko wdrażać rozwiązania, które zwiększą komfort użytkowania własnych witryn dla użytkowników mobilnych. Wśród polskich użytkowników % porzuconych stron w ruchu mobilnym jest zdecydowanie ponad przeciętną. Jeżeli zatem chcemy zwiększyć sprzedaż, warto zadbać o udrożnienie kanałów mobilnych.

3- 30%

W Europie, 30% transakcji dokonanych za pośrednictwem urządzenia stacjonarnego, zostało poprzedzonych ruchem w kanale mobilnym. Tym samym, można domniemywać, że przynajmniej częściowo odwiedzający chcieli dokonać zakupów, ale z różnych względów ich nie dokonali – zazwyczaj wina leży po stronie architektury strony, która nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych i nie zapewnia właściwego komfortu użytkowania. W tym kontekście warto też zadać sobie pytanie ILU klientów, już nigdy nie powróci do naszego sklepu po prostu porzucając myśl o zakupie np. czekając zbyt długo na ładowanie strony.

Więcej statystyk jest dostępnych na stronie criteo.com – polecamy! Mnóstwo świetnych insightów!

Verseo  Darmowa Wycena

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 Agencja Interaktywna Verseo - wszelkie prawa zastrzeżone

Polityka prywatności | Witryna wykorzystuje pliki cookies