Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Zoptymalizuj… swój film na YouTube

Zoptymalizuj… swój film na YouTube - zdjęcie nr 1

Zoptymalizuj… swój film na YouTube - zdjęcie nr 2

Optymalizacja od dawna kojarzy się przede wszystkim ze stronami internetowymi. Coraz częściej mówi się jednak o optymalizacji filmów i kanałów na YouTube. Czym różni ona się od tradycyjnego SEO?

Poniższe wskazówki dotyczą optymalizacji filmu zamieszczonego na kanale, a nie samego kanału. By osiągnąć większą skuteczność w docieraniu do odbiorców naszego filmu, optymalizacji powinny poddać się i filmy, i kanał. W kolejnym wpisie zamieścimy informacje odnośnie optymalizacji samego kanału.

  1. W przypadku SEO optymalizacji zazwyczaj podlegają słowa kluczowe, opis i tytuł. Gdy optymalizujemy film, to wprowadzamy odpowiedni tytuł, opis i tagi. Do opisu warto dodać link prowadzący do strony, którą chcemy w ten sposób promować. Ważne jest także nasycenie tekstu w opisie słowami kluczowymi i zawarcie ich także w tytule filmu. Tak jak w przypadku SEO – ten tekst musi być unikalny i… sensowny. Wstawianie ciągu słów kluczowych to droga donikąd z punktu widzenia optymalizacji.
  2. Tagi to nie jest to samo, co słowa kluczowe – choć pewne podobieństwa naturalnie są. YouTube naturalnie kojarzy się z filmami i tym, co za pomocą ruchomych obrazów najwygodniej pokazać. Powinno znaleźć to odzwierciedlenie w odpowiednim zestawie tagów. Inaczej niż ma to miejsce w przypadku keywords, tagi mają bardzo duże znaczenie dla optymalizacji.
  3. Szczególne wymogi stawiane są też wobec samych filmów. Znaczenie ma nawet nazwa pliku z filmem. Wyższą pozycję na YouTube mają szansę osiągnąć filmy w jakości HD. Związane jest to z preferencjami użytkowników portalu – wolą filmy lepszej jakości. Ulubione filmy algorytmu YouTube są długości 3-15 minut. To także odzwierciedla możliwości odbiorców, którzy film tej długości obejrzą z zaciekawieniem.
  4. Za element związany pośrednio z optymalizacją samego filmu należy uznać poziom… jego ciekawości. Współczynnik odrzuceń ma znaczenie w przypadku pozycjonowania filmu na YouTube. Im więcej osób obejrzało film do końca film lub relatywnie późno przerwało jego oglądanie, tym lepiej. To wyraźna wskazówka czy dany film spełnia oczekiwania odbiorców, pasuje do ich zapytań i czy warto umieszczać go wysoko w wynikach wyszukiwania.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany