Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Słowo kluczowe ma siłę!

Słowo kluczowe ma siłę! - zdjęcie nr 1

Słowo kluczowe ma siłę! - zdjęcie nr 2

Opublikowana na blogu Verseo.pl notka poświęcona wykluczającym słowom kluczowym powinna mieć swoje uzupełnienie we wpisie o tym jak dobierać słowa kluczowe na potrzeby prowadzonych kampanii. Nie istnieje jeden uniwersalny przepis na idealną listę słów kluczowych, jednak tworząc ją warto brać pod uwagę kilka wskazówek.

Słowa kluczowe odpowiadające celom biznesowym

Decydując się na przeprowadzenie kampanii Google AdWords z pewnością masz określony cel, który za jej pośrednictwem chcesz osiągnąć. Może to być np. wzrost sprzedaży określonego produktu lub usługi, poinformowanie klientów o nowym produkcie w ofercie Twojej firmy, popularyzacja marki i inne. Kładąc np. nacisk na promocję firmy czy marki nie można zapomnieć o słowach kluczowych je zawierających. Jeśli oferujesz w swoim sklepie internetowym np. narzędzia ogrodnicze, które nie są sygnowane przez żadną powszechnie rozpoznawalną markę, to szkoda tracić pieniądze na reklamę zawierającą nieznaną i nierozpoznawalną nazwę producenta. W tym przypadku lepiej skupić się na innych atutach tego produktu.

Słowo kluczowe dopasowane do oferty

Choć funkcją reklamy jest kuszenie i roztaczanie wspaniałych wizji związanych z danym produktem lub usługą, to dobierając słowa kluczowe nie dajmy się nadmiernie ponieść fantazji. Słowa kluczowe powinny odpowiadać ofercie firmy lub sklepu oraz charakterystyce produktów i usług. Nie przedstawiajmy skromnego pensjonatu jako luksusowego ośrodka SPA ani nie promujmy czegoś, co nie występuje w ofercie naszego sklepu.

Jak potencjalni klienci nazywają Twój produkt i go wyszukują?

Często dany produkt niejedno ma imię. Jakie hasło wpisze Twój potencjalny klient szukający sklepu internetowego mającego w swojej ofercie wygodne obuwie, które można wykorzystać do aktywności fizycznej: adidasy, buty (obuwie) sportowe czy sneakersy? Chcąc skutecznie trafić z reklamą do grupy docelowej, warto wiedzieć jakim językiem się ona posługuje.

Słowa kluczowe powinny odzwierciedlać ofertę

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Jakie produkty oferujesz w największej ilości, są Twoją specjalnością, a co stanowi margines działalności Twojej firmy lub sklepu internetowego? Słowa kluczowe w kampanii powinny oddawać te proporcje. Oczywiście możesz za pomocą kampanii zmieniać wizerunek swojej firmy i kreować jej „nową specjalność” i skojarzenia z innymi niż dotychczas produktami lub usługami. W tym przypadku cel kampanii nie jest jednak czysto sprzedażowy i to należy brać pod uwagę określając cele kampanii.

Pamiętaj o zyskownych niszach

Ile wydasz na reklamę, a ile dzięki niej możesz zarobić? Odpowiedź na to pytanie to sugestia czy warto dane słowo zamieszczać wśród słów kluczowych. Nie należy skreślać automatycznie fraz o niskiej ilości wyszukiwań. Zdarzają się przecież niszowe i drogie produkty, które ze względu na swój charakter nie są często szukane, a w przypadku których wystarczy sprzedać tylko jeden egzemplarz, a kampania promocyjna zwróci się z nawiązką.

Czy używać nazw marek w reklamach?

Odpowiedź na to pytanie brzmi „to zależy”. Nazwa marki może być niezbędnym identyfikatorem dla produktu (nikt raczej nie kupuje po prostu samochodu, ale samochód określonej marki), elementem wskazującym na preferencje konsumenckie (dres: Adidas czy Nike?), sygnałem, ze klient jest skłonny wydać więcej na markowy produkt, a czasem też zupełnie zbędną informacją (nie każda marka jest rozpoznawalna).

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany