Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Modele rozliczeń w Google AdWords

Modele rozliczeń w Google AdWords - zdjęcie nr 1

Modele rozliczeń w Google AdWords - zdjęcie nr 2

Rozliczenia w przypadku Google AdWords kojarzą się przede wszystkim z płatnością za kliknięcia. Nie jest to jednak jedyny model rozliczeń. Warto poznać też inne sposoby rozliczania się w przypadku kampanii Google AdWords, by móc wybrać ten najlepiej dopasowany do naszych potrzeb.

 

Jak się to nazywa i co oznacza? Przedstawiamy nasz krótki przewodnik po modelach rozliczeń dla Google AdWords.

CPM/CPT – Cost Per Mille/Cost Per Thousand (koszt za tysiąc odsłon) – koszt 1000 wyświetleń danej jednostki reklamowej. CPM to płatność za częstotliwość wyświetlania przekazów reklamowych. Można ograniczyć ilość wyświetleń jednej reklamy dla jednej osoby.
CTR – Click Through Rate – współczynnik klikalności – procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń reklamy (im lepiej ukierunkowa reklama, tym lepszy osiąga poziom CTR). Jeżeli w reklamę wyświetloną 1000 razy kliknie 20 użytkowników, to ma ona CTR na poziomie 2%.
CPC – Cost Per Click (koszt za kliknięcie) – bardzo częsty koszt, płaci się za kliknięcie na reklamę – bez względu na to co na tej stronie robił. Ten model wykorzystywany jest przede wszystkim w kampaniach realizujących cele sprzedażowe.
CPV – Cost Per View – reklamodawca płaci za każde obejrzenie reklamy. Model ten dotyczy reklam tzw. pop-up, w serwisach z video, np. na YouTube. Tu reklamodawca płaci za obejrzaną przez użytkownika reklamę przed interesującym go materiałem video.
CPA – Cost Per Action (koszt za działanie) to model, w którym opłata od reklamodawcy pobierana jest dopiero, gdy po zapoznaniu się z daną reklamą użytkownik wykona określone działanie, np. pozostawi swoje dane osobowe, zakupi produkt czy wypełni formularz na stronie. Stawka może być zależna od wykonania określonego działania, ale może być także prowizją od sprzedaży.
CPL – Cost Per Lead – reklamodawca płaci za reklamę tylko, gdy użytkownik pozostawi swoje dane kontaktowe poprzez wypełnienie formularza czy też zarejestrowanie się na stronie internetowej. Określoną stawkę nalicza się za każdy wykonany lead.
CPO – Cost Per Order – tu podstawę rozliczeń stanowią zamówienia użytkowników.
CPE – Cost Per Engagement – tu opłata jest naliczana dopiero, gdy użytkownik wykaże określone zaangażowanie (dokona interakcji z reklamą), np. zagra w grę, która jest elementem reklamy.
CPS – Cost Per Sale (koszt za sprzedaż) – reklamodawca płaci za każdą sprzedaż usługi/produktu dokonaną pod wpływem reklamy.
Flat fee – model, w którym reklamodawca płaci z góry określoną stawkę za wyznaczony czas emisji reklamy (w danym miejscu, bez limitu odsłon).

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany