Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

2 komentarze

5 kluczowych zasad tworzenia kampanii Google AdWords

5 kluczowych zasad tworzenia kampanii Google AdWords - zdjęcie nr 1

5 kluczowych zasad tworzenia kampanii Google AdWords - zdjęcie nr 2

Czy moja kampania Google AdWords może przynieść jeszcze więcej korzyści? Odpowiedź na to pytanie może dać przetestowanie jej pod kątem 5 kluczowych zasad tworzenia kampanii Google AdWords. To sposób na udoskonalenie kampanii i zwiększenie ilości korzyści z niej płynących.

Uporządkowana struktura konta Google AdWords

Konto Google AdWords zawiera w sobie wszystkie kampanie, grupy reklam, reklamy, słowa kluczowe i wykluczające słowa kluczowe, informacje o ustawieniach oraz narzędzia raportowania. Ważne zatem jest uporządkowanie tego konta, by bez problemów odnajdywać się w jego strukturze i nie tracić czasu na dotarcie do czegoś, co powinno być „pod ręką”. Nie istnieje jeden sprawdzony przepis na uporządkowanie konta Google AdWords. Dużo zależeć będzie np. od ilości prowadzonych kampanii, celów reklamy, miejsc jej wyświetlania (sieć wyszukiwania czy reklamowa). Dobrze zorganizowane uporządkowane konto Google AdWords rozpoznać można po:

  • bezproblemowym dopasowaniu słów kluczowych do poszczególnych reklam,
  • łatwości edytowania poszczególnych reklam bez zakłócania działania całej kampanii,
  • oszczędności czasu, bez konieczności przedzierania się przez gąszcz reklam i ustawień w drodze do celu,
  • logicznym i przejrzystym podziale – jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy daną kampanię prowadzi więcej niż jedna osoba,
  • intuicyjnych i sugestywnych opisach np. grup reklam.

Odpowiednie słowa kluczowe

Kluczem do sukcesu kampanii Google AdWords są… słowa kluczowe. To dzięki nim reklamy trafiają do właściwych (czyt. zainteresowanych) osób. Czym charakteryzują się skuteczne słowa kluczowe?

  • Są ściśle związane z ofertą i ją odzwierciedlają.
  • Odpowiadają zapytaniom internautów – są treściwe i zwięzłe zarazem (często są to 2-3 wyrazowe zapytania).
  • Pełnią funkcję filtra.

Ważną funkcję pełnią także wykluczające słowa kluczowe – negative keywords, o których więcej informacji można znaleźć we wpisie.

Przyciągające uwagę reklamy

Twoja reklama prawdopodobnie nie jest jedyną, która wyświetla się internautom. Co więc decyduje o tym, że klikną na nią i zapoznają się z ofertą Twojej firmy? Atrakcyjność i zdolność do przykuwania uwagi Twojej reklamy. Atrakcyjna reklama – „wers po wersie” – zawiera:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • tytuł reklamy – tematycznie związany z ofertą i jednocześnie z zapytaniem internautów, powinien uwzględniać słowo kluczowe,
  • 1 linijka opisu – tu warto wpisać informacje mające największe znaczenie dla potencjalnego klienta, przekonujące o atrakcyjności oferty oraz słowo kluczowe,
  • 2 linijka opisu – to dobre miejsce na call to action: „kup teraz”, „zarezerwuj” itp. czy podkreślenie, że jest to oferta specjalna lub limitowana,
  • wyświetlany adres URL,
  • docelowy adres URL – nie zawsze strona główna to najlepsze miejsce, czasem warto kierować internautów na podstrony z konkretną ofertą.

Atrakcyjna strona docelowa kampanii

Strona docelowa kampanii powinna być stroną, która najlepiej prezentuje promowany kampanią Google AdWords produkt lub usługę. Nie zawsze jest to strona główna. Na podstawie jakich kryteriów wybrać najlepszą stronę docelową?

  • Przejrzysta prezentacja oferty, produktu lub usługi – tego, który jest promowany w trakcie kampanii (reklama, która zachęca do zakupu butów sportowych nie powinna być kierowana na podstronę prezentującą dresy).
  • Podstrona powinna odpowiadać celom kampanii – jeśli celem kampanii jest zwiększenie ilości osób zapisanych do newslettera, to strona docelowa powinna zawierać odpowiedni formularz.
  • Strona docelowa kampanii musi działać i wyświetlać się bez błędów – jest to oczywiste w teorii, lecz z praktyką bywa różnie.

Kto klika na reklamy?

Dobra kampania Google AdWords powinna być powiązana z Google Analytics. To połączenie pozwala na pozyskanie informacji np. takich jak:

  • ilość internautów docierających do Twojej strony internetowej dzięki kampanii Google AdWords,
  • które słowa kluczowe były najskuteczniejsze i przyciągnęły najwięcej wejść na stronę,
  • ile czasu internauci spędzili na stronie, jakie podstrony najchętniej odwiedzali,
  • czy dokonali czynności, która jest celem kampanii (liczba konwersji).

Dzięki połączeniu Google AdWords i Google Analytics wiesz więcej o swojej kampanii.

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • 5 kluczowych zasad tworzenia kampanii Google AdWords - zdjęcie nr 4

    Adam

    24 lut 2016, 22:17

    hej
    Zapomnieliście o innej kluczowej zasadzie. Moim zdaniem bardzo ważnej.
    CZAS TRWANIA KAMPANIA.
    Kluczowa zasada kampanii to utworzyć ją na okres minimum 3 miesięcy. Co możemy powiedzieć o kampanii na 1 miesiąc? Nic. Po kilku miesiącach możemy sprawdzić co działa, co nie działa. Po miesiącu możemy wprowadzić drobne korekty, zmodyfikować ustawienia, ale nie możemy jeszcze powiedzieć, że reklama nie działa. Chcesz odnieść sukces w biznesie, nie ważne czy sprzedajesz jaja na targu czy piżamy na allegro – musisz myśleć długofalowo!

  • 5 kluczowych zasad tworzenia kampanii Google AdWords - zdjęcie nr 5

    Krzysztof Masłowski

    25 lut 2016, 11:22

    Zgadzamy się w 100% każda kampania potrzebuje czasu na jej optymalizację.